  • 41. Data: 2013-11-27 15:23:15
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-27 12:23, /// Kaszpir /// wrote:
    > Sądzę że gdyby wszyscy Polacy zarabiali nie mniej niż 10tys zł na
    > miesiąc sądzę że tych co palą w kotłach by nie było.

    Trzeba podnieść płacę minimalną do 10tys! ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 42. Data: 2013-11-27 15:27:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-27 13:16, Lisciasty wrote:
    >Tylko że zasadnicza różnica
    > między nami a Niemiaszkami jest taka, że oni nie mają parcia
    > na pokazanie się przed sąsiadem, że mnie stać na dwie wypasione fury.

    Mieszkam dokładnie na granicy... znam wielu stamtąd i nie róznią się
    jakoś specjalnie od nas słowian *w tym względzie*.
    Rożnica jest taka, że w RFN mieli po wojnie wolny rynek co na wieeeeleee
    lat zmieniło ich sytuację materialną.
    U nas w tym czasie była komuna a po niej WR tylko kilka lat za Wilczka -
    potem znów to samo prawie.

  • 43. Data: 2013-11-27 15:37:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Nov 2013 15:27:04 +0100 osobnik zwany quent napisał:

> [...]
    > jakoś specjalnie od nas słowian *w tym względzie*. Rożnica jest taka, że
    > w RFN mieli po wojnie wolny rynek co na wieeeeleee lat zmieniło ich

    plus plan Marschalla

    > U nas w tym czasie była komuna a po niej WR tylko
    > kilka lat za Wilczka - potem znów to samo prawie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2013-11-27 16:38:24
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    W szczególności zaś urzędnikom.
    I nowym inspektorom w nowych Wydziałach d/s Zbytecznych...
    W ogóle (popuszczając wodze...) to można by wszystkich zatrudnić w policji,
    urzędach skarbowych, służbach tajnych i dwupłciowych.
    I wreszcie byłby kurwa porządek...nieprawdaż.

    A jaki (kurwa) dobrobyt...

    [koniak - ulubiony napój klasy robotniczej spijany ustami jej
    przedstawicieli]

  • 45. Data: 2013-11-27 17:22:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Pan Onanet wczoraj podał że w Krakowie uchwalili zakaz palenia węglem
    > i drewnem w piecach. Biedni już się cieszą.

    i bardzo prawidłowo... miasta sie stanowczo nie nadają do palenia węglem i
    drewnem.

    ja bym dopuścił jeśli zostana zamontowane odpowiednie filtry o klasie
    porównywalnej do tych stosowanych w profesjonalnych ciepłowniach. Ale wtedy
    sie okaże że taniej jest zamontować wypasioną pompę ciepła :)

  • 46. Data: 2013-11-27 17:24:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Ja jestem jak najbardziej za calkowitym i w skali calego kraju zakazem
    > ogrzewania kotlami na brudne paliwa stale (wegiel, koks etc) ale prawo
    > nie moze dzialac wstecz - czyli powinni np. przestac wydawac
    > pozwolenia na
    > budowe od 2018 budynkom ktore maja w projekcie ogrzewanie takim
    > paliwem.
    >
    > Nie moze byc tak ze wczoraj ktos dostal pozwolenie na palenie weglem,
    > jutro mu sie tego zakaze...

    probleme sa przedewszystkim miasta...

    tam nalezy zakazać w sposób gawałtowny i wprowadzić dopłaty do wymiany na
    kotłwy gazowe i pompy ciepła lub ogrzewanie z sieci miejskiej.

    Tylko że za tą ekologią powionno pójść zniesienie akcyzy na gaz i prąd oraz
    podatek ekologiczny na węgiel.

  • 47. Data: 2013-11-27 17:28:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 10:21:51 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Czyżby pompy ciepła Ci się nie sprzedawały zbytnio ? ;-)

    Nie sprzedaje pomp ciepla.

