  • 31. Data: 2013-11-27 10:38:31
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, November 27, 2013 10:27:48 AM UTC+1, uzytkownik wrote:

    > To taniej to są tylko i wyłącznie Twoje pobożne życzenia. Będziesz pluł
    > sobie w brodę, kiedy pompa zacznie się psuć, a z całą pewnością 30 lat
    > to ona nie "pociągnie".

    Ciekawie czy Skandynawowie, Niemiaszki i cała reszta która używa
    pomp ciepła od kilkudziesięciu lat, też pluje sobie w brodę?
    Jakoś nie wydaje mi się, a spore grono germańców których poznałem
    tu i ówdzie, nic innego niż pompa ciepła w chałupie nie montuje.

    Ale rozumiem, że ktoś kto żyje z kotłów, musi na pompy ciepła pluć :]

    L.

  • 32. Data: 2013-11-27 11:28:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-27 10:27, uzytkownik pisze:

    > Realna wartość opałowa miału ok. 22MJ/kg, cena 650zł za tonę w workach,
    > choć sprzedawca zapewnia, że jest ona zbliżona do ekogroszku, gdyż jest
    > to odsiewka z tego samego węgla, z którego robią ekogroszek. Sprzedawca
    > sam rozdrabnia wegiel i przesiewa produkując ekogroszek.

    Dziwny ten sprzedawca. Ekogroszek to jak kiedys pisano frakcja wegla,
    ktora powstaje przy wydobyciu. Natomiast mial to cos co pozostaje po
    plukance wegla. Ten ekogroszek zaczal byc modny jak wymyslono kotly do
    spalania go. Wczesniej zbyt popularny nie byl, bo nie wiadomo za bardzo
    do czego. Poczatkowo byl tani z czasem zaczal drozec bo i popyt wzrosl.
    W kazdym razie order Lenina za kreatywnosc produkowania ekogroszku z
    wegla i przy okazji mialu.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2013-11-27 12:23:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >Jakoś nie wydaje mi się, a spore grono germańców których poznałem
    >tu i ówdzie, nic innego niż pompa ciepła w chałupie nie montuje.

    Do kogo Ty nasz porównujesz ?

    Niemcy , Skandynawowie mają kilka razy (kilkanaście razy) wyższy poziom
    zarobków i dużo wyższą "stopę życiową" ...

    Sądzę że gdyby wszyscy Polacy zarabiali nie mniej niż 10tys zł na miesiąc
    sądzę że tych co palą w kotłach by nie było.
    Sądzę że KAŻDY zamiast palić w kotle wolałby grzać dom gazem czy nawet
    prądem ...

    To chodzi głównie o poziom zamożności ...

  • 34. Data: 2013-11-27 13:16:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, November 27, 2013 12:23:46 PM UTC+1, /// Kaszpir /// wrote:

    > Do kogo Ty nasz porównujesz ?

    Hm, no trzeba równać w górę, nie w dół, nieprawdaż? ;)

    > Sądzę, że gdyby wszyscy Polacy zarabiali nie mniej niż 10tys
    > zł na miesiąc, sądzę że tych co palą w kotłach by nie było.

    2,5 tysiaka euro to już przyzwoita pensja w Germanistanie,
    sprzedawca w markecie ma 1,2k. Tylko że zasadnicza różnica
    między nami a Niemiaszkami jest taka, że oni nie mają parcia
    na pokazanie się przed sąsiadem, że mnie stać na dwie wypasione fury.
    Większość dupowozów używanych na co dzień to kilkunastoletnie
    małolitrażowe padaki. Nasz rodak zaś, woli dziadować na kredycie
    i palić wunglem, ale fura musi być. Za paręnaście lat to się pewnie
    zmieni, ale póki co jest jak jest :>

    L.

  • 35. Data: 2013-11-27 13:21:50
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    I oprócz aspektów technicznych nikt sie nie zastanawia nad postępami
    faszyzmu.
    Bo faszyzm nie polega na tym , że jest antysemityzm tylko na tym ,że państwu
    wolno wszystko.
    Obywatele kraju z ogromnymi zasobami węgla mają w drodze urzędniczego ukazu
    przechodzić na importowany gaz (bo gazownie, które produkowały gaz z węgla
    przezornie polikwidowano na poprzedniej mądrości etapu).
    Następnie zakaże się jedzenia chleba (w Chinach jedzenia ryżu), bo coś tam.
    I tak krok po kroku.

    Aż do nieuchronnego osiągnięcia momentu kiedy urzędnicy (inspektorzy) będą
    mordowani, a urzędy będą płonąć (bardzo ekologicznie).

    Jaroslav Hasek (ten od Wojaka Szwejka) powiedział, że " przyjdą takie czasy,
    że cesarze będą padać jak muchy i nawet im prokuratura nie pomoże"

  • 36. Data: 2013-11-27 13:53:19
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 27 listopada 2013 13:21:50 UTC+1 użytkownik zapinio napisał:
> [...]
    >
    > przechodzi? na importowany gaz (bo gazownie, kt?re produkowa?y gaz z w?gla
    >
    > przezornie polikwidowano na poprzedniej m?dro?ci etapu).

    > Nast?pnie zaka?e si? jedzenia chleba (w Chinach jedzenia ry?u), bo co? tam.
    >
    > I tak krok po kroku.
    >

    > A? do nieuchronnego osi?gni?cia momentu kiedy urz?dnicy (inspektorzy) b?d?
    >
    > mordowani, a urz?dy b?d? p?on?? (bardzo ekologicznie).
    >

    > Jaroslav Hasek (ten od Wojaka Szwejka) powiedzia?, ?e " przyjd? takie czasy,
    >
    > ?e cesarze b?d? pada? jak muchy i nawet im prokuratura nie pomo?e"

    Gaz z węgla jest bardzo toksyczny. Dobrze że polikwidowali. Dużo ludzi umierało.

  • 37. Data: 2013-11-27 14:06:18
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    ...wiele osób zaksztusza się jajkiem.
    A pewne plemie na wyspach Pacyfiku nie kojarzy narodzin dziecka z odbytym 9
    miesięcy wczesniej stosunkiem płciowym.

  • 38. Data: 2013-11-27 14:06:58
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Gaz z węgla jest bardzo toksyczny. Dobrze że polikwidowali. Dużo ludzi

    Eee tam.

    http://www.nettg.pl/news/105658/gaz-z-wegla-jak-gaz-
    z-lupkow

  • 39. Data: 2013-11-27 14:48:37
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Ty naprawdę się nadajesz na polityka, bo głoszone przez Ciebie teorie są
    > równie absurdalne i durnowate jak tych oszołomenów z ul. Wiejskiej :)

    Daj spokoj, Kogutek jako polityk wymyslilby jakas ustawe, to zacytowalby
    wszystkie poprzednie. Nikt by nie dotrwal o co mu chodzilo.
    W dodatku uwaza, ze wszyscy sie powinni do niego dostosowac, co w
    polaczeniu z jego totalitarnymi pogladami byloby nieszczesciem na miare
    komunizmu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 40. Data: 2013-11-27 15:20:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-26 23:56, Budyń wrote:
    > jest to jakas racja ale trzeba znaleźć jakis sensowny konsensus.

    Przy takiej biedzie nie znajdziesz konsensusu.
    Dopóki mamy ostry socjalizm nie ma szans na wzbogacenie się
    społeczeństwa a bez tego nie ma też szans na poprawę w kwestii
    "czystego" grzania.

    Kiedyś było takie pojęcie "kurna chata" a to z powodu podatku od komina
    - ludzie więc palili w chacie... i kurzyło się wewnątrz ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info