  • 21. Data: 2022-08-26 11:18:50
    Temat: Re: Blaszka z gwintem w środku - mocoeanie listwy do podłóg panelowych
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 10:26, Cavallino wrote:
    > Na środku czego?

    Ściany.

    > Nie do końca łapię ten układ.

    Panele mają dłuższ krawędż prostopadła do drzwi. Nalezy wyjąc ich
    kilkanaście. Zaczynajac od ściany bocznej do drzwi. Pixdrzwi to oznacza
    rozbebranie połowy podłogi. Sądząc po ich jakosci - to już lepiej było
    by je położyć od nowa...

    > Masz zdjęcie?

    Nie ;)

    > Chodzi Ci o łączenie pod drzwiami paneli z pokoju i przedpokoju np.?

    Tak.

    Obie podłogi panelowe. Obe rozbieralne, ale tylko w ostateczności.
    Ostatcznośc to nie jest.

  • 22. Data: 2022-08-26 11:20:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2022 23:17, heby wrote:
    > Obecnie w miejscu gdzie listwa ma być, jest szczelina na około 10mm.

    Jak bym nie miał położonych, to tematu by nie było.

  • 23. Data: 2022-08-26 11:28:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 10:58, Uzytkownik wrote:
    > No to zapraszam do mnie, abyś sobie pokopał.

    Możliwe że miałem najzywczajniej inny silikon. Ogólnie panele są
    powleczone tworzywem sztucznym i odpada po udarze mechanicznym. Możesz
    sie pochwalić jaki to silikon. U mnie to zwykły, przezroczysty, budowlany.

    > Podstawą aby się dobrze trzymało na silikonie jest dokładne
    > odtłuszczenie klejonych powierzchni

    Odtłuszczone. Zazwyczaj robie to izopropanolem, a jak powierzchnia
    umozliwia, to acetonem. Robię to z resztą zawsze, kiedy walcze z
    łazienką i silikonem.

    > Tak więc pomyśl co zrobiłeś nie tak, że po pierwszym kopnięciu listwa
    > puściła. Czy nie odtłuściłeś lub źle odtłuściłeś, czy też silikon
    > jeszcze nie zdążył związać.

    Raczej po kilku dobach powinien dać radę ;)

    Co zrobiłem źle? Nie wiem. Spodziewam się, że powierzchnia zarówno alu
    jak i panelu nadaje się średnio do silikonu. Być może można ją
    "zaktywować" lepiej.

    Chciałbym uniknąc lepienia. Podłoga ma być pływająca, a nie klejona.

    Jeśli wszystko zawiedzie - przykleje na epoksyd ;)

    Widziałem też patent na elastyczny kit - wciskany w szczelinę. Nie jest
    to bardzo estetyczne, ale nie ma progu.

  • 24. Data: 2022-08-26 11:32:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 11:18, heby pisze:

    > Ściany.

    > Panele mają dłuższ krawędż prostopadła do drzwi.

    Czyli łączą się ze sobą krótszymi krawędziami?
    No to raczej przykręcanie ich do siebie (nawet ściskając listwą) to
    kiepski pomysł przy pływającej podłodze.
    Przestanie pływać.

    >Nalezy wyjąc ich
    > kilkanaście.

    A dałoby radę wsunąć tą listwę, gdyby odciąć połowę jej dolnego fragmentu?
    W sensie, żeby była wsunięta tylko pod jedną z powierzchni z paneli, a
    do drugiej nie byłaby przymocowana, ale ją przykrywała?

  • 25. Data: 2022-08-26 11:34:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 11:28, heby pisze:

    > Jeśli wszystko zawiedzie - przykleje na epoksyd ;)

    Przyklej, ale tylko do jednej powierzchni.
    Druga ma być tylko przykryta listwą.

    Najwyżej kupisz szerszą listwę.

  • 26. Data: 2022-08-26 11:57:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > powleczone tworzywem sztucznym i odpada po udarze mechanicznym. Możesz
    > sie pochwalić jaki to silikon. U mnie to zwykły, przezroczysty,

    Teraz nie jestem pewien jaki to był silikon, ale prawdopodobnie zwykły
    silikon na bazie kwasu octowego z firmy MAPEI, bo prawie zawsze taki kupuję.

