  • 11. Data: 2009-06-02 07:25:19
    Temat: Re: Blat kuchenny z granitu
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    Rentier pisze:
    > Witam!
    > Czy ktoś użytkuje takie coś?
    > Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
    > Powiedzcie, czy warto sie w to bawić?
    > R.

    Ja mam taki blat w pracy i mi sie osobiscie nie podoba. Jest czarny,
    nieprzyjemny w dotyku i wyglada jak plyta nagrobna. Kazda kropla wody
    sie na nim odznacza. Jak stawiam szklanke, to za kazdym razem boje sie,
    ze za mocno postawie i rozbije. Z tego co wiem taki blad wymaga tez
    specjalnej pielegnacji. Trzeba go impregnowac specjalnymi preparatami.
    Generalnie - nie dla mnie takie rozwiazanie.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 12. Data: 2009-06-02 07:45:05
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    BbT pisze:

    > Ja mam taki blat w pracy i mi sie osobiscie nie podoba. Jest czarny,
    > nieprzyjemny w dotyku i wyglada jak plyta nagrobna.

    Czarny to faktycznie.

    >Kazda kropla wody
    > sie na nim odznacza.

    Nie bardziej, niż na drewnie, czy innym.
    Na innym blacie nie ścierasz, jak rozlejesz wodę?

    ?

    >Z tego co wiem taki blad wymaga tez
    > specjalnej pielegnacji. Trzeba go impregnowac specjalnymi preparatami.

    Jeśli już, to bardzo rzadko.
    --
    Basia

  • 13. Data: 2009-06-02 10:13:15
    Od: mk <d...@t...pl>

    Rentier pisze:
    > Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?
    > Mówią,że to kłopot, bo długa płyta najczęściej chętnie pęka w tym

    Wszystko zależy od kamieniarza i jego ekipy.
    Ja mam blat w L 2,5x2 z trzema dziurami z jednego kawałka.
    Ważne: jak będziesz wybierał granit to idź na cmentarz i pooglądaj
    jakiego nie brać :)
    Pdr. M.

  • 14. Data: 2009-06-02 10:55:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Ikselka" <i...@g...pl> wrote:

    > Niemożliwe. To musiał być marmur albo jakiś kompozyt.

    Owszem, możliwe. Granit pod mikroskopem wygląda jak pumeks. Sama skała może
    nie jest nasiąkliwa, ale pory idealnie mogą zostać wypełnione kolorową
    cieczą i zaschnąć w postaci plam.
    Jak każdy kamień wymaga impregnacji.
    Mam na budowie próbkę kashmir white, który służył jako podstawka pod kubek z
    kawą. Są na nim 2 ciemnobrązowe kółka od dna kubka :)

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2009-06-02 12:47:00
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Ikselka pisze:

    > Niemożliwe. To musiał być marmur albo jakiś kompozyt.

    raczej marmur,
    kompozyt nie odbarwia sie.

    pozdrawiam
    mario

  • 16. Data: 2009-06-02 18:15:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > Mamy 3 blaty z granitu, jeden długi i duży owalny stół kuchenny ma
    > granitowy blat. Łatwo to czyścić, nie zostają żadne plamy, jedynie może,
    > jeśli na długo zostawiłbyś kałuże z oliwy. Co do estetyki - tu się nie
    > dyskutuje, ale jest mnóstwo różnych kamieni do wyboru (u nas włoski
    > granit, niemal gładki), a ogólne wrażenie zależy od dodatków, naczyń
    > etc. Granit jest świetny do wyrabiania i wałkowania (szczególnie
    > stalowym wałkiem) ciast, krojenia wszystkiego. Polecam zdecydowanie, na
    > priw mogę podesłać zdjęcia, jak są rozwiązane szczegóły typu zlew,

    Bardzo proszę, chętnie rzucę okiem.Zachorowałem na taka płytę...

  • 17. Data: 2009-06-02 20:13:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 09:25:19 +0200, BbT napisał(a):

    > Ja mam taki blat w pracy i mi sie osobiscie nie podoba. Jest czarny,
    > nieprzyjemny w dotyku i wyglada jak plyta nagrobna.

    Skoro taki kolor wybrano, to wygląda. ja mam jasnomiodowy z brązowymi
    smugami - i jest cudny. Zrobiony na superpołysk, nie przyjmuje żadnych
    obcych substancji.

    > sie na nim odznacza. Jak stawiam szklanke, to za kazdym razem boje sie,
    > ze za mocno postawie i rozbije.

    Ano cóż, do podłóg ze szlachetnych surowców też się trzeba przyzwyczajać,
    jak się ich na codzień nie użytkuje, taki np parkiet dla niektórych jest
    nie do przyjęcia, bo wodą i szczotką go myć nie można...

    > Z tego co wiem taki blad wymaga tez
    > specjalnej pielegnacji. Trzeba go impregnowac specjalnymi preparatami.

    Nie, nie trzeba. Musi być tylko wyszlifowany na idealną gładź, aby nie było
    porów.

  • 18. Data: 2009-06-03 04:34:44
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "Bbjk", dnia 02 cze 2009:

    > Granit jest świetny do wyrabiania i wałkowania (szczególnie
    > stalowym wałkiem) ciast, krojenia wszystkiego.

    Oby tylko nie dać się wpuścić w marmur, który jest
    znacznie miększy od stali i krojenie będzie go rysować. W ogóle
    to najlepiej zrobić u kamieniarza próbę nożem. Wystarczy
    stalowym czymś (nóż, igła) spróbować porysować po kamieniu.
    Granit w niektórych miejscach da się porysować (ale ponieważ
    jest to mozaika plamek to nie zauważy się tak od razu), marmur w
    każdym miejscu, a inne skały zapewne wcale. Tak w ogóle to
    wszystkie kamienie wrzuca się w tych produktach do jednego worka
    pod nazwą "granit", ale to nie zawsze jest granit, a tym samym
    nie wszystkie kamienne wyroby mają te same cechy fizyczne. Np.
    te czarne to na pewno nie są granity.

    Co do samego użytkowania nie wypowiadam się.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 19. Data: 2009-06-03 12:51:47
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Rentier pisze:
> [...]
    > Czy ktoś użytkuje takie coś?
    > Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.

    super sprawa
    moi rodzice maja u siebie i jest to lepsze niz genialne
    poza tym, ze latwo sie sprzata, nie brudzi nie rysuje itp to nie ma
    problemu z odstawieniam goracych garnkow bezposrednio na blat

  • 20. Data: 2009-06-03 16:57:22
    Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl>

    U byłego pracodawcy były parapety z granitu i kilka razy rozlana została na
    nich kawa, która pozostawiła trwałe ślady (plamy).

    ???

    moze byl z marmuru?

    pozdr WM