    > Typowy mały domek wykonany z niezbyt drogich materiałów , bez żadnych
    > udziwnień , po taniości można mieć za około 300 tys zł.
    > Czyli rozumiem że za 15tys jesteś w stanie zaoferować kompleksowy montaż i

    Napisalem "podraza", a nie "kosztuje". Dolicz wiec do tych 15 tys to co
    wydales na komin (min. 5 tys pln) + kociol (min. 6 tys pln) + zsyp i
    pomieszczenie na wegiel (nie wiem ile - glupi zsyp z klapa to pewnie z
    tysiak). Suma daje 27k pln, pompa z montazem kosztuje ~17k, za 10k to nawet
    odwierty zrobisz. A jak pokombinujesz sam z DZ poziomym to jeszcze 5k
    w kieszeni zostanie.

    > wykonanie dolnego źródła dla pompy ciepła gruntowej , a jeśli działka będzie
    > mała to oczywiście w cenie będą odwierty pionowe. Wszystko z robocizną i
    > sprzętem ?

    Pewnie ze tak.

    > Jeśli tak , to pogadam z sąsiadami i sądzę że się skuszą :)

    www.ecopol-system.pl - tam piszesz zamowienie i do 14 dni przychodzi
    Ci pompa za 14-16k pln z dwuletnia gwarancja. Kazdy hydraulik ja podlaczy
    za maks tysiaka. Tylko z DZ musisz pokombinowac - albo robisz sam (3k pln),
    albo zlecasz jakiejs lokalnej firmie budowlanej (mysle ze max 5k pln).

    > Jedynie pompa gruntowa może dać niższe koszty niż palenie ekogroszkiem i to
    > przy wykorzystaniu drugiej taryfy. Dodatkowo dom musi wtedy być szczelny i
    > bardzo ciepły aby akumulacja ciepła dawała radę.

    Nie musi byc ani specjalnie cieply ani specjalnie szczelny, byle mial
    podlogowke i odpowiednio dobrana moc pompy do zapotrzebowania.

    > W tanim domkach tego się nie da zrobić ...
    > Mamy demokrację i klient wybiera sposób ogrzewania taki jaki mu odpowiada ..

    No w Krakowie widac juz nie :D
    Poza tym jak pisalem - wegiel mozna wybrac tylko i wylacznie przez swoja
    niewiedze w zakresie innych (lepszych, tanszych, czystszych i bezobslugowych)
    zrodel ciepla. Promuje pompy od paru lat (nie sprzedalem ani nie zarobilem
    na zadnej :) i jak 5 lat temu wywolywalo to niesamowita burze na grupie
    tak teraz chyba wszyscy sie przekonali, ze to normalne, tanie i wygodne
    urzadzenie grzewcze. Swiadomosc ludzi sie zmienia, na szczescie :)
    Kto wybiera kociol na groszek swiadomie jest po prostu masochista.

    U mnie na 6 nowych domow - 3 sa ogrzewane pompami, 3 weglem. Jeden sasiad
    juz mnie wypytywal o pompe i szczegoly i tylko czeka az mu sie kociol
    rozcieknie i bedzie tez montowal (mimo ze ma juz ogrodek i bedzie go to
    kosztowalo duzo wiecej niz jakby pomyslal o tym przed / w czasie budowy).

    > Palenie paliwami stałymi (drewno/węgiel) jest legalne ...

    Ale brudne, niewygodne, wymagajace.

    > Po pierwsze nie wszędzie jest gaz. Tam gdzie mieszkam gazu nie ma i zapewne
    > nie będzie.

    Ale wszedzie jest prad i grunt.

    > Dodatkowo domy jakie ludzie budują to nie nie są domy pasywne a często nawet
    > daleko im do niskoenergetycznych ...

