  • 21. Data: 2009-05-02 12:33:55
    Temat: Re: Boisko przydomowe
    Od: "Grzegorz W." <g...@w...ru>

    Dy pisze:
    > Budowa Boisk ze sztucznej nawierzchni..
    > Cena: 85,00 PLN do negocjacji
    >

    > to tak na szybko zciagniete z internetu :)
    > 1mln to boisko ok. 10000m2
    > Rozumiem ze to na mistrzostwa w 2012
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    na 100% sztuczna trawa (ja chce; poliuretan)
    grzes' w.

  • 22. Data: 2009-05-02 20:16:00
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Grzegorz W. pisze:
> [...]
    > boisko koło domu. Mam już rozpracowane wszystko oprócz nawierzchni,
    > myślałem o poliuretanie z granulatem gumowym (taki niby tartan) jednak
    > okazuje się że rynek nadmiernie rozpieścił wykonawców i albo nie biorą
    > zleceń poniżej 1mln zł albo olewają temat całkowicie. W kilku
    > przypadkach udało mi się uzyskać cenę ale ze względu na mały rozmiar
    > obowiązuje druga taryfa... Może ktoś zna pana Kazia albo ma szwagra
    > który chciałby się sprawdzić i przytulić bilety NBP na wakacje?
    > Lokalizacja - okolica Powsina k/Warszawy
    To moze zamiast poszukac wykonawcow boisk, poszukaj wykonawcow kortow
    tenisowych? Beda przyzwyczajeni do mniejszych powierzchni :)

    szwagier

  • 23. Data: 2009-05-02 20:36:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 02 May 2009 14:33:55 +0200, Grzegorz W. napisał(a):

    > na 100% sztuczna trawa (ja chce; poliuretan)

    Moze popytaj w firmach ktore sprzedaja tzw bezpieczne nawierzchnie na
    boiska i place zabaw? Taka twardo-miękka guma. Bodajze boisko obok
    Decathlonu w Markach jest zrobione z czegos takiego.

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2009-05-03 07:11:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@w...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzić i przytulić bilety NBP na wakacje?
    > Lokalizacja - okolica Powsina k/Warszawy

    http://www.polskatimes.pl/dziennikbaltycki/fakty24/1
    03938,miastko-na-orlika-wysypali-20-ton-gumy,id,t.ht
    ml
    Tani granulat z odzysku mozna zdobyc;)))

    Kris

  • 25. Data: 2009-05-03 08:40:09
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    scream pisze:

    > Moze popytaj w firmach ktore sprzedaja tzw bezpieczne nawierzchnie na
    > boiska i place zabaw? Taka twardo-miękka guma. Bodajze boisko obok
    > Decathlonu w Markach jest zrobione z czegos takiego.

    I place zabaw obok McDonald's

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 26. Data: 2009-05-03 20:14:46
    Od: "Grzegorz W." <g...@w...ru>

    Kris pisze:

> [...]
    03938,miastko-na-orlika-wysypali-20-ton-gumy,id,t.ht
    ml

    > Tani granulat z odzysku mozna zdobyc;)))

    hehe dobre...

    Przynajmniej prezes uczciwy. Niestety to sztuczna trawa - do kosza się
    nie nadaje.
    Gdyby ktoś chciał tak jak ja małe boisko z poliuretanu to mam w miarę
    konkretne rozeznanie.
    Materiał na takie boisko przy założeniu niezbyt dużego obciążenia przez
    użytkowników (grubość nawierzchni 12-15mm) to koszt 30-60zł/m2. Jest
    kilka technologii różnych producentów, najdroższe są wersje układane
    maszynowo. Maszyn w Polsce jest dosłownie kilka i moim zdaniem nie ma
    szans na małą fuchę. Ceny dyktują orliki, gdzie za nawierzchnie wychodzi
    120-150zł/m2 przy dużej powierzchni, więc wykonawcy mają małych klientów
    w dupie. Jest możliwość ręcznego układania nawierzchni (jest technologia
    z rozwijanymi i klejonymi matami) ale nikt tego nie chce układać bo jest
    więcej roboty i większe ryzyko usterek. Bez doświadczenia nie ma sensu
    się brać za ręczne układanie, testowałem na małym kawałku (kilka m2).
    Trzeba pod dużym naciskiem przy odpowiedniej gęstości kleju wałować
    poszczególne warstwy nawierzchni, tak żeby uzyskać powierzchnie jak
    lustro. Klej jest gęsty i wyłazi jak chce. paskudząc wszystko dookoła.
    Trudno jest uzyskać dobry efekt w momencie układania, strach pomyśleć
    jak to będzie po roku. Dodatkowo pojawia się problem stabilności
    podłoża. O układaniu na gruncie/kruszywie można zapomnieć z powodów
    ekonomicznych. potrzebna jest warstwa sztucznej nawierzchni 40-60mm żeby
    związać kruszywo i utworzyć niezbędną warstwę elastyczną oraz
    odpowiednią powierzchnię. Układanie na betonie powoduje inny problem.
    Prawidłowa płyta betonowa pod boisko ma 12-15cm grubości, jest zbrojona
    siatką i odpowiednio podzielona dylatacjami (zalecają co 4-5m). Jeżeli
    taka płyta betonowa nie leży na gruncie super suchym, przepuszczalnym i
    zagęszczonym lub na skale, to jest narażona na mniejsze lub większe
    wysadzanie od mrozu i innych czynników. Różnica 2mm w położeniu
    fragmentów płyty jest już widoczna i powoduje pęknięcie nawierzchni
    poliuretanowej...
    Tak więc daje sobie jeszcze parę dni na ew. odzew od kilku zagadniętych
    fachowców, ale chyba się skończy na trawie z rolki... a w kosza będę
    grać tam gdzie dotychczas.
    grześ w.