  • 1. Data: 2010-12-30 11:32:25
    Temat: Balkon przecieka
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,
    Od roku mieszkam w nowo wybudowanym budynku wielorodzinnym.
    Co rusz zauwazam jakies wady wynikajace, prawdopodobnie, z bledow
    wykonawczych i z oszczednosci dewelopera.
    Ostatnio zauwazylem niepokojace zjawisko na balkonie. Podczss odwilzy
    balkon nade mna miejscami przecieka. Na srodku balkonu pojawiaja sie
    mokre plamy i kropelki wody. Na scianie nic nie zauwazylem, jedynie na
    srodku balkonu. Na balkonie sa polozone plytki, czy zastosowano jakas
    izolacje trudno powiedziec (zapewne projekt przewidywal).
    W chwili obecnej to przeciekanie nie jest jakas tragedia ale obawiam
    sie, ze po zakonczeniu okresu rekojmii zjhjawisko sie nasili i zacznie
    odpadac farba, tynk.
    Jak uwazacie, czy zaobserwowane zjawisko jest podstawa do zglaszania
    tego u dewelopera, czy jest to wada czy zjawisko normalne (chociaz nie
    sadze)?

    I jeszcze jedna kwestia zwiazana z balkonami, czy obowiazuja jakies
    ogolne zasady (poza zdrowym rozsadkiem), nakazujace wlascicielom
    mieszkan odsniezac balkony? (wtedy to zjawisko przeciekania mogloby nie
    wystapic)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-12-30 14:59:07
    Temat: Re: Balkon przecieka
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wykonawczych i z oszczednosci dewelopera.
    > Ostatnio zauwazylem niepokojace zjawisko na balkonie. Podczss odwilzy balkon

    Mieszkasz na przedostatnim pietrze?

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

  • 3. Data: 2010-12-30 18:17:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Laphroaig napisał:

    > Jak uwazacie, czy zaobserwowane zjawisko jest podstawa do zglaszania
    > tego u dewelopera, czy jest to wada czy zjawisko normalne (chociaz nie
    > sadze)?

    Na pewno możesz reklamować, ale nie licz na to, że problem zniknie
    definitywnie.
    Po prostu balkon jest najgorszym i najbardziej niewdzięcznym miejscem w
    budynku i...
    No cóż... :-) cieknie z niego i tyle.
    Dlatego ja ze swojego projektu wywaliłem wszystkie balkony i taras nad
    pomieszczeniem mieszkalnym - wykuszem, a taras który mam jest samonośną
    konstrukcją oddylatowaną od domu o grubość elewacji - niech sobie
    cieknie. Mnie to nie szczyka.

> [...]
    > ogolne zasady (poza zdrowym rozsadkiem), nakazujace wlascicielom
    > mieszkan odsniezac balkony? (wtedy to zjawisko przeciekania mogloby nie

    Chyba nie liczysz na to, że Pani Zosia z mieszkania nad Tobą, kiedy
    pojedzie do sanatorium, wynajmie ciecia, który będzie sprzątał śnieg...? :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-12-30 18:26:53
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 12/30/10 3:59 PM, andrzej wrote:

    > Mieszkasz na przedostatnim pietrze?

    Zgadza sie

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 5. Data: 2010-12-30 18:32:44
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 12/30/10 7:17 PM, robercik-us wrote:

    > Na pewno możesz reklamować, ale nie licz na to, że problem zniknie
    > definitywnie.
    Sadzilem, ze przy poprawnym wykonaniu (izolacje itp) balkon nie powinien
    przeciekac. Rozumiem, ze styk elewacja-balkon jest miejscem trudnym do
    uszczelnienia ale plaska powierzchie balkonu chyba da uszczelnic. Ale
    chyba sie mylilem ;)

    > niech sobie cieknie. Mnie to nie szczyka.
    Ale jak Ci cieknie to wplaywa to na estetyke (odlazaca farba, tynk) i to
    mnie wlasnie boli

    > Chyba nie liczysz na to, że Pani Zosia z mieszkania nad Tobą, kiedy
    > pojedzie do sanatorium, wynajmie ciecia, który będzie sprzątał śnieg...?
    > :-)

    Az tak wymagajacy to nie jestem, zastanawialem sie tylko nad tym, ze
    gdyby wszyscy w miare (czyli niekonieczne wynajmowanie ciecia ;) )
    regularnie odsniezali balkon to wytrzymalby on dluzej niz taki nie
    odsniezany

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 6. Data: 2010-12-30 22:44:59
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    robercik-us nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Chyba nie liczysz na to, że Pani Zosia z mieszkania nad Tobą, kiedy
    > pojedzie do sanatorium, wynajmie ciecia, który będzie sprzątał śnieg...?

    Ta nade mną wynajęła, a przynajmniej po zeszłorocznym zalaniu boi sie i
    zapieprza codzinennie z miotłą.
    Przem

  • 7. Data: 2010-12-31 08:33:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał:

    > Ta nade mną wynajęła, a przynajmniej po zeszłorocznym zalaniu boi sie i
    > zapieprza codzinennie z miotłą.
    > Przem

    No to szczęściarz jesteś :-)))

    Ja też byłem 'szczęściarz' - mieszkałem przez ostatnie kilkanaście lat
    na ostatnim piętrze :-DDD - Bez windy...

    pozdr
    robercik-us