  • 1. Data: 2011-05-23 20:24:16
    Temat: Beton z betoniarki -kilka pytań
    Od: "p" <s...@v...pl>

    Witam,
    potrzebuje zalać strop 30m2, w miejscu do którego dojazd gruszki jest prawie
    niemożliwy (nie chce mieć kierowcy gruszki na sumieniu), jedyna możliwość to
    zrobienie betonu z betoniarki, pytanie jaka minimalna wielkość betoniarki do
    czegoś takiego? jak bardzo trzeba się spieszyć z zalewaniem?, jakie proporcje
    żeby się zbliżyć do B20 ?
    dawać plastyfikator ?

  • 2. Data: 2011-05-23 20:59:05
    Temat: Re: Beton z betoniarki -kilka pytań
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    p wrote:
> [...]
    > minimalna wielkość betoniarki do czegoś takiego? jak bardzo trzeba
    > się spieszyć z zalewaniem?, jakie proporcje żeby się zbliżyć do B20 ?

    betoniarka jakakolwiek jaką tanio zdobędziesz,

    Proporcje poszukaj w sieci. B20 nie zrobisz ale sie nie martw, kiedyś
    ludzie wszystko lali z betoniarki albo nawet z mieszania ręcznego i stropy
    sie trzymają. Chyba że budujesz jakąś fabrykę.

    ważne jest aby zbrojenie było wykonane prawidło i podniesione za pomocą
    dystansow od deskowania, zbrojenie w belkach i słupach też dystansować oraz
    podczas zalewania wibrować żeby zbrojenie było prawidłowo otulone betonem.

    Czasem mam wrażenie że jak instalator mam więcej wiedzy o budowaniu od
    dosiadczonych budowlańców, bo już któryś z kolei widzę domek gdzie zbrojenie
    stropów czy belek wyłazi z betonu, partacze zakichani. Przecież podniesienie
    zbrojenia płyty jest chyba wiedza elementarną której nauczają w każdej
    szkole zawodowej. Bo zakładam że delikatne podniesienie deskowania w środku
    konstrukcji to wyższa szkoła jazdy.

  • 3. Data: 2011-05-23 21:05:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "p" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawie
    > niemożliwy (nie chce mieć kierowcy gruszki na sumieniu), jedyna możliwość

    A gruszka+pompa? Za pompę dołożysz kilka stów, ale za to będziesz miał strop
    zrobiony jak należy.

    > pytanie jaka minimalna wielkość betoniarki do
    > czegoś takiego?

    30m2, grubości 15cm to jakieś 4,5m3 betonu. Średniej wielkości betoniarka ma
    pojemność zasypową 160 litrów. Zaokrąglając rachunki wychodzi 30 betoniarek.
    Zatachanych na strop taczką - realne, zwłaszcza, że strop nie taki znów
    duży, ale nie będzie to prosta, lekka robótka, raczej coś po czym się pada
    na koniec dnia i umiera.

    > jak bardzo trzeba się spieszyć z zalewaniem?,

    Na tyle, żeby nigdzie nie było sytuacji, w której do już tężejącego betonu
    dolewasz świeży. Przy takim stropie raczej nie ma ryzyka, ale tak czy tak
    jak zaczniesz strop zalewać, to musisz skończyć. Przerwa "na papieroska" -
    ok, ale nie można zrobić pół, a resztę jutro.

    > jakie proporcje
    > żeby się zbliżyć do B20 ?
    > dawać plastyfikator ?

    W betoniarce B20 nie ukręcisz w życiu. Jeśli dasz DOBRE kruszywo, możesz
    mieć najwyżej coś zbliżonego do B15, dajesz proporcje cement/kruszywo jak
    1:3 i do tego wody nie za dużo, dawanej oszczędnie po troszku tak,żeby masa
    była na granicy upłynnienia, ale tu niestety wprawa jest potrzebna w jej
    dozowaniu, bo struktura mieszanego betonu zmienia się wtrakcie mieszania
    nawet bez dodawania wody.
    mozesz też sobie w necie poszukać przepisów z konkretnymi proporcjami i
    robić "na aptekarza", ale na budowie to zwykle kłopotliwe jest.
    Plastyfikator zbędny.

    J.

  • 4. Data: 2011-05-23 21:38:30
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > dosiadczonych budowlańców, bo już któryś z kolei widzę domek gdzie
    > zbrojenie stropów czy belek wyłazi z betonu, partacze zakichani.

