  • 41. Data: 2016-11-23 18:15:32
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 17:24:35 +0100, Pete

    > Z plusów dodatnich Airpack ma dodatkowe funkcje
    > - 'okap' - możliwość podłączenia okapu kuchennego

    Nie będę mieć okapu. Chyba że pseudoborapotwora. :D

    > - 'otwarte okna' - wyłącza nawiew

    Nie będę mieć otwieranych okien. Poza tarasowymi/balkonowymi. :D

    > - 'rozpalanie kominka' - nadciśnienie w pomieszczeniu

    Nie będę mieć kominka. Poza biokominkiem. :D

    > - 'pusty dom' - minimalny poziom wentylacji sterowany np przez alarm

    To fajne, ale nie wiem czy warte 2 tys. zł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2016-11-23 18:15:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 18:08:52 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Jeszcze nie mam, za to mam nadzieję, że będzie
    > ją można skonfigurować jak zostanie użyta.

    Wyczytałem, że ma 2 biegi pracy. U mnie jest płynny PWM.
    Czy te 2 biegi to bardzo źle czy może niekoniecznie
    to nie wiem.

    > To konieczne?

    Bez presostatu stopień zabrudzenia filtra określany jest
    przez datę jego zamontowania i czas, który upłynął.
    Jak dla mnie porażka. W airpacku też takie coś jest,
    u mnie na szczęście były presostaty w standardzie.

    > Widzę jeszcze, że jest trochę głośniejszy (niby 1dB).
    > Na ciszy najbardziej mi zależy.

    A gdzie toto będzie wisieć? Moje jak się kręci na full
    to słychać tylko na korytarzu za drzwiami kotłowni.
    Mówię o hałasie na zewnątrz budy. Przy anemostatach
    kompletnie nic nie słychać.

    Aha no i 3 biegi wentylatorów, bez płynnej regulacji.
    Znowu nie wiem czy to źle, czy obojętne. Musisz ocenić.

    L.

  • 43. Data: 2016-11-23 18:20:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 18:07:57 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Opcje dla tych, co sobie zrobili WM kompletnie bez zastanowienia :)

    Bo ja wiem? Wiosną może być fajniej otworzyć okna, zapach świeżego
    powietrza pewnie jest dużo wyraźniejszy. Chyba, wyjdzie w praniu.
    A co do kominka to też mam, nie wiem co on ma do zastanawiania się
    nad WM? ;)

    L.

  • 44. Data: 2016-11-23 18:33:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 09:20:53 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > powietrza pewnie jest dużo wyraźniejszy. Chyba, wyjdzie w praniu.
    > A co do kominka to też mam, nie wiem co on ma do zastanawiania się

    Kominek pochłania ogromne ilości powietrza, które niepotrzebnie ogrzewasz,
    by zaraz wyleciały kominem (jakieś 100m3+ na godzinę). Do tego rozwala Ci
    to cały bilans WM. Dlatego niektóre kominki są specjalnie przystosowane do
    WM, te z zamkniętą komorą spalania i możliwością doprowadzenia powietrza z
    zewnątrz (rurę masz, ale wkładem się nie chwaliłeś). Ta opcja w reku pewnie
    jest dla mistrzów co o tym nie pomyśleli albo co koniecznie muszą mieć
    otwarte palenisko.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 45. Data: 2016-11-23 18:59:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 18:33:14 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
> [...]
    > jest dla mistrzów co o tym nie pomyśleli albo co koniecznie muszą mieć

    Nieno bez jaj, teraz już nikt nie robi otwartych kominków,
    jest grubaśna rura pod podłogą, która doprowadza powietrze, a kominek
    jest szczelnie zamknięty. Opcja "kominek" da się ustawić od 1 do 10 minut chyba,
    służy tylko do tego żebyś miał nadciśnienie przez chwilę przy rozpalaniu,
    coby dym do chaty nie lazł :>

    L.

  • 46. Data: 2016-11-23 20:23:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 18:59:47 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    .

    > Nieno bez jaj, teraz już nikt nie robi otwartych kominków,
    Oj tam. Ja mam. Od 8 lat;)
    Ostatnio sporadycznie w nim palimy ale swego czasu ziemniaki w popioł wrzucałem,
    kiełbaske na patykach piekliśmy. Poważnie.
    Dom jest dla mnie nie ja dla domu i np nie wyobrażam sobie nieotwieranych okien.
    Nawet gdy niektóre raz na ruski rok otwieram żeby do sąsiada zagadać
    Równowartość flaszki wódki wolę więcej za ogrzewanie rocznie zapłacić ale bez fixow,
    trybu kominek, trybu wakacje czy jak to sie tam zwe.
    Otwarcie okna nie powoduje u mnie palpitacji serca bo ciepło ucieka. No imycie fixow
    to masakra a żonka min raz w miesiącu okna myje więc karać ją fixami?

  • 47. Data: 2016-11-23 21:04:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 20:23:06 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Oj tam. Ja mam. Od 8 lat;)

    Pisałem "teraz" ;)

    > Ostatnio sporadycznie w nim palimy ale swego czasu ziemniaki w popioł
    > wrzucałem, kiełbaske na patykach piekliśmy. Poważnie.

    Ziemniaki piec można i w zamkniętym kominku :P

    > Otwarcie okna nie powoduje u mnie palpitacji serca bo ciepło ucieka.
    > No imycie fixow to masakra a żonka min raz w miesiącu okna myje
    > więc karać ją fixami?

    Ja mam wszystkie otwieralne okna, mimo parterówki :P

    L.

  • 48. Data: 2016-11-23 21:19:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 21:04:49 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pisałem "teraz" ;)
    W kolejnej chacie kominka nie będzie- znudził się. Tzw grila już też nie robimy-
    zwykle ognicho w rogu działki palimy jak znajomi wpadną;)

    > Ziemniaki piec można i w zamkniętym kominku :P
    Kiełbachy na kiju się nie da;))

    > Ja mam wszystkie otwieralne okna, mimo parterówki :P
    Nie rozumie idei fixow- w domu oszczędności żadne a funkcjonalność zerowa

  • 49. Data: 2016-11-23 21:21:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 21:19:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > W kolejnej chacie kominka nie będzie- znudził się. Tzw grila już też nie
    > robimy- zwykle ognicho w rogu działki palimy jak znajomi wpadną;)

    Grill jednak wygodniejszy, ale ognicho swój urok ma.

    > Kiełbachy na kiju się nie da;))

    Wszytko się da, wystarczy uczynić dziurkę w szybie kominka :]

    > Nie rozumie idei fixow- w domu oszczędności żadne a funkcjonalność zerowa

    Są ponoć cieplejsze i chyba tańsze przy kupnie? Pewnie trochę kasiwa
    można zaoszczędzić.

    L.

  • 50. Data: 2016-11-23 21:24:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 09:15:57 -0800 (PST), Lisciasty

    > Wyczytałem, że ma 2 biegi pracy. U mnie jest płynny PWM.
    > Czy te 2 biegi to bardzo źle czy może niekoniecznie
    > to nie wiem.

    Czyli pewnie tylko roboczy i maksymalny. Trochę kulawo,
    bo większość zeznaje iż skręca rekuperatory do mniejszej
    wartości.

    > Bez presostatu stopień zabrudzenia filtra określany jest
    > przez datę jego zamontowania i czas, który upłynął.
    > Jak dla mnie porażka. W airpacku też takie coś jest,
    > u mnie na szczęście były presostaty w standardzie.

    Hm. Szukałem info, ale nic nie znalazłem ile to kosztuje. :|

    > A gdzie toto będzie wisieć? Moje jak się kręci na full
    > to słychać tylko na korytarzu za drzwiami kotłowni.
    > Mówię o hałasie na zewnątrz budy. Przy anemostatach
    > kompletnie nic nie słychać.

    W "kotłowni", która to jest poza obrysem budynku mieszkalnego.

    --
    Pozdor
    Myjk