  • 51. Data: 2013-11-27 19:49:17
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4134bc7a-8da7-44f5-bbff-72aee89cca4a@googlegrou
    ps.com...

    > Ale rozumiem, że ktoś kto żyje z kotłów, musi na pompy ciepła pluć :]

    Pi...sz głupoty.
    Mnie obojętne co montuję i za co mi klient płaci. W sumie i tak obecnie
    najwięcej montuję kotłów gazowych, kondensacyjnych i czasami PC także
    się trafiają. Z tym, że ja nie potrafię okłamywać klienta i mu wmawiać,
    że ogrzewanie PC jest tańsze od węgla, bo to jest nieprawda. Gdyby
    ogrzewanie PC było tańsze od węglowego albo choćby się zanosiło w
    najbliższej dekadzie na zbliżenie to nie inwestowałbym w kocioł węglowy
    za tyle kasy. W moim przypadku w szczególności PC ciepła by się
    sprawdziła, ponieważ mam półhektarową działkę, której część jest
    podmokła, czyli jest wręcz idealnym źródłem energii dla PC. Póki co są
    tylko plany, że kiedyś w przyszłości będzie PC jak koszty się tylko
    zbliżą do kosztów węgla.

  • 52. Data: 2013-11-27 21:06:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
    > ...wiele osób zaksztusza się jajkiem.
    > A pewne plemie na wyspach Pacyfiku nie kojarzy narodzin dziecka z
    > odbytym 9 miesięcy wczesniej stosunkiem płciowym.

    nie kłóćcie sie jesteście w sumie na tym samym poziomie intelektualnym.

    obaj pierd... kosmiczne bzdury...

  • 53. Data: 2013-11-27 21:12:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > Sprawność kotła wg producenta powyżej 85%, ale przyjmijmy 70% jako
    > wartość realną.
    > Daje mi to łącznie 24 * 6000 * 70% = ok. 1GJ energii (ok. 277MWh) w
    > cenie ok. 5 tys. zł.
    > Koszt dodatkowy to własna praca. Wywóz popiołu w ramach wywozu śmieci
    > to tak czy tak to i tak bym tyle samo płacił. Popiół pakuję w worki, w
    > których przywożony jest opał.
    > Wszystko co liczyłem to na korzyść Twojej pompy ciepła.
    >
    > Teraz policz ile by mnie kosztowała instalacja pompy ciepła o mocy
    > 35kW i koszt wygenerowania w sezonie ok. 1GJ (tj. ok. 277MWh) energii.

    lepiej sobei policz ile by cie kosztował normalny dobrej klasy kocioł
    kondesacyjny o mocy 35kW.

    i ile być mógł palić różnica ceny miedzy tym kotłem a twoim 35kW kotłem
    węglowym...

  • 54. Data: 2013-11-27 21:21:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 19:49:17 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > ogrzewanie PC było tańsze od węglowego albo choćby się zanosiło w
    > najbliższej dekadzie na zbliżenie to nie inwestowałbym w kocioł
    >wďęglowy za tyle kasy.

    Po prostu Twoja mentalność nie ogarnia, że są inne koszta niż pieniądze,
    że ktoś po stronie zysków i strat zalicza też jakość powietrza, zdrowie
    i komfort, zarówno swojej rodziny jak i otoczenia.

    L.

  • 55. Data: 2013-11-27 21:26:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 26.11.2013 o 22:36 <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > Wszystkie pozwolenia na budowę jakie wydano przed wejściem zakazu są
    > ważne. Ale od dnia wejścia w życie zakazu + rok nie wydaje się pozwoleń
    > jeśli ogrzewanie ma być na węgiel. Od dnia wejścia zakazu każde
    > mieszkanie jeśli zostanie sprzedane, umrze właściciel a było ogrzewane
    > węglem lub drewnem traci status lokalu mieszkalnego. Odzyskuje je po
    > zrobieniu ogrzewania zgodnie z nowym przepisem. Przez 15 lat umarło ileś
    > ludzi i zwolniło mieszkania. Ileś mieszkań zostało sprzedanych. W
    > przeciągu 25 lat problem sam by przestał istnieć.

    Jakbyś startował w jakiś wyborach - masz mój głos.

