  • 121. Data: 2013-11-29 10:59:19
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 10:43, Maniek4 wrote:
    > Mnie pasuje, ze sa instytucje dbajace o moje zdrowie.

    I nie przeszkadza Ci, że za ich pracę płacą inni a zwłaszcza
    najbiedniejsi bo to ich najbardziej dotyka.
    Tani bilet do opery także jest fajny co nie?
    Nie ważne, że zrzuca się na niego biedna emerytka z Klimontowa co to na
    węgiel na zimę nie ma.
    Wstyd Maniek, wstyd...

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 122. Data: 2013-11-29 10:59:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 10:55, quent pisze:

    > Rozumiem Twój punkt widzenia lecz uważam, że jest zły - rozumiesz?

    Mi Twoj punkt widzenia nie przeszkadza. Po prostu ide do knajpy jak mam
    na to ochote. Wczesniej nie mialem ochoty. :-)

    > To fakt ale bez związku z tematem.

    To bylo odnosnie lamentu o bankructwie.

    > Ale jak Ty piszesz o szczurach, choć mowa o paleniu w prywatnym lokalu,
    > to już jest cacy.

    Bo Ty uwazasz, ze wolny rynek zalatwi wszystkie sprawy. Szczury to
    jaskrawy przyklad takiego rozumowania.

    Pozdro.. TK

  • 123. Data: 2013-11-29 11:11:09
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    > Pomysł zapewne większości wyda się dobry :-(
    > A przed chwilą pisałeś, że kolonizują nas jak murzynów :-/

    Idea jest taka ze moja wolnosc konczy sie tam gdzie zaczyna sie wolnosc
    innego człowieka. Zatem palacz wstępuje w obszar gdzie ja jestem z moim
    prawem do czystego powietrza. Dlatego ograniczymy palacza.

    Natomiast państwo ma idee ze ono bedzie kontrolowac wszystkich "by żyło sie
    lepiej" wedla jakis lewackich/europejskich pomysłów - na kontrole panstwa to
    ja sie nie zgadzam. Mimo ze widze ze pierwszy krok czyli ogranicznie palacza
    jest OK. Tylko ze następne ruchy typu kontrolowanie (i w efekcie rozbijanie)
    rodzin są złe - bo tworzą słabe, zakompleksione jednostki.
    A słyszeliscie: z wczorajszych wiadomosci - mala dziewczynka zatruta
    grzybem musi przyjmowac stale leki - nasze cudowne panstwo zabierze dziecko
    rodzicom bo ich nie stac na te leki i znajdzie dla dziewczynki rodzine
    zastępczą. Koniec wiadomosci. Nikt nie wspomnial ze rodzina zastepcza bedzie
    kosztowac znacznie wiecej niz te leki, a dziecko zabrane rodzinie przezyje
    traume i jako dorosły człowiek bedzie mniej dla społeczenstwa wartosciowe. A
    wystarczyłoby zapewnic leki....

    b.

  • 124. Data: 2013-11-29 11:12:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 10:59, quent pisze:

    > I nie przeszkadza Ci, że za ich pracę płacą inni a zwłaszcza
    > najbiedniejsi bo to ich najbardziej dotyka.

    Nie, nie przeszkadza, bo te instytucje dbaja takze o ich zdrowie.

    > Tani bilet do opery także jest fajny co nie?

    Nie mam pojecia. Moze raz w zyciu bylem w operze i to po to by sie
    przekonac, ze trace tam czas.

    > Nie ważne, że zrzuca się na niego biedna emerytka z Klimontowa co to na
    > węgiel na zimę nie ma.
    > Wstyd Maniek, wstyd...

    A to oni nie jedza? Nie jezdza pociagami czy samochodami? Bo to tez
    instytucje ktore moznaby rozwiazac. Urzad lotniczy i kontrole lotow a
    jak. Niech lataja jak chca, gdzie chca i ktoredy chca.
    Niech sprzedaja wedline z paleczkami salmonelli, albo lepiej wlosnicy, a
    Ty podejmujac ryzyko sobie kup takie cos. Jak juz sie wykurujesz po
    takich atrakcjach to zawsze mozesz zrezygnowac ze sklepu w ktorym to
    kupiles. Tylko niejestem pewny czy bedziesz wiedzial czy to sklep, czy
    masarnia. Najwazniejsze to nie utrzymywac sluzb ktore o to dbaja. Wszak
    wolny rynek zalatwi to sam, najlepiej na cmentarzu.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2013-11-29 11:14:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 10:59, Maniek4 wrote:
    > Bo Ty uwazasz, ze wolny rynek zalatwi wszystkie sprawy.

    Wszystkie?
    Piszemy o malusieńkim wycinku.
    Piszemy, przypomnę, o paleniu w PRYWATNYM lokalu ;-)
    Nie czepiam się przystanków.

    > Szczury to
    > jaskrawy przyklad takiego rozumowania.

    Szczury to zła analogia. Poza tym analogia jest zbędna bo sprawa jest
    wręcz trywialna.
    Rząd w wolnym kraju nie może zakazywać palenia w *prywatnym* lokalu.
    Jeśli tak jest to lokal przestaje być prywatny a staje się państwowy.

  • 126. Data: 2013-11-29 11:20:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 11:14, quent pisze:

    > Wszystkie?
    > Piszemy o malusieńkim wycinku.
    > Piszemy, przypomnę, o paleniu w PRYWATNYM lokalu ;-)
    > Nie czepiam się przystanków.

    Sklep spozywczy to tez prywatny lokal. Piekarnia, masarnia i co tam
    jeszcze to tez prywatne lokale.

    > Szczury to zła analogia. Poza tym analogia jest zbędna bo sprawa jest
    > wręcz trywialna.

    Szczury tez. Wszystko zalezy od kultury.

    > Rząd w wolnym kraju nie może zakazywać palenia w *prywatnym* lokalu.

    Nie? :-))
    A tak dla scislosci to nie rzad zakazal palenia. To zdaje sie ustawa, a
    ustawa to nie rzad.

    > Jeśli tak jest to lokal przestaje być prywatny a staje się państwowy.

    Mylisz przeznaczenie lokalu z prawem wlasnosci.
    Knajpa to nie prywatny lokal, tylko dzialalnosc gastronomiczna. Zeby
    wogole mogl powstac musi spelniac okreslone wymogi, ktore maja
    gwarantowac nam bezpieczenstwo i dobre samopoczucie. Czyli sanepid,
    straz pozarna i kibel. W Twoim prywatnym lokalu w ktorym nie prowadzisz
    dzialalnosci gospodarczej nikt Ci nie broni jarac ile wlezie.

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2013-11-29 11:21:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 11:11, Budyń wrote:
    > Idea jest taka ze moja wolnosc konczy sie tam gdzie zaczyna sie wolnosc
    > innego człowieka. Zatem palacz wstępuje w obszar gdzie ja jestem z moim
    > prawem do czystego powietrza. Dlatego ograniczymy palacza.

    W prywatnym lokalu o tym kto zatruwa powietrze decydujesz nie Ty ale
    właściciel lokalu! Tylko ON ma prawo do ograniczenia palenia.

> [...]
    > jest OK. Tylko ze następne ruchy typu kontrolowanie (i w efekcie rozbijanie)
    > rodzin są złe - bo tworzą słabe, zakompleksione jednostki.

    Dlatego należy pilnować zasady, że państwo ma zajmować się jedynie tym
    do czego zostało wymyślone - pilnowanie własności prywatnej,
    dotrzymywania umów, administracja podatkowa, wojsko, policja sądy - nic
    więcej.

> [...]
    > rodzicom bo ich nie stac na te leki i znajdzie dla dziewczynki rodzine

    To wszystko dlatego, że zgadzamy się na takie traktowanie przez rząd.
    Przed chwilą zgodziłeś się na to aby państwo dbało o Twój tyłek a teraz
    oburzasz się na taki news?
    To nielogiczne.

> [...]
    > traume i jako dorosły człowiek bedzie mniej dla społeczenstwa wartosciowe. A

    Po co takie tłumaczenie? A jak ktoś z rządu rzuci Ci lepszy argument, to
    w końcu przyznasz im rację?

    Wystarczy napisać, że dziecko jest własnością rodziców a nie państwa. Tyle.

  • 128. Data: 2013-11-29 11:27:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 11:12, Maniek4 wrote:
    > Niech sprzedaja wedline z paleczkami salmonelli, albo lepiej wlosnicy

    Niedawno cytowałeś tu Friedmana, piewcę Wolnego Rynku choć odrobinę
    etatystycznego w podejściu do kreowania pieniądza a teraz zaczynasz
    pierdolić już jak typowy lewak co to nie wie, że istnieje coś takiego
    jak Kodeks Karny.
    W socjalizmie przecież i tak statystyczny nikt do sądu nie idzie bo to
    sparaliżowana instytucja, poza tym kogo stać na prawnika.

  • 129. Data: 2013-11-29 11:29:52
    Temat: Re: Bida teraz b?dzie mniejsza o po?owe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 11:11, Budy pisze:

    > A s?yszeliscie: z wczorajszych wiadomosci - mala dziewczynka zatruta
    > grzybem musi przyjmowac stale leki - nasze cudowne panstwo zabierze dziecko
    > rodzicom bo ich nie stac na te leki i znajdzie dla dziewczynki rodzine
    > zast?pcz?. Koniec wiadomosci. Nikt nie wspomnial ze rodzina zastepcza bedzie
    > kosztowac znacznie wiecej niz te leki, a dziecko zabrane rodzinie przezyje
    > traume i jako doros?y cz?owiek bedzie mniej dla spo?eczenstwa wartosciowe. A
    > wystarczy?oby zapewnic leki....

    Tam zdaje sie chodzi o to, ze matka jest chora psychicznie, ojciec tez
    cos tam cos tam. Przez ten caly czas pobytu w szpitalu nikt tej
    dziewczynki nawet nie odwiedzil, a to tez o czyms swiadczy. Wiec chyba
    nie o leki chodzi.

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2013-11-29 11:30:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 11:20, Maniek4 wrote:
    > Mylisz przeznaczenie lokalu z prawem wlasnosci.

    W normalnym kraju możesz mieć w swoim lokalu rano bar po południu studio
    foto.
    Oczywiście ten przykład nie zmieści Ci się w głowie dlatego chyba nie ma
    sensu dalsza dyskusja.