  • 41. Data: 2022-08-05 23:00:25
    Temat: Re: Bo na ziemi nikt nie stracil.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 22:41:53 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    lat temu skończył się przyrost naturalny w Polsce i d tego momentu potrzeba mniej
    samochodów, mieszkań, dróg, miejsc parkingowych itp...>
    > Pozwól że jeszcze raz to zacytuję bo mnie urzekło.
    > 25 lat temu by rok 1997 jeśli dobrze liczę.
    > Pokaż/ podlinkuj dane ze od wtedy do teraz spadła sprzedaż samochodów, mieszkań,
    ilość dróg, parkingów itp.
    > Chciałeś dyskutować bez szklanej kuli to podawaj fakty
    Wiedziałem że się ładuje na minę w tymi samochodami. One były tylko przykładem na to
    że jak spada liczba ludności to pewnych dóbr potrzeba mniej. Oczywiście najpierw musi
    dojść do nasycenia rynku. Jeśli w Polsce są dwa miliony pustych mieszkań to raczej do
    nasycenia rynku mieszkaniami.
    https://biznes.interia.pl/nieruchomosci/news-nieruch
    omosci-w-naszym-kraju-jest-1-86-mln-pustych-mieszkan
    ,nId,6111729
    Zauważ że artykuł jest napisany na podstawie danych z GUSu.

  • 42. Data: 2022-08-05 23:12:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 23:00:33 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > . Jeśli w Polsce są dwa miliony pustych mieszkań to raczej do nasycenia rynku
    mieszkaniami.
    Jeśli tylko w Łodzi jest 9 tys pustych mieszkań z których żadne nie nadaje się do
    zamieszkania to to te 9 tysiecy mieszkan jest dla ludzi czy do wyburzenia?

  • 43. Data: 2022-08-05 23:32:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 23:12:29 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Jeśli tylko w Łodzi jest 9 tys pustych mieszkań z których żadne nie nadaje się do
    zamieszkania to to te 9 tysiecy mieszkan jest dla ludzi czy do wyburzenia?
    To że jest 9000 pustych i nie nadających się do zamieszkania mieszkań w Łodzi to
    twoja wolna interpretacja. Jeśli np. w przepisach jest że mieszkanie które może być
    przekazane przez miasto musi być pomalowane i musi być w nim ogrzewanie nie węglowe
    to luksusowe mieszkanie 150m? na pierwszym piętrze w centrum Łodzi jeśli są w nim
    zabytkowe kaflowe piece węglowe będzie takim które wymaga remontu i nie nadaje się do
    zamieszkania. Dokąd mieszkali w nim poprzedni lokatorzy to się nadawało a dla nowych
    się nie nadaje. I nawet jak takie mieszkanie zostanie wyremontowane i konserwator
    zabytków wyda zgodę na zainstalowanie grzałek w piecach to może się nie cieszyć się
    wzięciem ze względu na koszt ogrzewania. Mieszkania komunalne są gruntu przeznaczone
    dla biedniejszych. To bogatemu takiego mieszkania miasto nim nie przydzieli. Co
    najwyzej sprzeda. Niedawno miasto wystawiło kilkadziesiąt mieszkań do remontu na
    sprzedaż? Ceny w okolicach 6000 za metr. Były w ofercie ładne mieszkania i
    zdemolowane klitki.

  • 44. Data: 2022-08-05 23:35:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 23:00:33 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    >Oczywiście najpierw musi dojść do nasycenia rynku.

    Ja się znam więc zapytam Ciebie.
    Skoro od 1997roku "potrzeb mniej" to wskaż produkcja czego spadła?
    O parowozach wiem bo moj Ojciec ćwierć życia na nich przejeździł.

  • 45. Data: 2022-08-05 23:43:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 23:32:50 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    zamieszkania to to te 9 tysiecy mieszkan jest dla ludzi czy do wyburzenia?
    > To że jest 9000 pustych i nie nadających się do zamieszkania mieszkań w Łodzi to
    twoja wolna interpretacja.

    Prezydent Łodzi tak dość niedawno oglosila.
    Ja tylko ja cytuję.
    >. Mieszkania komunalne są gruntu przeznaczone dla biedniejszych. To bogatemu takiego
    mieszkania miasto nim nie przydzieli.

