  • 61. Data: 2009-04-29 07:22:26
    Temat: Re: Baterie słoneczne.
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > masz rację najlepsza jest energia odnawialna, trzeba sadzić lasy i palić
    > drewne w ciepłowniach. T ojest jedyna ekonomicznie uzasadniona energia
    > odnawialna.

    tak myslą tylko ci, co nie znają bilansu energetycznego naszej
    cywilizacji.....
    wszystkie zasoby energii odnawialnej (aktualne i potencjalne) + cała
    żywnośc swiata przerobiona na energię
    to tylko niewielki fragment aktualnych potrzeb....

    smutne ale prawdziwe
    i jedyna droga to zmiana sposobów wykorzystania energii
    czyli praktycznie, koniec naszej cywilizacji....

  • 62. Data: 2009-04-29 09:19:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > co ty opowiadasz, elektrownie już dzisiaj nie wiedzą co robić z odpadami,
    > kombinuje się jakieś koszmarnie drogie bunkry głęboko pod ziemią, ale to
    > tylko oddalenie problemu na jakieś kilkaset lat, potem problem sam
    > wróci:O(

    Taaak, te koszmarnie drogie bunkry to sa po prostu wyeksploatowane kopalnie.
    Porównaj to z niczym nie zabezpieczonymi hałdami popiołów z pierwiastkami
    promieniotwórczymi.

  • 63. Data: 2009-04-29 09:23:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpady wypłyną, nie ma cuduw, tylko energia odnawialna, w to trzeba
    > inwestować a po pewnym czasie technologia będzie tania:O)

    Chłopie! Tobie się komunizm ekologiczny na rozum rzucił. Kopalnie uranu
    degradują środowisko? To co powiesz o kopalniach odkrywkowych? A kopalnie
    złota czy diamentów nie są energochłonne? A jednak opłacalne. A uranu
    potrzeba stosunkowo niewiele do wytwarzania energii.
    A na lekcjach fizyki oczywiście spałeś, bo czasy rozpadów to nie okresy
    milionowe lat. Zresztą pierwiastki promieniotwórcze nie zostały stworzone
    przez człowieka, tylko przez twoją ukochaną naturę. Człowiek tylko zaprzęga
    je do pracy, podobnie jak słońce, wiatr, pływy, gorące źródła. Ale
    najwyraźniej tobie czerwona socjalistyczna ekogorączka zasłania oczy.

  • 64. Data: 2009-04-29 14:56:58
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Boombastic" napisał:
    > Taaak, te koszmarnie drogie bunkry to sa po prostu wyeksploatowane
    > kopalnie.

    to nie są żadne kopalnie, bo w kopalni może być tąpnięcie i te kapsułu z
    odpadami mogły by zostać uszkodzone, te bunkry kuje się w litej i stabilnej
    skale, tak czy siak to tylko odłożenie problemu na kilkaset lat

    > Porównaj to z niczym nie zabezpieczonymi hałdami popiołów z pierwiastkami
    > promieniotwórczymi.

    tych pierwiastków promieniotwórczych w popiołach w porównaniu z odpadami to
    jest tyle co nic, wcale nie twierdzę ze popioły są ok, dlatego przyszłość to
    energia odnawialna:O)

  • 65. Data: 2009-04-29 15:03:50
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "qlphon" napisał:
    > wszystkie zasoby energii odnawialnej (aktualne i potencjalne) + cała
    > żywnośc swiata przerobiona na energię
    > to tylko niewielki fragment aktualnych potrzeb....

    nieprawda, jak narazie to ogromne ilości energii po prostu marnotrawimy,
    pewnie się wiele nie pomylę jak powiem że pewnie 90%
    trzeba nauczyć się oszczędzać i inewstować w odnawialne technologie, tak
    samo jak kiedyś inwestowało się w technologie węglowe, ropne i atomowe

    > i jedyna droga to zmiana sposobów wykorzystania energii
    > czyli praktycznie, koniec naszej cywilizacji....

    cywilizacje powstawały i upadału od zawsze i nic tego nie zmieni, tak czy
    siak wegiel, ropa, gaz już niedługo sie skończą, a jak wszyscy będą kożystać
    z energii jądrowej to kto wie też na ile wystarczy tych złóż uranu, bo one
    też są skończone, a odpadów promieniotwurczych nie da się praktycznie
    pozbyć:O(
    ale za to broni atomowej będzie po pachy i napewno kilka cywilizacji
    upadnie:O(

  • 66. Data: 2009-04-29 23:00:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 16:56:58 +0200, gargomel napisał(a):

    > to nie są żadne kopalnie, bo w kopalni może być tąpnięcie i te kapsułu z
    > odpadami mogły by zostać uszkodzone, te bunkry kuje się w litej i stabilnej
    > skale, tak czy siak to tylko odłożenie problemu na kilkaset lat

    LOL. Tąpnięcia w kopalniach soli. Ciekawe.

    > tych pierwiastków promieniotwórczych w popiołach w porównaniu z odpadami to
    > jest tyle co nic,

    No tak, w końcu stosunek 100:1 to nic... Znaczy w hałdach jest 100 razy
    więcej...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 67. Data: 2009-04-30 16:34:20
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    gargomel pisze:

> [...]
    >
    > tych pierwiastków promieniotwórczych w popiołach w porównaniu z odpadami
    > to jest tyle co nic, wcale nie twierdzę ze popioły są ok, dlatego

    Pojdz w koncu do jakiejs szkoly, bo ja rozumiem, ze chcesz dobrze, ale
    niestety bez wiedzy same checi nie wystarcza.

  • 68. Data: 2009-04-30 18:08:51
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "T.M.F." napisał:
    > Pojdz w koncu do jakiejs szkoly, bo ja rozumiem, ze chcesz dobrze, ale
    > niestety bez wiedzy same checi nie wystarcza.

    sam idz do szkoły tłumoku i nie siej atomowej propagandy!!

  • 69. Data: 2009-05-04 22:42:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 20:08:51 +0200, gargomel napisał(a):

    > sam idz do szkoły tłumoku i nie siej atomowej propagandy!!

    My mamy wiedze, a Ty masz tylko 'prawdy' objawione. Idx sobie, nikt Twych
    kłamstw słuchac nei zamierza.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 70. Data: 2009-05-05 12:09:09
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Adam Płaszczyca" napisał:
    > My mamy wiedze, a Ty masz tylko 'prawdy' objawione. Idx sobie, nikt Twych
    > kłamstw słuchac nei zamierza.

    ty i wiedza, weź nie rozśmieszaj hahaha:O)
    najpierw naucz sięm że przez zero się nie dzieli, czy już sie tego
    nauczyłeś?:O)