  • 1. Data: 2009-06-01 18:56:13
    Temat: Blat kuchenny z granitu
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam!
    Czy ktoś użytkuje takie coś?
    Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
    Powiedzcie, czy warto sie w to bawić?
    R.

  • 2. Data: 2009-06-01 19:16:36
    Temat: Re: Blat kuchenny z granitu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 20:56:13 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
    > Czy ktoś użytkuje takie coś?
    > Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.

    WARTOOOOO :-)
    Mam, korzystam, cudnie jest. Broń Cię Boziu zrobić sobie blat z marmuru -
    pierwsza rozpaćkana cytryna czy zostawione na chwilę nadgryzione jabłko lub
    rozlany ocet - i połysk szlag trafi. Granitu nic nie rusza.
    I do wyrabiania ciasta i wałkowania też używam tego blatu, już mi przeszło
    "szanowanie" :-)
    No, ale do ubijania kotletów to już trza mieć coś specjalnego osobno -
    stołek czy (jesli Cię stać) blok drewniany przynajmniej.

  • 3. Data: 2009-06-01 19:29:35
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Ikselka pisze:

    > WARTOOOOO :-)

    Nie wartooo ;-)

    Ciężkie, błyszczące, zimne i niemiłe w dotyku, gama dostępnych kolorów
    zdecydowanie nie mieści się w moim pojęciu kuchennej estetyki.
    Ale ja jestem użytkownikem blatu tylko z doskoku, więc się pewnie
    nie znam :)

    T.

  • 4. Data: 2009-06-01 20:17:28
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > zdecydowanie nie mieści się w moim pojęciu kuchennej estetyki.
    > Ale ja jestem użytkownikem blatu tylko z doskoku, więc się pewnie

    Hmm, jak zobaczyłem płyty u kamieniarza, to naprawdę jest z czego wybrać.A jak nie ma
    to sprowadzą.
    Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?
    Mówią,że to kłopot, bo długa płyta najczęściej chętnie pęka w tym miejscu- w czasie
    transportu,
    układania i innych takich.Oni wolą ją podzielić na kawałki.
    \R.

  • 5. Data: 2009-06-01 22:39:13
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
    > Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?
    > Mówią,że to kłopot, bo długa płyta najczęściej chętnie pęka w tym
    > miejscu- w czasie transportu, układania i innych takich.Oni wolą ją
    Jak juz szalejesz to czemu nie wykonasz go z tego samego materialu?
    Calosc skleja sie specjalna zywica i nie widac za bardzo spoin.
    IMHO taki blat wyglada najbardziej okazale:)
    Wada - cena :(

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 6. Data: 2009-06-01 23:33:56
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Rentier pisze:
    > Czy ktoś użytkuje takie coś?
    > Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
    > Powiedzcie, czy warto sie w to bawić?

    U byłego pracodawcy były parapety z granitu i kilka razy rozlana została na
    nich kawa, która pozostawiła trwałe ślady (plamy).

  • 7. Data: 2009-06-01 23:43:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 21:29:35 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    > Nie wartooo ;-)
    >
    > Ciężkie, błyszczące, zimne i niemiłe w dotyku,

    Trwałe, gładkie, błyszczące, piękne kolory (import), odporne na
    porysowanie... Można na tym bez obawy zagniatać ciasto i w ogóle ciapać
    wszystkim, nic się nie stanie...

    http://www.granitoweblaty.eu/index.php?link=kuchnie&
    offset=48

    Ja mam to (Madura Gold):
    http://classicgranite.net/images/1/10/MaduraGold_MS2
    94.gif

    > gama dostępnych kolorów
    > zdecydowanie nie mieści się w moim pojęciu kuchennej estetyki.

    He, he, samej "mojej" Madury jest tyle odmian:
    http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&um=1&q=%22m
    adura+gold%22&sa=N&start=54&ndsp=18

    Nie mówiąc o innych:
    http://tinyurl.com/mbgf2a

    http://www.granitoweblaty.eu/granity.html

    Mało?
    U mojego znajomego w warsztacie, gdzie zamawiałam swoje blaty, dostałam
    oczopląsu wśród barw samego granitu, nie byłam w stanie się zdecydowac, ale
    w końcu olśnienie - zobaczyłam nagle Madura Gold, który od razu mnie
    urzekł... Nie, nie jest to ten zakład, który zlinkowałam.
    :-)

  • 8. Data: 2009-06-01 23:45:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 01:33:56 +0200, Kamikazee napisał(a):

    > U byłego pracodawcy były parapety z granitu i kilka razy rozlana została na
    > nich kawa, która pozostawiła trwałe ślady (plamy).

    Niemożliwe. To musiał być marmur albo jakiś kompozyt.

  • 9. Data: 2009-06-02 06:33:58
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Rentier pisze:
    > Witam!
    > Czy ktoś użytkuje takie coś?
    > Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
    > Powiedzcie, czy warto sie w to bawić?

    Zdecydowanie warto.
    Mamy 3 blaty z granitu, jeden długi i duży owalny stół kuchenny ma
    granitowy blat. Łatwo to czyścić, nie zostają żadne plamy, jedynie może,
    jeśli na długo zostawiłbyś kałuże z oliwy. Co do estetyki - tu się nie
    dyskutuje, ale jest mnóstwo różnych kamieni do wyboru (u nas włoski
    granit, niemal gładki), a ogólne wrażenie zależy od dodatków, naczyń
    etc. Granit jest świetny do wyrabiania i wałkowania (szczególnie
    stalowym wałkiem) ciast, krojenia wszystkiego. Polecam zdecydowanie, na
    priw mogę podesłać zdjęcia, jak są rozwiązane szczegóły typu zlew,
    kuchenka, "wejście" na ścianę.
    --
    Basia

  • 10. Data: 2009-06-02 06:48:56
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Kamikazee pisze:

    > U byłego pracodawcy były parapety z granitu i kilka razy rozlana została
    > na nich kawa, która pozostawiła trwałe ślady (plamy).

    Nie sądzę, nieraz rozlewamy kawę, wino, cokolwiek i nie ma śladów.
    Może się granit w kuchni komuś nie podobać, z tym nigdy nie dyskutuję,
    ale co do plam nie ma wątpliwości - nie przyjmuje plam. Te parapety
    mogły być z jakiegoś kompozytu granitopodobnego mielonych kamieni,
    widziałam coś takiego w jakimś urzędzie i faktycznie było upstrzone
    plamami z doniczek i innymi.
    --
    Basia