  • 21. Data: 2012-03-19 12:06:01
    Temat: Re: Beton komórkowy pióro-wpust vs zwykły
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:jk49aq$i3o$...@i...gazeta.pl...

    > Dochody rowniez.
    > Wczoraj przy okazji porządkowania dokumentów przejrzalem swoje PITy
    > 'roczne" od 93 roku.
    > Nie jest źle;) Wzrost zarobków wiekszy od cen "nośników'

    No nareszcie ktoś się przyznał, bo już myślałem, ze GUS oszukuje, bo wszyscy
    marudzą, a prawda jest taka, że zarobki rosną szybciej niż koszty energii.
    Dodatkowo samochody palą coraz mniej, budynki są lepiej ocieplone a
    urządzenia są bardzie energooszczędne niż kiedyś. To powoduje, że procentowo
    wydajemy na energię znacznie mniej niż kiedyś.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2012-03-20 08:51:33
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > urządzenia są bardzie energooszczędne niż kiedyś. To powoduje, że
    > procentowo wydajemy na energię znacznie mniej niż kiedyś.

    Niestety zapotrzebowanie energię rośnie
    ciekawy art. stary ale ciekawy
    http://tnij.org/energiaa

  • 23. Data: 2012-03-20 09:30:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > urządzenia są bardzie energooszczędne niż kiedyś. To powoduje, że
    > procentowo wydajemy na energię znacznie mniej niż kiedyś.

    Ale tam nie piszą o zapotrzebowaniu gospodarstw domowych, a całkowitym.

    Zrobiłem teraz szybkie rozeznanie wśród kilku znajomych. 20 lat temu wszyscy
    mieli samochody które więcej paliły i mieli tak samo lub gorzej ocieplone
    domy. Do tego większość używa teraz tzw. żarówek energooszczędnych. Nie mam
    danych statystycznych, ale IMO tak będzie dla całej populacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2012-03-20 10:19:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > gorzej ocieplone domy. Do tego większość używa teraz tzw. żarówek
    > energooszczędnych. Nie mam danych statystycznych, ale IMO tak będzie

    sprawdź ile osób zamontowało klimatyzację...

  • 25. Data: 2012-03-20 10:30:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 marca 2012, 11:19:53 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > sprawdź ile osób zamontowało klimatyzację...

    Sprawdż ile godzin dziennie i ile dni w roku klimatyzacja działa?
    Poszukam starych rachunków za prąd i porównam ilość zuzytych kWh
    Chociaz to też bez sensu bo wczesniej inna ilośc osób w gospodarstwie domowym była.

  • 26. Data: 2012-03-20 11:37:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > sprawdź ile osób zamontowało klimatyzację...

    Jedna... i używa jej również do grzania przy temperaturach zewnętrznych
    15-20 st jako powietrzna pompa ciepła uzyskując COP 2.5 albo 3.0 (nie
    pamiętam dokładnie) . W skali roku zużywa mniej energii na chłodzenie niż
    oszczędza na ogrzewaniu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2012-03-20 12:38:32
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > urządzenia są bardzie energooszczędne niż kiedyś. To powoduje, że procentowo
    > wydajemy na energię znacznie mniej niż kiedyś.

    Palę tyle samo co kiedyś. Ale przestawiłem się na fajki z rynku. Czuję się jak
    bym dał sobie 200 złotych podwyżki miesięcznie.

  • 28. Data: 2012-03-21 18:48:29
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

> [...]
    > 'roczne" od 93 roku.
    > Nie jest źle;) Wzrost zarobków wiekszy od cen "nośników'

    Wydaje mi sie ze tutaj nalezy porownywac dochody rozporzadzane przez ludzi
    zamiast zarobkow.
    Bo podatki, zusy, srusy tez szly do gory.(brak juz odliczen wielu rzeczy w
    tym wydatkow na budowe od podstawy opodatkowania! jak bylo kiedys, teraz
    masz tylko zwrot roznicy w Vat). Zobacz jak rzad rznie ludzi na braku
    rzeczywistej rewaloryzacji progow podatkowych w stosunku do inflacji ..itp

  • 29. Data: 2012-03-22 01:14:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup

    Wydaje mi sie ze tutaj nalezy porownywac dochody rozporzadzane przez ludzi
    > zamiast zarobkow.

    Proszę bardzo:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7664790,Co_Polak
    _ma_w_koszyku__Wiecej_pieniedzy_wydajemy_na.html

    Wychodzi na to, ze na przyjemności zostaje nam coraz więcej.

    Niestety w tym zestawieniu nie ma kosztów samej energii tylko razem z
    czynszem więc mamy wzrost. (Energia procentowo spadła, ale czynsze znacznie
    wzrosły)

> [...]
    > masz tylko zwrot roznicy w Vat). Zobacz jak rzad rznie ludzi na braku
    > rzeczywistej rewaloryzacji progow podatkowych w stosunku do inflacji ..itp

    W ciągu ostatnich 10 lat podatek dochodowy realnie spadł mimo zamrożenia
    kwoty wolnej od podatku. Składka rentowa spadła. Vat wzrósł o 1%, ale np. po
    wejściu do UE znacznie spadły cła m.in. na elektronikę.

    To jak się zmienia procentowy udział wydatków najlepiej widać na przykładzie
    emerytów i rencistów. Mimo, że ich świadczenia rosną wolniej niż zarobki
    (choć szybciej niż inflacja) to z roku na rok żyje im się lepiej. Coraz
    więcej z nich ma nowe samochody, jeździ na zagraniczne wczasy i kupuje sporo
    elektroniki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2012-03-22 01:23:52
    Od: Misiu69 <s...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 01:14, Ergie pisze:
> [...]
    > niż zarobki (choć szybciej niż inflacja) to z roku na rok żyje im się
    > lepiej. Coraz więcej z nich ma nowe samochody, jeździ na zagraniczne

    Nie wiesz co piszesz...
    Przeżyj za 800 zł płacą za czynsz 500zł...
    Będziesz wtedy mógł marzyć o nowych samochodach
    czy podróżach zagranicznych!

    M69