    Tu moja ekipa mnie właśnie zaskoczyła - tacy a'la górale spod Rzeszowa.
    Żadnych dystansów nie używali, po prostu mieli hak wygięty z pręta i w
    trakcie zalewania stropu każdy pręt zbrojenia był osobno podnoszony do góry,
    obruszany i ustawiony na odpowiedniej dlań wysokości. Beton z gruchy był
    lany dość gęsty, więc nie opadało to pod własnym ciężarem. Ruszanie prętami
    i łomotanie w beton od góry zbitym z desek narzędziem typu duża graca
    załatwiało i wibrowanie. Miałem wątpliwości, ale Kierbud obserwując ich
    robotę orzekł, że będzie OK (a gość czepialski raczej), więc nie oponowałem.
    I było ok, po rozszalowaniu był piękny lity sufit, na którym słoje desek
    wyraźnie się odbiły, nawet centymetra druta nigdzie nie było widać.

    J.

  • 5. Data: 2011-05-24 01:05:44
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-23 22:24, p pisze:
> [...]
    > czegoś takiego? jak bardzo trzeba się spieszyć z zalewaniem?, jakie proporcje

    Zorganizuj sobie dobry cement i BARDZOOOO DOBRE KRUSZYWO.
    30m2 to Ci pewnie jakieś 5m3 betonu starczy.
    Może zamów w betoniarni suchą mieszankę. Łatwiej to przewieź...
    Na miejscu dodasz tylko wody, przemieszasz w betoniarce i gotowe.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2011-05-24 04:49:31
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    A pompa też nie sięgnie? Z tego co pamiętam to pompa która u mnie była,
    miała 18 metrów zasięgu, a to chyba była najmniejsza jaka mieli.
    Jeśli się już zdecydujesz na samodzielne wykonanie, to tak jak już napisano:
    dobre kruszywo, odpowiednie proporcje i pamiętaj o zabezpieczeniu przed zbyt
    szybkim wysychaniem.

    K.S.

  • 7. Data: 2011-05-24 06:51:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > A gruszka+pompa? Za pompę dołożysz kilka stów, ale za to będziesz miał
    > strop zrobiony jak należy.

    A z betoniarki nie bedzie jak nalezy?,
    Ona ma 30mkw tego stropu to ok 4m3 betonu więc spokojnie z betoniarki, lub
    mieszając recznie grabiami(jest taka metoda) to zaleje.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-05-24 08:18:07
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 24 Maj, 08:51, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > A z betoniarki nie bedzie jak nalezy?,
    > Ona ma 30mkw tego stropu to ok 4m3 betonu więc spokojnie z betoniarki, lub
    > mieszając recznie grabiami(jest taka metoda) to zaleje.

    Do tego stropu wystarczy, ale nie będzie to B20, o który pytał na
    początku.

    J.

  • 9. Data: 2011-05-24 11:01:54
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 23-05-2011 o 23:38:30 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Żadnych dystansów nie używali, po prostu mieli hak wygięty z pręta i w
    > trakcie zalewania stropu każdy pręt zbrojenia był osobno podnoszony do
    > góry, obruszany i ustawiony na odpowiedniej dlań wysokości.
    [ciach]
    > I było ok, po rozszalowaniu był piękny lity sufit, na którym słoje desek
    > wyraźnie się odbiły, nawet centymetra druta nigdzie nie było widać.

    Co nie zmienia faktu, że żadne potrząsanie nie zastąpi wibratora. Prętów
    też nie widać tylko dlatego, że nie był użyty wibrator - inaczej na nic by
    się zdało podnoszenie prętów nawet najwymyślniejszym hakiem.

    Inna sprawa, że dzisiejsze projekty budownictwa jednorodzinnego, są
    obliczane z uwzględnieniem takich niedociągnięć wykonawczych i nic się
    złego nie dzieje.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-05-24 11:10:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 24 Maj, 13:01, Shaman <s...@o...com> wrote:

    >Prętów
    > też nie widać tylko dlatego, że nie był użyty wibrator - inaczej na nic by
    > się zdało podnoszenie prętów nawet najwymyślniejszym hakiem.

    Nie no, czekaj, gdyby tam puścić wibrator, pręty by po prostu opadły.
    Ale nie oznacza to przecież, że przed opadnięciem one były źle
    ułożone.
    BTW, w którymś z sąsiednich wątków ktoś pisze o takiej metodzie
    "wibrowania" betonu, jaką użyli u mnie, zbite z desek narzędzie
    określając mianem "samolot".

    J.