  • 31. Data: 2019-12-12 08:06:06
    Temat: Re: Biznes na fotowoltaice
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 23:08, Adam Sz. pisze:

    > Panel sztywno ustawiony na południe da 40 jednostek energii, a panel
    > śledzący słońce na trackingu da ok 52 jednostek energii. Tak to wygląda
    > procentowo - ok 30% więcej :)
    > pozdr.

    Musialbym zobaczyc rachunki bo przeciez sam nie bede liczyc.

    Mowa o dobrym tracingu, takze z regulacją w pionie z porami roku?
    Mowa o naszych szerokosciach? Mowa o uzysku srednim rocznym?

    30% to niemalo.

    pozdro
    --
    A S

  • 32. Data: 2019-12-12 08:41:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Błąd popełniasz tu, że panel skierowany dokładnie na południe będzie łapał
    > słońce od wschodu do zachodu. Tylko pod różnym kątem - ale o wschodzie
    > i zachodzie słońca nie produkuje "0" tylko znacznie więcej :)
    >
    > Panel sztywno ustawiony na południe da 40 jednostek energii, a panel
    > śledzący słońce na trackingu da ok 52 jednostek energii. Tak to wygląda
    > procentowo - ok 30% więcej :)
    > pozdr.

    A ze względu na zacienianie sąsiednich trzeba takiemu panelowi
    przewidzieć min 2 razy więcej miejsca, więc w sumie sie nie opłaca.

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2019-12-12 08:46:19
    Od: A S <a...@e...pl>

> [...]
    > słońce od wschodu do zachodu. Tylko pod różnym kątem - ale o wschodzie
    > i zachodzie słońca nie produkuje "0" tylko znacznie więcej :)

    Slucham? Jakim cudem znacznie wiecej? fi=90, cos(fi)=0.
    Stales kiedys z amperomierzem przy panelu który ma Slonce dokladnie
    z boku? Cos tam lapie od nieba czy chmur, ale daleko do "znacznie
    wiecej" za to blisko do "0".

    --
    A S

  • 34. Data: 2019-12-12 09:49:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To nie tylko słońce świeci na panel, ale całe niebo.
    Nawet z kierunku północnego.
    Już nie mówiąc o dniach z lekkim zachmurzeniem.

  • 35. Data: 2019-12-12 18:27:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.12.2019 19:59, Budzik wrote:
    > Ok, czyli jeszcze raz zapytam: gdyby przepis był taki ze co wyprodukujesz
    > to za to ci płaca, niezaleznie od tego czy jestes firma czy os prywatna
    > to by sie opłacało?

    A Ty byś podpisał umowę z dystrybutorem, który by mówił że prąd będzie
    kiedy słońce wyjdzie i o mocy w przedziale 0 - kW zamówione w umowie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2019-12-12 19:42:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 22:12, Lisciasty pisze:
    > He? A skąd masz takie rewelacje? U mnie jak zaświeci to potrafi
    > stabilnie produkować godzinami.

    Otóż to. Wielki sukces: potrafi stabilnie godzinami.
    Od czasu do czasu.
    Ale na ogół jest niestabilnie i skoki następują w ciągu sekund - gdy
    chmury zakrywają i odsłaniają słońce.

    --
    MN

  • 37. Data: 2019-12-12 22:08:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 19:42:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Otóż to. Wielki sukces: potrafi stabilnie godzinami.
    > Od czasu do czasu.
    > Ale na ogół jest niestabilnie i skoki następują w ciągu sekund - gdy
    > chmury zakrywają i odsłaniają słońce.

    A jak jest przerwa w meczu to w ciągu sekundy pobór rośnie o gigawat.
    No i co z tego?

    L.

  • 38. Data: 2019-12-12 23:19:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 19:42, Marcin N pisze:

    > Otóż to. Wielki sukces: potrafi stabilnie godzinami.
    > Od czasu do czasu.
    > Ale na ogół jest niestabilnie i skoki następują w ciągu sekund - gdy
    > chmury zakrywają i odsłaniają słońce.

    Ale nie zakrywają wszystkich tylko stopniowo, regulacja sieci pewnie tego
    nawet nie zauważa.

    --
    Janusz

  • 39. Data: 2019-12-13 14:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > A Ty byś podpisał umowę z dystrybutorem, który by mówił że prąd
    > będzie kiedy słońce wyjdzie i o mocy w przedziale 0 - kW zamówione w
    > umowie?

    Nie chodzi o to co ja bym podpisał tylko co panstwo jest w stanie wymusić
    i kosztem czego.
    Bo skoro mamy problem z czysta energią i chcielibysmy miec jej wiecej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 40. Data: 2019-12-13 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jesli juz maja placic za wyprodukowany prad to na zasadach równości
    > z energetyka musi być. Nie ile wyprodukuje a ma wyprodukowac tyle
    > ile jest w umowie. Na dodatek musi gwarantować ze wyprodukuje. I
    > wtedy sieci mogą kupić za ceny jakie płacą profesjonalnej
    > energetyce.

    a musi tak być bo ty tak powiedziałes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz