  • 1. Data: 2009-12-17 19:49:08
    Temat: Biedne ptaszki
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
    śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
    nasze ogrody i działki.
    Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

  • 2. Data: 2009-12-17 19:52:35
    Temat: Re: Biedne ptaszki
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
    > Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
    > śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
    > nasze ogrody i działki.
    > Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

    We wszystkich oknach mam powieszoną słoninę i smalec z siemieniem,
    słonecznikiem itd.

  • 3. Data: 2009-12-17 20:36:25
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Prawusek pisze:

    > We wszystkich oknach mam powieszoną słoninę i smalec z siemieniem,

    Hmmm..... Ja mam firanki.
    Słoninka wisi na tawule za oknem :-)

  • 4. Data: 2009-12-17 20:44:25
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> wrote in message

    > Hmmm..... Ja mam firanki.
    > Słoninka wisi na tawule za oknem :-)

    U mnie na drutach przykręconych do muru. Stojąc za firanką widzę sikory
    przeróżniaste, w trzech oknach ruch jak w smarkecie. Tylko, że mój kocur
    cierpi, aż kłapie paszczą słysząc i widząc ptasie awantury.

  • 5. Data: 2009-12-17 20:48:58
    Od: "Dziadek" <v...@l...pl>

    W artykule news:hge5bh$1se$1@atlantis.news.neostrada.pl,
    niejaki(a): Prawusek z adresu <p...@i...pl> napisał(a):

    > U mnie na drutach przykręconych do muru. Stojąc za firanką widzę
    > sikory przeróżniaste, w trzech oknach ruch jak w smarkecie. Tylko, że
    > mój kocur cierpi, aż kłapie paszczą słysząc i widząc ptasie awantury.

    Mój balkonowy karmnik zdominowały gołębie i wyjadają wszystko jak leci
    odganiając biedne sikorki. Wiem, wiem dla nich należy przygotować "coś na
    wisząco" i jutro to zrobię.
    Aha gołębie nic sobie nie robią z pieniącego się za drzwiami balkonu mojego
    kocura :-D
    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 6. Data: 2009-12-17 21:08:19
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Dziadek" <v...@l...pl> wrote in message
> [...]
    > wisząco" i jutro to zrobię.
    > Aha gołębie nic sobie nie robią z pieniącego się za drzwiami balkonu

    Ja użyłem szprychy rowerowej - koniec mocując we wnece okna dwoma
    wkrętami na kołkach, dzięki czemu nie siądzie na niej ani wrona, ani inne
    ptaszysko, cienka i sprężysta, za to sikory, dzięcioły karmią się bez
    przeszkód.
    Kiedyś byłem świadkiem uderzenia sokoła na karmnik z sikorami - stąd ta
    szprycha - mają szansę uciec...

  • 7. Data: 2009-12-17 21:29:19
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Prawusek pisze:

    > Kiedyś byłem świadkiem uderzenia sokoła na karmnik z sikorami -

    Podejrzewam, że krogulec to był

  • 8. Data: 2009-12-17 22:55:22
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    > Podejrzewam, że krogulec to był

    Możliwe, może nawet mniejszy - nie zdołałem po za mignięciem brązowego
    koloru chałasu uderzenia, piśnięcia sikory i fruwających piórek zaobserwować
    jaki to był ptak.

  • 9. Data: 2009-12-18 01:00:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 20:49:08 +0100, Dirko napisał(a):

    > Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
    > śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
    > nasze ogrody i działki.
    > Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

    Ptaszki powinny dać sobie radę przy takiej pogodzie. Jeszcze nie ma AŻ
    takiej zimy, na krzewach jest dużo owoców, a na łąkach traw i ich nasion.
    Śniegu ledwie troche napadało. A ptaki mamy rodzime. Nie z Madagaskaru.
    --

    Ikselka.

  • 10. Data: 2009-12-18 08:57:19
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
    > śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
    > nasze ogrody i działki.
    > Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

    wyjadaja około kilograma dziennie - ziarna słonecznika
    SJS