  • 21. Data: 2016-11-23 13:38:19
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 02:21:45 -0800 (PST), Lisciasty

    > Rekuperator ma bypass na okoliczność że na zewnątrz jest cieplej zimą
    > niż w domu, ew. chłodniej latem niż w domu.

    Raczej nie da się cieplej zimą na zewnątrz niż
    w domu. ;P Więc to jest właśnie na okoliczność
    jakby wymiennik zamarzł. Się otwiera bypas,
    powietrze jest nawiewane bez rekuperacji,
    w tym czasie odmraża się wywiewny.

    > Żeby wymiennik nie zamarzł to reku ma nagrzewnicę na prund.

    Jeszcze dodatkowo jest nagrzewnica za którą
    już zapłaciłeś. Pytanie zatem po co kombinacje
    z montażem kolejnej wodnej nagrzewnicy (która
    też ma być na prunt)... IMO gra niewarta świeczki
    jeśli taki jest jedyny cel tego.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2016-11-23 14:06:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 11:21:47 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Rekuperator ma bypass na okoliczność że na zewnątrz jest cieplej zimą
    > niż w domu, ew. chłodniej latem niż w domu. Żeby wymiennik nie
    > zamarzł to reku ma nagrzewnicę na prund.
    To po co chcesz tam jeszcze dawać CWU?

  • 23. Data: 2016-11-23 14:09:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 13:38, Myjk pisze:
> [...]
    > w domu. ;P Więc to jest właśnie na okoliczność
    > jakby wymiennik zamarzł. Się otwiera bypas,
    > powietrze jest nawiewane bez rekuperacji,

    Przy bajpasie zapewne oba obiegi omijają wymiennik, więc za szybko się
    nie odmrozi.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2016-11-23 14:32:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 14:06:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > To po co chcesz tam jeszcze dawać CWU?

    Nie wiem czy chcę, zastanawiam się. Ciepła woda będzie wielokrotnie
    tańsza niż grzanie powietrza czystym prądem.

    L.

  • 25. Data: 2016-11-23 14:34:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 13:38:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Raczej nie da się cieplej zimą na zewnątrz niż w domu. ;P

    Oczywiście że się da, pamiętam jak kiedyś w lutym parę dni
    biegałem w krótkich gaciach bo było gorąco. Wystarczy że wtedy
    np. nie grzejesz w chacie i może wystąpić taki wariant :>

    > Więc to jest właśnie na okoliczność
    > jakby wymiennik zamarzł. Się otwiera bypas,
    > powietrze jest nawiewane bez rekuperacji,
    > w tym czasie odmraża się wywiewny.

    No tak to nie działa. Załącza się grzałka elektryczna.

> [...]
    > już zapłaciłeś. Pytanie zatem po co kombinacje
    > z montażem kolejnej wodnej nagrzewnicy (która
    > też ma być na prunt)... IMO gra niewarta świeczki

    Ta nagrzewnica na prunt będzie 4x taniej grzała niż ta na prunt.
    Pytanie, czy sprawa jest warta zachodu.

    L.

  • 26. Data: 2016-11-23 14:38:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 14:09:46 +0100, Pete

    > Przy bajpasie zapewne oba obiegi omijają wymiennik,
    > więc za szybko się nie odmrozi.

    ZTCW normą jest bypass na nawiewie. Właśnie po to
    żeby w lecie móc nawiewać chłodniejsze powietrze
    niż w domu, albo żeby w zimie dopuścić do rozmrożenia
    wymiennika po stronie wywiewnej. Bypass po stronie
    wywiewnej to trochę bessęsu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2016-11-23 14:52:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 05:34:57 -0800 (PST), Lisciasty

    > Oczywiście że się da, pamiętam jak kiedyś w lutym
    > parę dni biegałem w krótkich gaciach bo było gorąco.
    > Wystarczy że wtedy np. nie grzejesz w chacie
    > i może wystąpić taki wariant :>

    Też znam takich, co nawet w siarczyste mrozy
    latają w slipkach. ;P Ale to się nie dzieje
    w odniesieniu do domu z podłogówką i...
    rekuperacją. ;)

    > No tak to nie działa. Załącza się grzałka elektryczna.

    Jaki to producent/model rekuperatora?

    > Ta nagrzewnica na prunt będzie 4x taniej grzała niż ta na prunt.
    > Pytanie, czy sprawa jest warta zachodu.

    Wg mnie, nie.

    Za mało jest takich "problematycznych" dni,
    system działa bardzo krótko, już zapłaciłeś
    za jeden system przeciwzamrożeniowy
    -- inwestowanie w kolejny się nie zwróci.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2016-11-23 15:00:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 14:51:19 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Też znam takich, co nawet w siarczyste mrozy
    > latają w slipkach. ;P Ale to się nie dzieje
    > w odniesieniu do domu z podłogówką i...
    > rekuperacją. ;)

    To nie chodzi o ogrzewanie i podłogówkę, tylko że teoretycznie może się zdarzyć,
    że na dworze temperatura powietrza skoczy powyżej np. +20 a w chacie
    masz tryb podtrzymania temperatury i +15 bo wszyscy na nartach.
    Wtedy włącza się bajpas i cieplejsze powietrze włazi do chałupy.

    > Jaki to producent/model rekuperatora?

    Thesslagreen airpack400

    > Wg mnie, nie.
    >
    > Za mało jest takich "problematycznych" dni,
    > system działa bardzo krótko, już zapłaciłeś
    > za jeden system przeciwzamrożeniowy
    > -- inwestowanie w kolejny się nie zwróci.

    No też mam takie przemyślenia, ale jeszcze liczę na palcach ;)

    L.

  • 29. Data: 2016-11-23 15:07:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 14:38, Myjk pisze:
> [...]
    > niż w domu, albo żeby w zimie dopuścić do rozmrożenia
    > wymiennika po stronie wywiewnej. Bypass po stronie

    MAsz rację, bajpas w airpacku jest na nawiewie tylko

    --
    Pete

  • 30. Data: 2016-11-23 16:00:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 06:00:01 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > masz tryb podtrzymania temperatury i +15 bo wszyscy na nartach.
    > Wtedy włącza się bajpas i cieplejsze powietrze włazi do chałupy.

    Ale to są wyjątki od reguły i działa
    to i tak pewnie na programie letnim.

    > Thesslagreen airpack400

    Na bogato. :P Ja nie zamierzam zapłacić za rekuperator
    więcej jak 5 tys. zł. Ciekawe czy się uda. ;P

    ZTCW w AP400 jest bypass defrost, a dopiero
    w wersji rozszerzeonej jest nagrzewnica
    elektryczna -- ale wg mnie to zbytek
    inwestycyjny i użytkowy.

    > No też mam takie przemyślenia, ale
    > jeszcze liczę na palcach ;)

    Jak coś, to mogę Ci pożyczyć. Palców. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk