  • 61. Data: 2016-11-23 23:17:33
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 22:35:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Nie jesteś na bieżąco;)
    > Teraz się energooszczędne buduje, 40cm styro ostatnio z wyliczeń Nudyniowi wyszło
    nawet więc okna to straty:)

    awryj? :) U mnie jest 34cm ocieplenia i długo mi nikt nie podskoczy :P

    > Dla "energooszczednych" estetyka nie ma znaczenia- stodoła bez wykuszów, balkonów
    itp musi być. Okna tylko od słusznej strony.
    > Więzienie we własnym domu;)

    oczywiscie ze ma znaczenie - prostą stodołę mozna dokumentnie spitolić poprzez np.
    złe proporcje. A nie-stodół brzydkich jak noc to przeciez co druga.
    No i do tego to sie sprowadza - dom ma sie podobac właścicielowi a innym być zaledwie
    akceptowalnym. Stodoła czyt nie, jeden pies. Ale jesli ktos buduje tak by sie podobał
    wszystkim w okolicy to powinien sie leczyc :)

    b.

  • 62. Data: 2016-11-24 09:45:51
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 17:39:25 +0100, janusz napisał(a):

    > Mimo wszystko lepiej jak jest pełny, dobrze jest dolać trochę oleju
    > trzeba zadbać aby nie zamarzł,

    To jasna sprawa, miałem nawet nalać deminarelizowanej, ale z tym piaskiem
    to bez sensu.

    > ostateczności. Można też dodać środek antykorozyjny jak do instalacji CO.

    chyba właśnie tak zrobię, niby napełniając nalałem pod korek (aby
    ograniczyć miejsca do korozji, ale z wody zawsze trochę tlenu się wytrąci.
    Z tym środkiem to dobry pomysł, dzięki.

    --
    scruffty

  • 63. Data: 2016-11-24 09:58:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 09:45:57 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Z tym środkiem to dobry pomysł, dzięki.
    Rozumiem że w ogrzewanym pomieszczeniu ten walec trzymasz?
    Bo jak nie to z wodą bez sensu bo mróz rozsadzi.
    Ja tam bym wylał wodę i wysypał ten piasek, zostawił otwarty korek i po kilku dniach
    w środku będzie sucho
    Pusty walec wygodniejszy do przechowywania, gdzieś w rogu podwórka można go postawić
    dla spokojnego snu czymś przykryć jak jakiejś wiaty nie masz i nic mu się nie stanie

  • 64. Data: 2016-11-24 10:19:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 18:08, Borys Pogoreło pisze:

    > Bo ja wiem, czy to takie plusy...

    > Bałbym się zasyfienia wymiennika tym co leci z kuchni.

    Okap ma swoje filtry, więc za wiele nie poleci.
    Zresztą są 2 opcje. Druga - to może nie lecieć przez centralę - centrala
    wyłącza wywiew, więc silnik okapu wywala swoją rurą na zewnątrz.

    > Opcje dla tych, co sobie zrobili WM kompletnie bez zastanowienia :)

    bo?

    --
    Pete

  • 65. Data: 2016-11-24 10:59:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 18:15, Myjk pisze:
    > Wed, 23 Nov 2016 17:24:35 +0100, Pete

    > Nie będę mieć okapu. Chyba że pseudoborapotwora. :D

    Ta ew. borapotwora też musi gdzieś wywalić powietrze. Kwestia możliwości
    zrobienia wyrzutu.

    > Nie będę mieć otwieranych okien. Poza tarasowymi/balkonowymi. :D

    Co kto lubi, ale latem sama wentylacja może mieć problem z wydajnością.

    > Nie będę mieć kominka. Poza biokominkiem. :D

    A jego się nie rozpala? ;P

    > To fajne, ale nie wiem czy warte 2 tys. zł.

    Jedynie to, to nie ma sensu.

    Pytanie tylko, czy różnica pomiędzy nimi to tylko te pierdoły czy może
    coś jeszcze w bebechach

    --
    Pete

  • 66. Data: 2016-11-24 11:34:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Nov 2016 10:59:33 +0100, Pete

    > Ta ew. borapotwora też musi gdzieś wywalić powietrze.
    > Kwestia możliwości zrobienia wyrzutu.

    "Borapotwora" mieli w obiegu zamkniętym. Ja zamiast okapu będę miał po
    prostu wywiew WM nad "palnikami" i tyle.

    > Co kto lubi, ale latem sama wentylacja może mieć problem z wydajnością.

    Do dostarczenia tlenu spokojnie wystarczy. Do wyprowadzenia ciepła ma być
    klimatyzacja.

    > A jego się nie rozpala? ;P

    Się rozpala, ale nadciśnienia nie powstają.

    > Jedynie to, to nie ma sensu.
    > Pytanie tylko, czy różnica pomiędzy nimi to tylko
    > te pierdoły czy może coś jeszcze w bebechach

    Jak będzie cichy, to różnice w sprawności cieplnej mam w nosie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2016-11-24 11:42:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 12:40:30 -0800 (PST), Lisciasty

    > Chyba wykasowałem za dużo cycata. 2 biegi to ma grzałka odladzająca,
    > a reku ma 3 biegi. Chyba, skocz sobie na stronę producenta i poczytaj
    > pedeefa, może ja źle widze ;)

    Spoko, jeszcze mam na to czas. ;)

    > Pytać handlarza, tak to nie znajdziesz. Nie producenta,
    > bo on da wyższą cenę niż handlarz ;)

    Ale jakieś info powinno być, choćby z ceną "detaliczną". Mi też instalator
    dał niższą cenę na rekuperator niż na podanej stronie.

