  • 1. Data: 2011-02-19 10:52:39
    Temat: Baterie słoneczne ,nie kolektory
    Od: "firma" <hitokazja(wytnij to)@o2.pl>

    Witam pytam czysto teoretycznie i nie chodzi o aspekt finansowy czy nie
    lepiej założyć 10 baterii słonecznych wytwarzających prąd 2 kw każda bateria
    po 100 w i podłaczyć do nich bezpośrednio grzałkę i podgrzewać bojler i mieć
    teoretycznie ogrzewaną wodę cały rok ,bo niby baterie słoneczne działają
    przy każdym świetle nawet księżyca ,niz zakałdac kolektory słolneczne
    ogrzewajace wodę tylko 2 miesiace w roku .ASPEKT FINASOWY WAŻNY kolektory
    to koszt 5 tys ,baterie 14 tys ,ciekawe co o tym sądzicie .

  • 2. Data: 2011-02-19 11:00:25
    Temat: Re: Baterie słoneczne ,nie kolektory
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik firma napisał:
    > kolektory
    > to koszt 5 tys ,baterie 14 tys ,ciekawe co o tym sądzicie .

    Jak dla mnie to jakoś sensowniejsze się wydaje, niż te rurki, problemy z
    nadmierem energii, sterowniki, wymienniki i takie tam...

    Tylko... skąd wziąłeś te ceny...?, bo jakby instalacja solarna
    kosztowała 5 kzł, to może bym się nad nią w ogóle zastanawiał :-).

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-02-19 11:04:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "firma" <hitokazja(wytnij to)@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogrzewajace wodę tylko 2 miesiace w roku .ASPEKT FINASOWY WAŻNY kolektory
    > to koszt 5 tys ,baterie 14 tys ,ciekawe co o tym sądzicie .

    14kzł za 2kW (i to w pełnym słońcu, czyli srednio znacznie mniej)? Znam
    znacznie lepsze sposoby wyrzucania pieniędzy w błoto :-)

    b.

  • 4. Data: 2011-02-19 11:21:48
    Od: "firma" <hitokazja(wytnij to)@o2.pl>

    > Tylko... skąd wziąłeś te ceny...?, bo jakby instalacja solarna
    > kosztowała 5 kzł, to może bym się nad nią w ogóle zastanawiał :-).
    >
    > pozdr
    > Robert G
    Miałem na mysli cenę samych kolektorów słonecznych bez zbiornika i
    automatyki 3 kolektory to koszt około 5 tys zł
    Pozdrawiam
    Wiem że 14 tys to bardzo dużo i ja tez mam wiele innych pomysłów na
    zagospodarowanie tej kwoty ,ale chciałem poznac wasze zdanie na ten temat
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-02-19 11:33:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Wiem że 14 tys to bardzo dużo i ja tez mam wiele innych pomysłów na
    > zagospodarowanie tej kwoty ,ale chciałem poznac wasze zdanie na ten temat

    instalacje elektryczną sobie przygotuj pod to...i poczekaj 20lat :) Moze
    ceny spadną, sprawnosci wzrosną. Bo na razie szału nie ma.
    A te 14kzł zainwestuj w lepsze ocieplenie budynku.

    b.

  • 6. Data: 2011-02-19 11:38:29
    Od: "firma" <hitokazja(wytnij to)@o2.pl>

> [...]
    > A te 14kzł zainwestuj w lepsze ocieplenie budynku.
    >
    > Dom juz ociepliłem ,myslęze wszystko jest ok ,instalacja już czeka ,ale
    fakt faktem ciekwa jestem czy takie rozwiązanie użyte tylko do podgrzewania
    wody zdałby egzamin w Polskich warunakach :)
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-02-19 11:45:56
    Temat: Re: Baterie s?oneczne ,nie kolektory
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Wiesz, jaką sprawność mają ogniwa fotoelektryczne?
    30% w technologii dla lotów kosmicznych. 3% w wykonaniu ekonomicznym,
    gdzie ma być tanio.
    Jacek

  • 8. Data: 2011-02-19 11:59:05
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.02.2011 11:52, firma pisze:
> [...]
    > ogrzewajace wodę tylko 2 miesiace w roku .ASPEKT FINASOWY WAŻNY kolektory
    > to koszt 5 tys ,baterie 14 tys ,ciekawe co o tym sądzicie .

    nie dalej jak wczoraj oglądałem w TV jak to zrobili elektrownie
    słoneczną, ale tam para wytworzona w kolektorach słonecznych napędzała
    turbinę. Skoro w takiej elektrowni nie dali baterii słonecznych tylko
    kolektory to musi to o czymś świadczyć.

    Z innej strony, z kolektora słonecznego można dostać max ~1kw/m^2 ile ma
    powierzchni ta bateria co da 2kw?

    Kolejny aspekt - po co przetwarzać energie po drodze? samo słońce daje
    ciepło, wystarczy to ciepło użyć, nie ma potrzeby przetwarzać energii na
    elektryczność tylko po to żeby przetworzyć go z powrotem w ciepło.

    Nad innym tematem, nieco pokrewnym bo z zakresy przetwarzania energii,
    się zastanawiałem - czy by się nie opłacało mechanicznie zasilić pompy
    ciepła z wiatraka napędzanego wiatrem. Korzyści z tego takie że nie ma
    przetwarzania na prąd, a i gdy wieje, wtedy mamy ogrzewanie. Co prawda
    nie jest to skorelowane z temperaturą zewnętrzną, ale zdecydowanie
    bardziej jest potrzebne to ogrzewanie wtedy, niż jak świeci słońce.

  • 9. Data: 2011-02-19 12:00:27
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-02-19 12:38, firma pisze:
    > fakt faktem ciekwa jestem czy takie rozwiązanie użyte tylko do podgrzewania
    > wody zdałby egzamin w Polskich warunakach :)

    Nie ma sensu używać ogniw fotoelektrycznych do ogrzewania
    czegokolwiek. Można nimi zasilać awaryjne oświetlenie domu
    na diodach albo jakąś aparaturę elektroniczną w szczerym polu albo
    na pełnym morzu.

    T.

  • 10. Data: 2011-02-19 12:11:56
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 19.02.2011 12:59, Albercik pisze:
> [...]
    > słoneczną, ale tam para wytworzona w kolektorach słonecznych napędzała
    > turbinę. Skoro w takiej elektrowni nie dali baterii słonecznych tylko

    To moze byc sposob na przegrzewajace sie solary latem ;) Ciepla woda za
    free a do tego darmowy prad ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk