  • 1. Data: 2011-01-17 18:36:18
    Temat: Balkon
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Jest sobie projekt domku pietrowego... z przodu ma taras 13m2 a z tylu,
    z wejsciem z sypialni, balkon. Zastanawiam sie czy nie wywalic balkonu.
    Nigdy nie mieszkalem w domu z takim ukladem, ale wydaje mi sie, ze taki
    balkon bedzie stal nieuzywany, a tylko z izolacja problem.

    Co mysliscie?

    Pozdr,
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-01-17 19:08:34
    Temat: Re: Balkon
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 1/17/2011 7:36 PM, RadekNet wrote:
> [...]
    > Nigdy nie mieszkalem w domu z takim ukladem, ale wydaje mi sie, ze taki
    > balkon bedzie stal nieuzywany, a tylko z izolacja problem.

    Mam taki właśnie układ. Na balkonie byłem może raz albo i dwa.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2011-01-17 19:12:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
> [...]
    > Nigdy nie mieszkalem w domu z takim ukladem, ale wydaje mi sie, ze taki
    > balkon bedzie stal nieuzywany, a tylko z izolacja problem.

    Wywal. Będzie kłopot już w fazie budowy. Będzie to i mostek termiczny i
    kłopot jeżeli coś źle zrobią i woda zacznie płynąć do ściany.
    Chyba, że zarobisz dobre zadaszenie tego balkonu ale tak żeby nawet śnieg na
    niego nie padał.
    Odkryty balkon to porażka.

  • 4. Data: 2011-01-17 19:59:13
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.01.2011 20:12, kiki pisze:

> [...]
    > kłopot jeżeli coś źle zrobią i woda zacznie płynąć do ściany.
    > Chyba, że zarobisz dobre zadaszenie tego balkonu ale tak żeby nawet

    Dokladniej mowiac - ta czesc domu z balkonem juz jest ;) ale na 90%
    jestesmy zdecydowani go wywalic...Dzieki Panowie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 5. Data: 2011-01-17 20:52:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nigdy nie mieszkalem w domu z takim ukladem, ale wydaje mi sie, ze taki
    > balkon bedzie stal nieuzywany, a tylko z izolacja problem.

    Ja mam balkon ok 3 mkw w sypialni, od strony podworka. I uwazam ze fajna
    sprawa. Rano kawke pijemy jak tylko pogoda pozwala, wieczorem z piwkiem
    lubie posiedzieć. Mam tez taras i równiez jest intensywnie używany, ale np
    rano z kawa nie chce nam sie wychodzic na taras i pijemy na balkonie. A z
    izolacją nie było problemu, folia, styropian, folia wylewka, płytki.

  • 6. Data: 2011-01-17 21:50:21
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > np rano z kawa nie chce nam sie wychodzic na taras i pijemy na balkonie.
    > A z izolacją nie było problemu, folia, styropian, folia wylewka, płytki.

    Potwierdzam, balkon super sprawa. Mam dwa (świadomie) bo po pierwsze
    zepsuł bym bryłę domu, po drugie, balkon przy sypialni fajna sprawa.
    Żona wywala tam czasem pościel żeby się przewietrzyła, ja mogę wyjść na
    fajkę. I przyznam się, choć Adamowi może być przykro, ale łazienkę mam
    również z balkonem :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2011-01-17 22:49:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 22:50, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > fajkę. I przyznam się, choć Adamowi może być przykro, ale łazienkę mam
    > również z balkonem :)

    Oj bardzo mi przykro bo ja balkonikow wrecz nienawidze ;) Mostek
    termiczny, wieeeeeeeelki :) Zeby dobrze balkon zrobic to trzeba
    zastosowac specjalne zbrojone laczniki na styku plyty balkonowej i
    wienca. Koszt przy balkonie 4mb okolo 3-4k pln.

    Aha - przypomnialem sobie ze na poddaszu w lazience mam jedno okno
    dachowe! Trzeba bedzie roletke kupic ;(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2011-01-18 06:57:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > Co mysliscie?

    Ja u siebie powywalałem duży balkon i taras nad wykuszem... wykusz też :-).
    Zrobiłem taras jako konstrukcję samonośną i wystarczy za wszystkie
    balkony, a i kłopotu 'balkonowego' nie będzie.

    Wygląd budynku na tym jak najbardziej zyskał, bo jakoś lepiej wygląda na
    zdjęciach faktyczny dom, niż ten z wizualizacji z projektu :-)

    Jak tylko nie jesteś emocjonalnie przywiązany do balkonu, to go wywal -
    zaoszczędzisz sobie zarówno kasy, jak i nerwów.

    pozdr
    Robert G

  • 9. Data: 2011-01-18 10:37:33
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 17 Sty, 19:36, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    > Nigdy nie mieszkalem w domu z takim ukladem, ale wydaje mi sie, ze taki
    > balkon bedzie stal nieuzywany, a tylko z izolacja problem.

    Balkony to jakis dziwny przeszczep z Wloch do Polski - czyli do
    klimatu, gdzie raczej nie maja wiekszego sensu (w Anglii i Skandynawii
    spotyka sie je duzo rzadziej). Zamiast balkonu mam w sypialni drzwi
    balkonowe. Jak jest cieplo, otwieram je i jestem praktycznie jak na
    zadaszonym balkonie, za to bez problemow z ociepleniem, hydroizolacja
    itd.
    Piotr

  • 10. Data: 2011-01-18 10:48:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 11:37, Piotr <p...@g...com> wrote:

    > Balkony to jakis dziwny przeszczep z Wloch do Polski - czyli do

    Chyba bardziej z blokow do domow. W bloku na X czy XX pietrze balkon
    jak najbardziej rozumiem - nie ma innej mozliwosci zeby wyjsc sobie w
    majtach na swieze powietrze. Ale w domu? Jest taras, ogrodek.. Nie
    widze sensu :) A balkon kosztuje sporo - chociazby sama ladna barierka
    to nawet pare k pln (np. z nierdzewki srednia cena to 500 pln / mb,
    balkon 1,5x4m = 7mb = 3,5k pln). Nie oplaca sie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.