  • 51. Data: 2009-04-26 19:34:26
    Temat: Re: Baterie słoneczne.
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Moze i tak, stwierdzam tylko ze takie "farmy" jak dla mnie nie sa obrazem
    > katastrofy krajobrazu. Marek Dyjor ma inne zdanie i jego prawo, kwestia
    > gustu. Czy sie oplaca? Nie wiem, ale uwazam ze warto rozwazac i rozwijac
    > takie technologie. Energia w koncu jest gratis, kwestia jej pozyskania.

    Nie, nie warto, bo nie jest to ekonomicznie uzasadnione i ze szkodą dla
    środowiska. Dlaczego ze szkodą? Bo wiatraki nie biorą się znikąd i sa bardzo
    dorgie w stosunku do uzyskiwanych korzyści. Do tego maja wpływ na ptactwo,
    generuja hałas, o wyglądzie się nie wypowiadam.
    Ale jak ekofaszyści przepchnęli zapis, że pewien procent energii
    elektrycznej ma pochodzic z zasobów odnawialnych to sie wymysla taką głupotę
    by spełnić wymagania.

  • 52. Data: 2009-04-26 19:55:38
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ee, cos tam zawsze zostaje. Przechowywanie tego wcale nie jest takie latwe,
    > tanie i proste.

    Dla swiadomosci - gdyby statystyczny czlowiek czerpal cala energie z
    energetyki jadrowej to w czasie jego zycia powstalaby ilosc odpadow
    dajaca sie zatopic w szkle mieszczacym sie w dloni. Porownaj to z
    setkami ton popiolow...
    Co do przechowywania - bezpieczne i tanie technologie istnieja. Wiec w
    czym jest problem? Ano w tym, ze az do chwili obecnej nie wyprodukowano
    takiej ilosci odpadow radioaktywnych, zeby oplacalo sie je trwale
    utylizowac. Te kilkaset ton odpadow jakie produkuje elektrownia jadrowa
    przy gestosci uranu stanowi tak mala objetosc, ze nawet nie oplaca sie
    ich wywozic z elektrowni.

  • 53. Data: 2009-04-26 20:03:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > energetyki jadrowej to w czasie jego zycia powstalaby ilosc odpadow dajaca
    > sie zatopic w szkle mieszczacym sie w dloni. Porownaj to z setkami ton

    Prawdopodobnie tak, a i technologie sa coraz lepsze, wiec odpadow bedzie tez
    coraz mniej. To po pierwsze, po drugie, takie elektrownie tanie niestety tez
    nie sa. Nie jest to moja dzialka i nie porownywalem nakladow poniesionych do
    uzyskiwanych korzysci, ale z tego co udaje mi sie czytac wskaznik ten
    powalajacy ponoc tez wcale nie jest. No ale jakos te energie trzeba
    wytworzyc.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2009-04-26 20:07:06
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Energia jest za darmo. Wiejacy wiatr ma swoja energie czy chcemy czy nie,
    > swiecace slonce rowniez. Do tego nie dokladamy, a napisalem ze pozostaje
    > kwestia jej pozyskania. Dzis nie tania, ale moze z czasem?

    W ten sposób energia z ropy też jest za darmo. Jest tylko kwestia jej
    pozyskania (wydobycia).

    M.

  • 55. Data: 2009-04-26 20:38:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W ten sposób energia z ropy też jest za darmo. Jest tylko kwestia jej
    > pozyskania (wydobycia).

    Rafinacji, skonczonosci, dostepnosci, produktow spalania i wszystko mozna
    sprowadzic do absurdu.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2009-04-26 21:53:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tak mysle, ze koszty podlogowki sa nieco przeszacowane w tych
    > informacjach cennikowych. Aktualnie jestem po i nie uwazam zeby byl
    > to jakos przepastnie wiekszy koszt w porownaniu z grzejnikami. Przy
    > cenie 70 tys. za instalacje to jakis nieistotny pikus. Roznica w
    > koszcie podlogowki i grzejnikow to moze raptem jakies 2-3 tys. zl
    > przy powiedzmy srednim domu ze standardowymi rozwiazaniami. Jaki to
    > udzial do 70 tys. latwo policzyc.

    imho to jeśli chcesz jakieś ładne grzejniki albo kanałowce to podłogówka
    wyjdzie taniej :)

  • 57. Data: 2009-04-26 21:53:23
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > He, no wiem ze wiesz, ja mniej wiecej tez wiem. :-) Hana pisal o koszcie z
    > odwiertami pionowymi za max 30tys. podajac jakby przyklad Twoje
    > rozwiazanie i do tego sie odnioslem.
    > Przy okazji, liczyles napewno koszty ogrzewania tym. Ciekaw jestem jaka
    > kwota zamknales ostatni sezon, jakiej powierzchni dom i czy jest to
    > rozwiazanie konkurencyjne kosztowo w stosunku do gazu?
    >
    > Pozdro.. TK

    nie jako przyklad a jako alternatywna pompe ciepla
    moze zle sie na szybko wyrazilem

    no wlasnie Marek jak ci wyszedl sezon?

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 58. Data: 2009-04-27 18:05:30
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > Dziwię sie że prawdziwi ekolodzy zgadzają sie na takie działania. Tak
    > naprawdę to ekologiczna jest tylko energia jądrowa.

    wielka bzdura na kółkach!!!!
    energia jądrowa jest droga, do niej się dopłąca, tylko to się ukrywa, bo to
    środek do produkcji broni jądrowej, drógi mit to że jądrowa jest bezpieczna,
    to też wielka bzdura, samo wydobycie uranu strasznie degraduje środowisko i
    jest bardzo energochłonne, a odpady z tych elektrowni nie dość że są
    strasznie toksyczne to jeszcze mają milionowe lata czasu rozpadu, czyli
    praktycznie nawet skłądowane głęboko pod ziemią kiedyś te odpady wypłyną,
    nie ma cuduw, tylko energia odnawialna, w to trzeba inwestować a po pewnym
    czasie technologia będzie tania:O)

  • 59. Data: 2009-04-27 18:09:20
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "T.M.F." napisał:
> [...]
    > energetyki jadrowej to w czasie jego zycia powstalaby ilosc odpadow dajaca
    > sie zatopic w szkle mieszczacym sie w dloni. Porownaj to z setkami ton

    co ty opowiadasz, elektrownie już dzisiaj nie wiedzą co robić z odpadami,
    kombinuje się jakieś koszmarnie drogie bunkry głęboko pod ziemią, ale to
    tylko oddalenie problemu na jakieś kilkaset lat, potem problem sam wróci:O(

    > Co do przechowywania - bezpieczne i tanie technologie istnieja.

    propaganda i tyle:O(

  • 60. Data: 2009-04-28 18:53:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gargomel wrote:

> [...]
    > głęboko pod ziemią kiedyś te odpady wypłyną, nie ma cuduw, tylko
    > energia odnawialna, w to trzeba inwestować a po pewnym czasie

    masz rację najlepsza jest energia odnawialna, trzeba sadzić lasy i palić
    drewne w ciepłowniach. T ojest jedyna ekonomicznie uzasadniona energia
    odnawialna.