  • 11. Data: 2011-02-19 12:26:29
    Temat: Re: Baterie słoneczne ,nie kolektory
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Albercik napisał:
    > się zastanawiałem - czy by się nie opłacało mechanicznie zasilić pompy
    > ciepła z wiatraka napędzanego wiatrem.

    A ja już myślałem nad postawieniem siłowni wiatrowej o mocy jakichś 7-10
    kW i wspomagać tym instalację grzewczą w domu - kocioł na ekogroszek.

    Tylko te koszty inwestycji..., bo wiatry tu wieją solidne - góry - i nie
    byłoby problemu z napędem :-).

    Za ile lat jednak zwróciłaby się taka instalacja...? Oto jest pytanie.

    Teraz w największe mrozy - w poniedziałek np. było u mnie - 23 stC, dom
    potrzebuje ok 8 - 8,5 kW mocy. Zatem taka siłownia znacząco by wspomogła
    ogrzewanie.

    pozdr
    Robert G.

  • 12. Data: 2011-02-19 12:56:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A ja już myślałem nad postawieniem siłowni wiatrowej o mocy jakichś 7-10
    > kW i wspomagać tym instalację grzewczą w domu - kocioł na ekogroszek.

    zejdz troche z mocą :-) Wykorzystaj słup energetyczny
    http://www.strunobet.pl/index,3,13.html , generator z komtechu (chyba).
    Powinno wyjść rozsądnie cenowo. Tyle ze prawnie jest zabawa na całego :/

    b.

  • 13. Data: 2011-02-19 13:04:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Tyle ze prawnie jest zabawa na całego :/

    No właśnie... :-(
    Czytałem gdzieś, że jak ktoś produkuje energię elektryczną dla własnych
    potrzeb, to musi podatek jakiś płacić...

    Co za absurd !!!

    Zamiast wspierać ekologię ekonomią, to się ją zabija :-/

    A co do mocy... na jakieś 3,5 - 5 kW, by już znacząco wspomogło
    ogrzewanie :-), bo w taki dzień jak dziś - coś ok 0 stC kocioł zużywa
    węgla tak na ok 4,5 - 5 kW, a taką się przecież średnią przyjmuje.

    pozdr
    Robert G.

  • 14. Data: 2011-02-19 13:05:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    cinews:ijo7k3$kuk$1@news.task.gda.pl...

    > 14kz za 2kW (i to w pe nym s o cu, czyli srednio znacznie mniej)?  Znam
    > znacznie lepsze sposoby wyrzucania pieni dzy w b oto :-)

    Ja moze nie znam lepszych ale znam przyjemniejsze :)

  • 15. Data: 2011-02-19 13:21:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    firma wrote:
    > Witam pytam czysto teoretycznie i nie chodzi o aspekt finansowy czy
    > nie lepiej założyć 10 baterii słonecznych wytwarzających prąd 2 kw
    > każda bateria po 100 w i podłaczyć do nich bezpośrednio grzałkę i
    > podgrzewać bojler i mieć teoretycznie ogrzewaną wodę cały rok ,bo
    > niby baterie słoneczne działają przy każdym świetle nawet księżyca
    > ,niz zakałdac kolektory słolneczne ogrzewajace wodę tylko 2 miesiace
    > w roku .ASPEKT FINASOWY WAŻNY kolektory to koszt 5 tys ,baterie 14
    > tys ,ciekawe co o tym sądzicie .

    jakieś brednie wypisujesz, wg mojego rozeznania to aby mieć 2kW musisz
    wydać jakieś 35000 zł :)

    i to jest moc szczytowa.

  • 16. Data: 2011-02-19 13:21:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "firma" <hitokazja(wytnij to)@o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > 14kzł za 2kW (i to w pełnym słońcu, czyli srednio znacznie mniej)? Znam
    > znacznie lepsze sposoby wyrzucania pieniędzy w błoto :-)

    35 000zł :)

  • 17. Data: 2011-02-19 13:31:45
    Temat: Re: Baterie s?oneczne ,nie kolektory
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-19 11:52, firma wrote:
    > nie chodzi o aspekt finansowy
    > [...]
    > ASPEKT FINASOWY WA?NY

    Więc ważny czy nie?

  • 18. Data: 2011-02-19 14:00:27
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    jakieś brednie wypisujesz, wg mojego rozeznania to aby mieć 2kW musisz
    wydać jakieś 35000 zł :)

    i to jest moc szczytowa.

    Kolega chyba raczej nie brednie wypisuje ,prosze policzyć a moze się myle
    ( http://allegro.pl/bateria-sloneczna-panel-100w-24v-i
    1469230064.html } 20
    takich paneli i mamy no 15000 i 2000w czyli nie 35000 .Trzeba najpierw
    sprawdzic a potem pisać.

  • 19. Data: 2011-02-19 14:45:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Domator wrote:
> [...]
    1469230064.html }
    > 20 takich paneli i mamy no 15000 i 2000w czyli nie 35000 .Trzeba

    a tego badziewia nie znalazłem :) moja wina

    ciekawe jaką trwalośc ma ten panel, bo z tego co czytałem to panele sie dość
    szybko degradują a szybkość degradacji jest silnie zależna od technologii
    wykonania.

  • 20. Data: 2011-02-19 16:45:24
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    On 2011-02-19 11:52, firma wrote: