  • 181. Data: 2013-11-30 21:22:22
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 11:56:32 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > gazem ale te stare kamienice czy domy mają koszmarne straty ciepła,
    > zmuszenie ludzi do grzania gazem czy pradem będzie koszmarem,
    > w wiadomościach będzie coraz więcej info o tym że znowu ktoś zamarzł
    > na śmierć w domu.

    Może nie będzie tak źle. We Wrocku mieszkałem w starym bloku 4-piętrowym,
    zbudowanym z 80 lat temu. Ściana z cegły około 45cm. Koszt gazu
    na grzanie wody i ogrzewanie wychodził jakoś 2,5-3 tysiaki na rok.

    L.

  • 182. Data: 2013-12-01 11:49:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-27 17:24, Marek Dyjor pisze:

    > probleme sa przedewszystkim miasta...
    >
    > tam nalezy zakazać w sposób gawałtowny i wprowadzić dopłaty do wymiany
    > na kotłwy gazowe i pompy ciepła lub ogrzewanie z sieci miejskiej.
    >
    > Tylko że za tą ekologią powionno pójść zniesienie akcyzy na gaz i prąd
    > oraz podatek ekologiczny na węgiel.

    Dodatkowo powinno się wreszcie pozwolić każdemu budować własne
    mikroleketrownie. Niestety lobby energetyczne nie chce do tego dopuścić,
    bo oznaczałoby to koniec monopolu.

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2554/rzad-probuje
    -%E2%80%9Epuscic-z-dymem%E2%80%9D-sektor-odnawialnyc
    h-zrodel-energii

    M.

  • 183. Data: 2013-12-01 12:17:28
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-29 09:50, quent pisze:

    > Jeśli klient będzie uprzedzony to nie widzę przeszkód.
    > Wchodzisz, pytasz czy tu biegają szczury i jeśli pada odpowiedź, że
    > biegają to się nie pchasz, ewentualnie pchasz jeśli masz na to ochotę.
    > Jeśli właściciel pomimo wcześniejszego zapewnienia wypuszcza szczury to
    > wychodzisz i już nie wracasz.
    >
    > Co tu jest niejasne?

    A jak sprawdzasz, że biegają? Pytam serio. Jak sprawdzisz, czy w sklepie
    biegają szczury? Tylko nie pisz mi, że widać, bo nie widać, ponieważ
    właściciel nie pozwoli ci obejrzeć zaplecza. I nie pisz, że pójdziesz do
    sklepu bez szczurów, bo wszyscy właściciele z okolicy tak zrobią.

    O prawie Kopernika-Geshama słyszałeś?

    M.

  • 184. Data: 2013-12-01 12:24:59
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-29 11:50, quent pisze:

    > NIC???
    > Toż właśnie przed chwilą napisałeś, że sobie tego nie życzysz!
    > To mnie NIC do tego jeśli masz taką zachciankę ale jeśli kogoś otrujesz
    > to powinieneś mieć przesrane - tu prawo powinno być bardzo surowe a nie
    > jest przecież.

    Surowe wobec kogo? Firma zbankrutowała, zarejestrowana była na słupa i
    co im zrobisz?

    Wiesz jakie armie urzędników trzeba, aby pilnować i egzekwować twoją
    surowość?

    M.

  • 185. Data: 2013-12-01 12:29:22
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-29 10:59, Maniek4 pisze:

    > Bo Ty uwazasz, ze wolny rynek zalatwi wszystkie sprawy. Szczury to
    > jaskrawy przyklad takiego rozumowania.

    Szczególnie, że w wolnym rynku jedyny stan równowagi trwałej to
    całkowity monopol jednej firmy. Każdy inny stan jest nietrwały i się
    zmienia.

    Korwiniści to tacy socjaliści, którzy wierzą, że musi istnieć ktoś, kto
    za nich wszystko załatwi. Tym kimś/czymś jest "niewidzialna ręka rynku".
    Wyznawcy korwina oczekują, że ta "ręka" będzie za nich myślała i
    wszystko załatwi. Niczym to nie różni się od socjalizmu. Jeśli połączyć
    to jeszcze z dyktatorskimi zapędami (JKM zawsze twierdzi, że ludzie są
    zbyt głupi żeby mogli o sobie decydować, dlatego demokracja jest zła i
    musi być dyktator, który im powie, co jest dobre, a co złe) to mamy
    typowy totalitaryzm.

    Niestety korwiniści nie słuchają tego, co mówi JKM.

    M.

  • 186. Data: 2013-12-01 12:34:53
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-29 13:17, quent pisze:

    > Gdyby kara za zatrucie ludzi z powodu podawania dań w obsranych miskach
    > była dotkliwa to....

    To co by było. Napisz.

    > Państwo socjalistyczne ma ogromną motywację aby kontrolować coraz to
    > większą ilość rzeczy z naszego codziennego życia.

    Jak wcześniej napisałeś - należy kontrolować i wprowadzać surowe kary.
    Czyli jesteś socjalistą.

    JKM też tak twierdzi, że ludzi trzeba kontrolować, bo są za głupi, by
    sami mogli dokonywać wyborów. Wyraźnie optuje przeciw demokracji i chce
    silną armię, by trzymała w ryzach tych, którzy mają inne poglądy niż
    jego. Do tego wszystkich lewaków chciałby wywieszać, a lewakiem jest
    każdy, kogo wskaże JKM (więc uważaj, bo ty też nim możesz być).

    Moim zdaniem utopia JKM niewiele różni się od skrajnego socjalizmu i
    wszechobecnej kontroli wszystkiego.

    M.

  • 187. Data: 2013-12-01 12:41:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 10:00:34 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Nigdzie nie pisa�em o sterylno�ci ...

    A ze kociol mozesz wyczyscic w bialej koszuli to niby co? :D

    > Wi�c dla mnie jakie� wielkie inwestycje , bufory , staranie si� na si��
    aby

    Standardowa instalacja PC nie wymaga zadnego bufora. Nawet jest odradzany.

    > pompa dzia�a�a tylko w II taryfie po to aby p�aci� tyle samo lub delikatnie

    > mniej nie majďż˝ zbytnio sensu ekonomicznego ...

    Starac sie? :-) Ustawiasz na sterowniku pokojowym dwie temperatury - nocna
    22,5 i dzienna 21,5 i zapominasz na kolejne xx lat o istnieniu instalacji
    CO w domu. To jest te "staranie sie" ? :D Wiecej wysilku kosztowaloby mnie
    zejscie do kotlowni w piwnicy :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 188. Data: 2013-12-01 12:51:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 12:03:44 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Zasada ruchu drogowego sprzyja wolno�ci a zasada zakazuj�ca palenia w
    > prywatnej knajpie jďż˝ ogranicza.

    Jak to sprzyja wolnosci - kaza Ci jechac prawa strona i 140km/h, a Ty
    przeciez bys chcial gnac pod prad 300km/h :) Ten drugi to wlasnie taki
    palacz ktory stwarza realne zagrozenie zdrowia i zycia, dlatego zabrania
    sie jezdzic 300km/h pod prad :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 189. Data: 2013-12-01 14:17:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Wiem, tylko po co mi agregat prądotwórczy?
    > Nie mam zamiaru korzystać z energii elektrycznej po 5zł za kWh, wolę
    > płacić po 60gr. :)
    > W moim przypadku awarie nie polegają tylko i wyłącznie na
    > sporadycznych zanikach napięcia, lecz na przysiadaniu napiecia.

    no to jaki masz rpoblem z grzenim kotłem jak ci napięcie przysiada daje UPS
    Smarta i masz napięcie jak prosto z elektrowni.

    > Dzieje się prawie codziennie i jest zależne od obciążenia sieci.
    > Czasami powoduje resety urządzeń, a czasami bywają całkowite zaniki
    > zasilania. W chwili obecnej walczę z energetyką, aby wymienili sieć
    > zasilającą
    > lub podzielili miejscowość na 2-3 transformatory Sieć jest bardzo
    > stara i nie wytrzymuje obciążeń, zwłaszcza lokalnych firm, które się
    > rozwijają i co trochę przybywa maszyn.

    imho tak sobei pierdolisz bez sensu...

    bo najpierw chwalisz jak to super można grzec kotłem bez auomatyki jak
    ciągle brakuej prądu a potem sie okazuje ze wywalił sterte pieneidzy w bloto
    zamiast kupic UPSa za kilkaset złotych.

    > A dlaczego nie 100%?
    > Tak nisko mnie cenisz? :)

    masz rację konfabulusz w 100% :)

  • 190. Data: 2013-12-01 14:19:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:

> [...]
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2554/rzad-probuje
    -%E2%80%9Epuscic-z-dymem%E2%80%9D-sektor-odnawialnyc

    a kto ci broni zbudować włąsna mikro elektrownie... tylko buduj za swoje i
    sprzedawaj po cenach rynkowych... :)