    Jeszcze pytanie - jakie to są panele? Lakierowane czy olejowane? W
    przypadku paneli olejowanych, faktycznie jest problem z przyczepnością.
    Ale wtedy nieco inaczej się silikonuje. Wpuszcza się silikon pod panele
    i w szczelinę pomiędzy panelami. Silikon na listwę i dociska tak, aby
    listwa trzymała się silikonu umieszczonego w szczelinie.

    Z resztą w ten sposób można też zrobić bez użycia listwy. Trzeba tylko
    umiejętnie dociąć panele, a szczelinę wypełnić silikonem. Tak z resztą
    robią też ci moi, rodzinni płytkarze łącząc np w salonach płytki i drewno.

    Natomiast panele lakierowane wystarczy posmarować z wierzchu.

    > Odtłuszczone. Zazwyczaj robie to izopropanolem, a jak powierzchnia
    > umozliwia, to acetonem. Robię to z resztą zawsze, kiedy walcze z
    > łazienką i silikonem.

    Izopropanol nie jest zbyt dobrym odtłuszczaczem, bo nie rozpuszcza wielu
    substancji, którymi pokrywa się panele.

    Aceton lub benzyna ekstrakcyjna.

> [...]
    >
    > Widziałem też patent na elastyczny kit - wciskany w szczelinę. Nie
    > jest to bardzo estetyczne, ale nie ma progu.

    Epoksyd jest zbyt mało elastyczny i listwa taka odpadnie.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 27. Data: 2022-08-26 12:46:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 11:57, Uzytkownik wrote:
    > Jeszcze pytanie - jakie to są panele? Lakierowane czy olejowane?

    Laminowane.

    > Epoksyd jest zbyt mało elastyczny i listwa taka odpadnie.

    To chyba kwestia składu. Można kupić elastyczne epoksydy. Elastycznośc w
    tym wypadku jest trochę myląca, ale ogólnie klej po utwardzeniu mozna
    "wcisnąc paznokciem".

  • 28. Data: 2022-08-26 12:50:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 11:32, Cavallino wrote:
    > Czyli łączą się ze sobą krótszymi krawędziami?

    Tak. W jednnym pomieszczeniu. W drugim nie.

    > No to raczej przykręcanie ich do siebie (nawet ściskając listwą) to
    > kiepski pomysł przy pływającej podłodze.
    > Przestanie pływać.

    Listwy mają gumowe podkładki, więc mają jakieś ograniczone, ale zawsze,
    możliwości ruchu o ułamki mm.

    > A dałoby radę wsunąć tą listwę, gdyby odciąć połowę jej dolnego fragmentu?

    Pewnie tak, choć bez uniesienia jednej częsci podłogi będzie cieżko, te
    listwy są dość szeokie i kąt wsunięcia jest niewielki.

    > W sensie, żeby była wsunięta tylko pod jedną z powierzchni z paneli, a
    > do drugiej nie byłaby przymocowana, ale ją przykrywała?

    To oznacza znowu demontaż listew przypodłogowych, aby choć delikanie
    unieść jedną część podłogi.

    Ogólnie zastanawiałem się nad tym podejściem, ale zostawie je awarynie,
    jeśli koncepcja z "imadłem" nie wyjdzie.

  • 29. Data: 2022-08-26 13:05:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 12:50, heby pisze:

    > Tak. W jednnym pomieszczeniu. W drugim nie.

    > Listwy mają gumowe podkładki, więc mają jakieś ograniczone, ale zawsze,
    > możliwości ruchu o ułamki mm.

    Jak je ściśniesz tak jak planowałeś, to raczej już nie będą miały.
    A jak ich nie ściśniesz, to kopa nie wytrzymają.

> [...]
    > listwy są dość szeokie i kąt wsunięcia jest niewielki.

    > To oznacza znowu demontaż listew przypodłogowych, aby choć delikanie

    Jedną z nich tylko.
    Obie zamierzasz podnosić?

  • 30. Data: 2022-08-26 13:21:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63085de8$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
    user Uzytkownik pisze tak:

    > Zrobić tak jak to robią fachowcy - przykleić listwę silikonem do
    > paneli.

    +1

    :D

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy