  • 81. Data: 2016-11-29 17:07:42
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-29 o 14:00, Kris pisze:

    > Są i nie bory;)
    > http://www.euro.com.pl/search,d4.bhtml?keyword=okap
    > z wydajnością nawet 770m3
    > ;)

    Który z nich wciąga powietrze na poziomie płyty?

    --
    Pete

  • 82. Data: 2016-11-29 17:17:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 17:07:43 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Który z nich wciąga powietrze na poziomie płyty?

    Takie cuda to tylko bora potwor.

  • 83. Data: 2016-11-29 23:13:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 13:36:22 +0100, Pete napisał(a):

    > Wpinasz okap trójnikiem w kanał wywiewny przed lub za centralą w
    > zależności od tego, co Ci bardziej pasuje.

    Ok, teraz jasne. Tylko ceny przepustnic do takich instalacji są lekko z
    czapy.

    > Chyba bora, bo musi pokonać naturalne ruchy powietrza.

    Szczelinowe dadzą radę, te siatkowe są OKDR. A Bora to wiadomo, lepszych
    nie ma ;)

    > Skąd długotrwała zmiana ciśnienia? Ciśnienia się wyrównają w miarę szybko.

    Mam na myśli zmianę względem parametrów, których sterownik się spodziewa
    dla aktualnych ustawień centrali i szczelnego budynku. Można by dodać próby
    zrobienia lekkiego pod- lub nadciśnienia na moment, to będzie jednoznaczny
    test. Wiem, kombinuję, ale nie każdy ma czujki na wszystkich oknach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 84. Data: 2016-11-30 00:58:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na dobra sprawe to jak ktos ma kasy do oporu to bora jest ok.

  • 85. Data: 2016-11-30 11:21:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-29 o 23:13, Borys Pogoreło pisze:

    > Ok, teraz jasne. Tylko ceny przepustnic do takich instalacji są lekko z
    > czapy.

    eee tam, pewnie z 500 - 1000 :)
    Poza tym, wpięcie za centralą to IMHO nie wymaga przepustnicy
    elektrycznej. Wystarczy klapa zwrotna.

    > Szczelinowe dadzą radę, te siatkowe są OKDR. A Bora to wiadomo, lepszych
    > nie ma ;)

    wracając do adremu - standardowe użytkowanie kuchni - wystarczy okap na
    1 ew 2 biedu, czyli pewnie max 300m3

> [...]
    > zrobienia lekkiego pod- lub nadciśnienia na moment, to będzie jednoznaczny
    > test. Wiem, kombinuję, ale nie każdy ma czujki na wszystkich oknach.

    dochodziły by jeszcze naturalne zmiany ciśnienia atm. Strasznie to
    skomplikowane do opomiarowania.

    --
    Pete

  • 86. Data: 2016-11-30 12:10:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 00:58:06 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Na dobra sprawe to jak ktos ma kasy do oporu to bora jest ok.

    Taki wywiew jak ma bora potwór powinni w okolicach muszli klozetowej montować
    Może to jakaś nisza rynkowa i jest kasa do zrobienia;)

  • 87. Data: 2016-11-30 13:44:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    bogaci jedza dobre rzeczy i ich gowno pachnie rozami. Bora to dobry pomysl ale ma
    wade, jest drogi. To nie jest wyciag dla mas.

  • 88. Data: 2016-11-30 15:51:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-30 o 12:10, Kris pisze:

    > Taki wywiew jak ma bora potwór powinni w okolicach muszli klozetowej montować
    > Może to jakaś nisza rynkowa i jest kasa do zrobienia;)

    Sprawdź japońskie kibelki. Oni już wszystko w tej branży wymyślili i
    zaimplementowali.

    --
    Pete

  • 89. Data: 2016-11-30 17:36:31
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-24 o 09:58, Kris pisze:

    > Rozumiem że w ogrzewanym pomieszczeniu ten walec trzymasz?
    > Bo jak nie to z wodą bez sensu bo mróz rozsadzi.
    > Ja tam bym wylał wodę i wysypał ten piasek, zostawił otwarty korek i po kilku
    dniach
    >w środku będzie sucho
    Ale o to chodzi że przez te kilka dni zanim wyschnie to koroduje
    okrutnie, na dodatek piasek ściera farbę więc mamy gołą stal.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 90. Data: 2016-11-30 17:43:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 17:36:33 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:

    > Ale o to chodzi że przez te kilka dni zanim wyschnie to koroduje
    > okrutnie, na dodatek piasek ściera farbę więc mamy gołą stal.

    Walec właściciela przetrzyma i tak.
    Ale jakby co to kupić puszkę farby tzw mini, rozcienczyc wlać do walca pojeździć
    walcem i pomalowany od środka.
    Albo jakiegoś dysperbitu zamiast farby