    To dlaczego nie przydziela tym " biedniejszym"?
    I jeszcze raz:
    "..Na ponad 39,5 tys. mieszkań w zasobie komunalnym Łodzi,
    14,3 tys. nie ma toalety,
    ponad 2,9 tys. bezpośredniego podłączenia do ujęcia wody,
    a tylko 9,8 tys. ma centralne ogrzewanie.."
    To compiwyzej wg Ciebie nadaje się do zamieszkania?
    .
    >Co najwyzej sprzeda. Niedawno miasto wystawiło kilkadziesiąt mieszkań do remontu na
    sprzedaż? Ceny w okolicach 6000 >za metr. Były w ofercie ładne mieszkania i
    zdemolowane klitki.
    Sprzedały się czy kolejny przetarg oglos ono?
    A ile mieszkań komunalnych władze Łodzi obiecują wybudować w ciągu najbliższych kilku
    lat?
    I dlaczego aż tyle skoro mają ,"9 tys wolnych" w zasobach.

  • 46. Data: 2022-08-06 02:20:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 23:43:51 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    kilku lat?
    > I dlaczego aż tyle skoro mają ,"9 tys wolnych" w za
    Może biedniejsi nie chcą 130 metrowych mieszkań ogrzewanych elektrycznie bo nie będą
    mieli na opłaty. Inna sprawa że słyszałem że tam gdzie przydzielają mieszkania
    sprawdzają ile ubiegający się zarabiaja. Nie interesja mnie obietnice, nie obracam
    się w oparach absurdu że ktos coś obieca. Poczekajmy kilka lat i policzmy ile miasto
    wybudowalo. Nie pytaj się mnie czy miasto sprzedało jakieś mieszkania. Nie ja jestem
    strona. Moze lepiej zajmj się własnym zinterpretowaniem wykresów jakie dałem. Te
    wykresy są kluczowe dla całej Polski a nie ilość mieszkań bez kibla w Łodzi. Widzę że
    miałki jesteś i strasznie uciekasz w małostkowość aby tylko nie zbliżyć się do
    demografii. Jeśli masz mieszkanie które wynajmujesz albo kredyt na mieszkanie to
    każda informacja że to była marna inwestycja czy decyzja będzie przez ciebie
    traktowana jako wroga. Ale to nic nie zmieni. Dostałeś informacje stworzone nie
    przeze mnie o ilości pustostanów w Polsce. Te informacje są wiążące. A analiza danych
    demograficznych wskazuje że pustostanów będzie przybywało.

  • 47. Data: 2022-08-06 20:01:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 6 sierpnia 2022 o 02:20:44 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    przeze mnie o ilości pustostanów w Polsce. Te informacje są wiążące. A analiza danych
    demograficznych wskazuje że pustostanów będzie przybywało.

    Dzisiejsza " Uwagę" obejrzyj jak nie brzydzisz się TVNu

  • 48. Data: 2022-08-06 21:22:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 6 sierpnia 2022 o 02:20:44 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Może biedniejsi nie chcą 130 metrowych mieszkań ogrzewanych elektrycznie

    Dasz linkaa na poparcie tego że te 9 tys mieszkań to 130 metrowe ogrzewane prądem?

    > Nie ja jestem strona. Moze lepiej zajmj się własnym zinterpretowaniem wykresów
    jakie dałem.
    Sprytny chcesz być i uciekasz od odpowiedzi na pytania które Tobie zadałem.
    Chcesz poważnie dyskutować ?
    Pytania moje wyżej/ niżej znajdziesz. Dla ułatwienia zacznijmy od tego że jak
    twierdziłeś od 25 lat popyt spada.
    Odpowiesz/ rozwiniesz co miales na myśli?
    O ceny węgla jesienią też pytałem

    >Te wykresy są kluczowe dla całej Polsk
    Tylko trzeba je rozumieć, odnieść do innych danych
    Skoro np w Łodzi na ok ok 40 tys mieszkań komunalnych 9 tys jest pustych, a 15 tys
    nie ma kibla, wody itp to jaki wniosek wyciągniesz?
    Jak tam wyz demograficzny z Twojego pokolenia mieszka i w kalendarz kopna to
    mieszkania się zwolnią dla innych?
    Czy powiększa ta pule 9 tys ruder do wyburzenia?
    Sam meszkasz w kamienicy w której nikt mieszkać nie chce.
    Ty z rok temu wózek do transportu pelletu po schodach kupiłeś i w korytarzu pewnie
    ten pellet nagazynujesz jak udało się kupić i sił starczyło zeby wnieść.
    Ale nie kazdy tak chce.