    No i fajnie. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2016-11-24 13:25:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-24 o 11:34, Myjk pisze:
    > Thu, 24 Nov 2016 10:59:33 +0100, Pete

    > "Borapotwora" mieli w obiegu zamkniętym. Ja zamiast okapu będę miał po
    > prostu wywiew WM nad "palnikami" i tyle.

    pojedynczy wywiew nic nie da. Musiałbyś zamknąć pozostałe i wyciągać
    przez ten jeden w trakcie gotowania.
    Dodatkowo trzeba dać jakieś filtry przeciwtłuszczowe w anemostat, bo się
    będzie syfić.

    Więc lepiej dać wyciąg gdzieś dalej niż tuż nad (IMHO).

    > Do dostarczenia tlenu spokojnie wystarczy. Do wyprowadzenia ciepła ma być
    > klimatyzacja.

    A klimatyzacja oddzielna, czy zintegrowana z WM?

    > Się rozpala, ale nadciśnienia nie powstają.

    Nadciśnienie to ma robić WM, żeby spaliny kominem uciekały ;)

    > Jak będzie cichy, to różnice w sprawności cieplnej mam w nosie.

    Brak WM jest najcichszy i najtańszy :P

    --
    Pete

  • 69. Data: 2016-11-24 14:22:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Nov 2016 13:25:36 +0100, Pete

> [...]
    > będzie syfić.
    > Więc lepiej dać wyciąg gdzieś dalej niż tuż nad (IMHO).

    Biorąc pod uwagę doświadczenia, tj. jak rzadko obecnie używam okapu przy
    WG, doszedłem do wnisoku, że przy WM okap będzie zbyteczny. Oczywiście jest
    plan aby w szczególnych przypadkach odciąć drugi wywiew w kuchni i przepiąć
    cały ciąg nad palniki, ale to jeszcze do przemyślenia. Filtry oczywiście
    być na wlocie muszą, ale też trzeba uwzględnić że indukcja tak mocno nie
    nosi tłuszczu jak gazowa.

    > A klimatyzacja oddzielna, czy zintegrowana z WM?

    Instalatorzy z łapanki sugerowali podłogówkę. No, nie. "Moi" instalatorzy
    sugerują pasywne wpięcie chłodnicy w WM. Tak chciałem zresztą na początku
    (z tym, że ew. aktywnie), ale teraz chcę jednak osobno aby zachować
    możliwość niezależnego sterowania. Natomiast z wyliczeń wyszło, że to
    faktycznie bardzo mizerne ilości chłodu są potrzebne aby _utrzymać_
    komfortową temperaturę w domu.

    > Nadciśnienie to ma robić WM, żeby spaliny kominem uciekały ;)

    Biokominek nie ma komina. ;)

    > Brak WM jest najcichszy i najtańszy :P

    Najcichszy, może. Najtańszy, niekoniecznie. Rekordziści robią WM za 6 tys.
    z rekuperatorem. Znajomy zrobił (wczoraj się "chwalił") sam WM za 2 tys. zł
    (części) no i teraz pozostało mu dokupić reku. Tylko to mały domek. Brak WM
    ma natomiast wiele znaczących wad, których mam obecnie dosyć i chcę się ich
    pozbyć za _wszelką_ cenę, szczególnie za cenę. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2016-11-24 21:35:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 10:19:09 +0100, Pete napisał(a):

    > Okap ma swoje filtry, więc za wiele nie poleci.

    O ile czyścisz je regularnie.

    > Zresztą są 2 opcje. Druga - to może nie lecieć przez centralę - centrala
    > wyłącza wywiew, więc silnik okapu wywala swoją rurą na zewnątrz.

    Bez sensu przy WM, z dwóch powodów:

    1. Przy każdym gotowaniu wyrzucasz z domu kilkaset m3 powietrza, które
    musisz uzupełnić zimnym z zewnątrz. I wieje po plecach, bo obiad się
    gotuje.

    2. Wyrzucone ciepłe powietrze miało w sobie kilka złotych do odzyskania.
    Jeśli często gotujesz, to kilkaset złotych rocznie się uzbiera.

    > bo?

    Bo jeśli ktoś potrzebuje osobnej opcji do otwierania okien, to nie wiem po
    co mu WM. No chyba, że lubi to zrobić wiosną czy jesienią, tylko wtedy reku
    i tak niewiele odzyska. Mi by się nie chciało biegać do sterowania za
    każdym razem, gdy chcę otworzyć okna.

    Podobnie z kominkiem - jeśli ktoś zamontował kominek z otwartym obiegiem,
    który potrzebuje nadciśnienia, to nie wiem po co mu WM.

    Tak swoją drogą to czy są jakieś sprytne centrale, które same wykrywają
    otwarcie okien przy zmianie ciśnień?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl