  • 1. Data: 2017-04-11 13:18:52
    Temat: Biała farba do drewna
    Od: Kris <k...@g...com>

    Poczyniłem w ostatnich dniach kilka mebelków drewnianych i muszę je pomalować
    Przykaz dostałem taki że mają być białe ale jak najwięcej struktury drewna ma być
    widać.
    Czym to pomalować?
    Meble do wewnątrz pomieszczenie więc więc warunki atmosferyczne typu deszcz itp tu
    bez znaczenia
    Farba, lakierobejca, bejca czy jakiś olej?
    A i matowe, ew w ostateczności półmat ma byc
    Ktos poleci cos konkretnego?

  • 2. Data: 2017-04-11 13:44:37
    Temat: Re: Biała farba do drewna
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 13:18, Kris wrote:
> [...]
    bez znaczenia
    > Farba, lakierobejca, bejca czy jakiś olej?
    > A i matowe, ew w ostateczności półmat ma byc

    tikkurila valtti

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2017-04-11 14:16:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 13:44:38 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > tikkurila valtti

    https://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/kolory/wz
    orniki_kolorow_na_zewnatrz/tikkurila_semi_transparen
    t_wood_finishes

    O to chodzi?
    Musiałbym jakiś wzornik "na żywo" zobaczyć czy bbiały to biały wychodzi. Bo tu za
    bardzo białego nie widać

  • 4. Data: 2017-04-11 14:24:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    > tikkurila valtti
    Doradca na czacie tikkurili na ich stronie poleca to
    https://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/kolory/wz
    orniki_kolorow_do_wnetrz/interior_wood_stains_and_la
    cquers

  • 5. Data: 2017-04-11 14:26:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 14:16, Kris wrote:

> [...]
    >
    > O to chodzi?
    > Musiałbym jakiś wzornik "na żywo" zobaczyć czy bbiały to biały wychodzi. Bo tu za

    Jak chcesz aby drewno przebijało to musisz wziąć wersję, która nie kryje
    a w wtedy białe to nie będzie.
    Jest też wersja kryjąca tej farby.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2017-04-11 14:34:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 14:26:27 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Jak chcesz aby drewno przebijało to musisz wziąć wersję, która nie kryje > a w
    wtedy białe to nie będzie.

    Z bejcami tak się udaje. Bejca rustykalną kiedyś sporo malowałem i fajnie strukturę
    drewna było widać tylko koloru białego nie ma chyba
    http://i48.tinypic.com/2lwppvn.png

  • 7. Data: 2017-04-11 14:41:11
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    t_wood_finishes

    > Jak chcesz aby drewno przebijało to musisz wziąć wersję, która nie kryje

    Mniej wiecej taki efekt jakby był to zleceniodawca będzie zadowolony myślę;)
    http://sklep18683.shoparena.pl/userdata/gfx/2fd7d02e
    cd798f3ffcd496a9de5b254d.jpg
    http://sklep18683.shoparena.pl/public/assets/images/
    Galeria/polka-PDM-1-pat-biala-b.jpg

  • 8. Data: 2017-04-11 14:48:45
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.04.2017 14:41, Kris wrote:

> [...]
    t_wood_finishes

    > Mniej wiecej taki efekt jakby był to zleceniodawca będzie zadowolony myślę;)

    Widziałem w moim sklepie wzornik tej tikkurilli która nie kryje do końca
    i tak to mniej więcej wygladało przy najjaśniejszych kolorach.
    Ja koniecznie chciałem kryjącą więc taką też kupiłem.
    Ale jest jeszcze Flugger. Mają swoje punkty we wiekszych miastach i tam
    też kiedyś brałem do drewna coś.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2017-04-11 21:06:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 13:18:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    bez znaczenia
    > Farba, lakierobejca, bejca czy jakiś olej?
    > A i matowe, ew w ostateczności półmat ma byc

    Z bialymi z tego co czytalem swego czasu (szukajac roznych informacji o
    olejowaniu drewna na schody) to jest ogolnie klopot. I sporo zalezy jakie
    to drewno :) Jedno sie "bieli" lepiej inne gorzej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-04-11 22:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 21:06:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Z bialymi z tego co czytalem swego czasu (szukajac roznych informacji o
    > olejowaniu drewna na schody) to jest ogolnie klopot.

    Racje masz. Dzisiaj trochę wzorników bejc, lakierobejc, itp przejrzałem i z białymi
    marnie
    > I sporo zalezy jakie to drewno :)
    Akurat mam różne. Sporo sosny ale i elementy dębowe zastosowałem
    >Jedno sie "bieli" lepiej inne gorzej.
    Dzisiaj właśnie próbę bejcy rustykalnej białej na sośnie robiłem. Jutro zobaczę czy
    kobita zaakceptuje
    Co do drewna to taka ciekawostka mam jeszcze trochę dech zrobionych podobno z
    falochronów czy czegoś takiego
    Ze 30 lat temu potężny transport bali wujek załatwił. Jego brat w Urzędzie Morskim
    pracował i pamiętam że coś gadali że to bale które ileś tam lat w morzu leżały.
    Szczegółów nie pamiętam
    Wujek to wtedy pociął na deski, ładnie poukładał w stodole i wg potrzeb używał,
    Trochę tego zostało i kilka lat temu w spadku po wuju i babci odziedziczyłem je.
    Wyglądają bardzo zdrowo, aż się wierzyć nie chce że ponad 30 lat w tej stodole
    leżały. A ile lat wcześniej w wodzie to nikt pewnie już nie wie
    Super strukturę mają jak się je heblarką potraktuje