  • 49. Data: 2022-08-06 23:25:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 sierpnia 2022 o 21:22:53 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    ten pellet nagazynujesz jak udało się kupić i sił starczyło zeby wnieść.
    Nie zdążyłem obejrzeć bo napisałeś jak się skończył. Ale zajawki są w necie i je
    obejrzałem. Jeśli to o kamienicy w Łodzi co miasto nie chce sprzedać swojej własności
    lokatorom a deweloperowi to komentarz jest ciekawy.
    "Żal ludzi ale co się dziwić Łódź banda oszustów i złodzieji pani Zdanowska jak
    zwykle umywa ręce lepiej sprzedać kamienice i mieć czyste sumienie a ludzie a co to
    kogo obchodzi zrobili remonty zainwestowali kupę kasy i niech się martwią ręce
    opadają wstyd tylko na FB się lansują i pokazują jaka ta nasza Łódź cudowna piękna
    zrewitalizowana".
    A ty chciałeś żebym wierzyl w obietnice urzędników tej pani że zbudują jakieś
    mieszkania komunalne. Przypiąłeś sie do mieszkań bez kibla jak by miało jakiekolwiek
    znaczenie. A gwóźdź programu tkwi w innym miejscu do którego masz jakąś bliżej mi nie
    znana obrzydliwość. Dane statystyczne dla Polski są takie że jest w Polsce prawie dwa
    miliony pustych mieszkań. I nie zmienisz tego pytając mnie o węgiel i jego ceny.
    Gdyby w Polsce brakowało dwóch milionów mieszkań to ludzie by te bez kibla też
    wzięli. Sąsiedzi tak jak ja zrobili z trzech mieszkań jedno. Z tym że u mnie była
    woda i kanalizacja a u nich tylko woda i cienki odpływ rura fi 50 do kanalizacji.
    Kupili rozdrabniarki do gowna i się podlaczyli z sedesem pod tą cienka rurę. Jakieś
    35 lat tak mają i działa. Z tą kamienicą z programu. Należy do miasta. Ludzie tylko
    wynajmowali i musieli sie liczyć z tym że nie jest ich. Miasto powinno ogłosić
    przetarg i sprzedać temu co da więcej. Mieszkańcy żeby mogli kupić powinni
    zarejestrować jakąś formę prawną żeby w imieniu wszystkich mogli kupić całość. Jak
    jesteś za prawem własności to chyba przyznasz mi rację że właściciel a nie najemca
    decyduje o swojej nieruchomości. Załóżmy że wynajmujesz komuś mieszkanie z 5 lat. I
    po tym czasie najemca przychodzi i mówi, tonem wykluczającym sprzeciw, że masz mu
    sprzedać mieszkanie za pół ceny. I jako argument daje że kupił i powiesił obrazek.
    Mozesz mnie nie lubic za to że prawdę pisze. Ale to nie zmieni faktu że był wyz
    demograficzny i zostanie po nim ogromna ilość pustostanów których nikt nie będzie
    chciał. I że te pustostany będą kulami u nóg spadkobierców. Bo będą musieli płacić za
    nie opłaty różne a nie będą mieli możliwości ich ani wynająć ani sprzedać za
    pieniądze jakich oczekują. W przedpokoju w pudle stoi pompa ciepła. Czeka na
    zamontowanie. To tyle w kwestii pelletu. A co do trzymania go to od kilkunastu lat
    mam sporego dostawczaka i w czasie zimy trzy do czterech razy jechałem żeby kupić
    trochę pelletu. Nie wiem dlaczego poruszasz tematy nie mające związku ze sprawą. Na
    przykład ten z wózkiem i pelletem. Znaczy się wiem. To taka drobna zawiść z twojej
    strony. Już wiesz że model jaki obrales jest do dupy i za chwilę zaczniesz tracić.
    Oczywiście dokąd nie będziesz musiał sprzedać cena za którą możesz sprzedać cię nie
    interesuje. Ale to tylko tam gdzie mieszkasz. Jak ktoś ma mieszkanie które wynajmuje
    i czynsz nie będzie w stanie przynieść zysku to będzie chciał sprzedać. Ale nie
    bedzie komu A jak będzie to za śmieszne pieniądze. I nie ma żadnej siły która by to
    zmieniła. Teraz czekam na twoją interpretację wykresów jak których dałem linki.
    Poruszysz tematy nie związane z linkami to mogę nie odpowiadać.

  • 50. Data: 2022-08-06 23:55:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 6 sierpnia 2022 o 23:25:11 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    >. I nie ma żadnej siły która by to zmieniła. Teraz czekam na twoją interpretację
    wykresów jak których dałem linki. >Poruszysz tematy nie związane z linkami to mogę
    nie odpowiadać.
    Przyznam Tobie szczerze że koncerty na Polandrock oglądam więc to co napisałeś na
    szybko.przeczytalem.
    I nie zauważyłem żebyś się do moich pytan odniósł.
    Pytania/ tematy do dyskusji są w sąsiednich wątkach.
    Dasz radę odpowiedzieć czy po jednym.lytaniuvzadswc mam?