    Aktualnie absolutnie wszyscy buduja energooszczednie bo takie mamy prawo
    w Polsce. Moj dom zuzywa 16 tys kWh, domy pasywne zuzywaja <2 tys kWh -
    daleeeeeko mojemu domowi do pasywnego. Powiedzialbym ze moj dom jest
    na dzisiejsze standardy juz przestazaly (tylko 30cm welny w dachu, okna
    tylko dwu-komorowe, szyby tylko U=1). Dzisiaj nie robi sie juz projektow
    gorszych domow - raczej znacznie lepszych. Kazdy buduje juz z glowa.

    Jest w ogole zupelnie odwrotnie niz piszesz, bo pompa ciepla NIE nadaje
    sie do domu pasywnego - do takiego domu nadaje sie tylko i wylacznie
    grzaleczka i II taryfa. Jak dom zuzywa 2 tys kWh / sezon / CO to koszt
    CO wynosi 600-700 pln / sezon. Pompa ciepla nadaje sie do domow o srednim
    ociepleniu.

    > Widzę jak ludzie budują. Standard ocieplenia to 10cm , dach 15-20cm ,

    Chyba jak buduja z developerami.. U mnie na slasku buduje sie juz bardzo
    energooszczednie. 15-20cm styro na scianach to standard.

    > podłoga z 5cm. Ci co dają więcej to są nieliczni. Materiały z promocji z Obi
    > i itd ...

    I do takiego wlasnie domu pompa pasuje najbardziej. Bo tam nie oplaca sie
    grzac gazem ani pradem.

    > Dosłownie tylko raz widziałem że ktoś montował szary styropian. WM w żadnym
    > domu budowanym nie widziałem , także nie widziałem żadnego domu bez kominów
    > :)

    No i wlasnie o tej swiadomosci pisze. Jakby zrezygnowal z komina to by
    zaoszczedzil ~5k pln. Za to mialby juz zrobione DZ do pompy ciepla...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2013-11-27 17:30:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 10:27:48 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Teraz policz ile by mnie kosztowała instalacja pompy ciepła o mocy 35kW
    > i koszt wygenerowania w sezonie ok. 1GJ (tj. ok. 277MWh) energii.

    Ja pisalem o nowych inwestycjach - w nowych domach (nawet podwojnych)
    nie uzywa sie kotlow 35kW tylko blizej 3-8 (*2) wiec nie widze sensu
    takiego porownania. Do starego domu bez podlogowki PC sie nie nadaje i tyle.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-11-27 17:35:53
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
    >U mnie na slasku buduje sie juz bardzo
    >energooszczednie. 15-20cm styro na scianach to standard.

    co ? na slunsku? zaczynają doganiać moje 14wełny+20styro? Niedoczekanie - a
    ponieważ zaczynam rysować następny budynek to dam więcej - oko wam zbieleje,
    w slunzaki...

    ;)

    b.

  • 50. Data: 2013-11-27 19:40:43
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    > nie uzywa sie kotlow 35kW tylko blizej 3-8 (*2) wiec nie widze sensu
    > takiego porownania. Do starego domu bez podlogowki PC sie nie nadaje i

    Mam nadzieję, że już załapałeś, w którym momencie dałeś ciała pisząc, że
    ogrzewanie PC jest tańsze od węgla?
    Przypuszczam, że porównałeś koszt ogrzewania PC, ciasnej, dobrze
    ocieplonej klitki, w której zapewne jeszcze pracuje rekuperator do
    kosztów ogrzewania węglem starego, dużego domu.
    Spróbuj porównać ten sam budynek, a szybko dojdziesz do wniosku, że
    ogrzewanie nawet najdroższym węglem jaki jest na rynku w kotle o
    sprawności poniżej 50% i tak jest tańsze 2-3 krotnie od kosztów
    ogrzewania PC.
    Koszt ogrzewania PC zaczął się zbliżać do kosztów ogrzewania gazem, ale
    do węgla jeszcze daleko i dlatego póki co ogrzewanie węglowe jeszcze
    długo w Polsce będzie najbardziej popularne.