    TG

  • 56. Data: 2013-11-27 21:56:14
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    I dlatego ,w ramach ochrony piasku i ekosystemu, mieszkańcy Sahary
    odpowiednią uchwałą odpowiedniego ciała "demokratycznego"
    będą mogli jeść tylko miejscowe ryby...,sadownicy z okolic Grójca nie będą
    mogli produkowac jabłek i gruszek, natomiast w ramach wolności będą mogli
    wybrać pomiędzy produkcją bananów i orzechów brazyliskich etc.

    Dla niektórych wyjście umysłowe poza własny interes, merdanie ogonem i
    oglądanie "Jak oni śpiewają" jest niemożliwością.

  • 57. Data: 2013-11-27 22:24:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Napisalem "podraza", a nie "kosztuje". Dolicz wiec do tych 15 tys to co
    >wydales na komin (min. 5 tys pln) + kociol (min. 6 tys pln) + zsyp i

    Etam ...

    Ja mam w domu jeden komin. 2 kanały spalinowe i 2 wentylacyjne. jeden
    spalinowy na kominek , drugi na kocioł.
    Komin wykonany w całości z cegły.
    Nie ma pojęcia ile kosztował , ale cały sądzę że nie więcej niż z 2 tys zł.
    Kanał spalinowy i tak musiałbym mieć dla kominka więc i tak komin musiałbym
    mieć , więc "rozbudowany" komin aż tak mocno u mnie nie zwiększył ceny.
    Kocioł kosztował mnie 6300zł.
    Opał trzymam pakowany w garażu. garaż mam 1 stanowiskowy (21m2) , w nich
    znajduje się także duży samochód. jedna ściana garażu to ułożony węgiel ,
    wiec nie mam osobnego pomieszczenia ...

    Więc powiedzmy u mnie komin + kocioł to 7500zł.

    gdzie oferuja za taką cenę pompę gruntową z odwirtami pionowymi lub chociaż
    z poziomym źródłem , oczywiście kompleksowo wykonane , bo ja nie chce palcem
    tknąć ..

    >Chyba jak buduja z developerami.. U mnie na slasku buduje sie juz bardzo
    >energooszczednie. 15-20cm styro na scianach to standard.

    Zapraszam w okolice Torunia a zobaczysz jak ludzie budują ...
    Tutaj ludzie zarabiają mało , więc wypasionych domów nie zobaczysz ...

  • 58. Data: 2013-11-27 22:44:34
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    >Jakbyś startował w jakiś wyborach - masz mój głos.

    masz mieszkanie w spadku, liczysz na to ze wymieniasz piec i mieszkasz. Ale
    mieszkanie/dom straciło status mieszkalnego wiec trzeba zorganizowac cos na
    kształt pozwolenia na budowę ze odebrac jako mieszkaniowe. I nagle sie
    okazuje ze miejscowy plan który obowiązuje nie dopuszcza takiego budynku
    jaki masz jako mieszkalny. Zostajesz z lokalem niemieszkalnym z wysokimi
    podatkami. Wysyłasz świąteczną kartke kogutkowi :)

    b.

  • 59. Data: 2013-11-27 23:02:13
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 27 listopada 2013 22:44:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > U?ytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > masz mieszkanie w spadku, liczysz na to ze wymieniasz piec i mieszkasz. Ale
    >
    > mieszkanie/dom straci?o status mieszkalnego wiec trzeba zorganizowac cos na
    >
    > kszta?t pozwolenia na budow? ze odebrac jako mieszkaniowe. I nagle sie
    >
    > okazuje ze miejscowy plan kt?ry obowi?zuje nie dopuszcza takiego budynku
    >
    > jaki masz jako mieszkalny. Zostajesz z lokalem niemieszkalnym z wysokimi
    >
    > podatkami. Wysy?asz ?wi?teczn? kartke kogutkowi :)
    >

    > b.

    Co Ci się kanarki w głowie pierdolą. Wyłączenie z zasobów jednego mieszkania nie
    spełniającego warunków lokalu mieszkalnego nie powoduje utraty statusu lokalu
    mieszkalnego dla innych mieszkań w tym budynku.

  • 60. Data: 2013-11-27 23:19:29
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...

    >o Ci się kanarki w głowie pierdolą.

    kogutki, nie kanarki

    >Wyłączenie z zasobów jednego mieszkania nie spełniającego warunków lokalu
    >mieszkalnego nie powoduje utraty statusu lokalu mieszkalnego dla innych
    >mieszkań w tym budynku.

    no i co z tego? czy ja cos pisałem o innych mieszkaniach w budynku?

    b.