  • 121. Data: 2014-03-30 19:46:22
    Temat: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 19:17 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Litości... Jak powołujesz się na tego kreacjonistycznego oszołoma, to
    > możesz równie dobrze powoływać się na naukową opinię Goofiego. Gorzej -
    > Goofy przynajmniej celowo nie kłamał.

    Ja pierdzielę, w wszyscy macie jakieś problemy - w Internecie pokazuje to
    co mi najłatwiej odszukać.
    Ten gości ma ładnie skatalogowane rzeczy o których mówię, dlatego linkuje
    do jego filmu.
    Nie jestem kreacjonistą, nie jestem paranaukowcem, nie mieszam do tego co
    piszę kosmitów (chociaż nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, że nie
    jesteśmy sami w naszej Galaktyce, nie mówiąc o Wszechświecie).
    Nie piszę o żadnych religiach, nie piszę o Bogu - a co chwila ktoś mi
    przypisuje jakąś "etykietę"
    Jesteśmy na grupie internetowej i jedynie co mogę dać to linki - odnieś
    się MERYTORYCZNIE do zdjęć które pokazywałem. Nie pisz ROTFL - jeśli
    wiesz/uważasz, że to fałszerstwo - napisz dlaczego (nie poprzez analogię
    do rowu na Twojej działce) - napisz, "to jest bzdura bo to
    stanowisko/znalezisko ..." - to takie trudne?
    Chętnie poczytam racjonalnej argumentacji.

    TG

  • 122. Data: 2014-03-30 19:53:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 19:17 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Trzeba rozumieć metody badawcze. Ty się zachowujesz jak kreacjonista
    > "dowodzący" fałszu teorii ewolucji poprzez wskazanie faktu, że małpy
    > nadal żyją "a przecież ludzie pochodzą od małp".

    Jeszcze jedno - od początku piszę o EWOLUCJI gatunku ludzkiego, powstają
    coraz to nowe cywilizacje na "ruinach" poprzednich ale szukające "swojej
    drogi".
    Mam wątpliwości co do przyjętej chronologii.
    Nigdzie nie pisałem o stworzeniu!

    TG

  • 123. Data: 2014-03-30 20:01:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 19:46, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ja pierdzielę, w wszyscy macie jakieś problemy - w Internecie pokazuje
    > to co mi najłatwiej odszukać.
    > Ten gości ma ładnie skatalogowane rzeczy o których mówię, dlatego
    > linkuje do jego filmu.

    Szaleńcy też bywają nieźle zorganizowani.

    [ciach]

    > Jesteśmy na grupie internetowej i jedynie co mogę dać to linki - odnieś
    > się MERYTORYCZNIE do zdjęć które pokazywałem. Nie pisz ROTFL - jeśli

    Odniosłem. Starannie zignorowałeś.

  • 124. Data: 2014-03-30 20:15:45
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 18:10 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Tylko jakoś nikt ich nigdy nie widział poza dość hermetyczną grupką
    > oszołomów.
    >
    > [ciach]
    tego nie potrafię skomentować - widzę tylko zdjęcia w necie, lub książkach.
    Naoczni tego nie widziałem.

    > Tak dawno temu nie było żadnej cywilizacji, a i gatunek ludzki dopiero
    > się zaczynał pojawiać (jakieś ćwierć miliona lat temu, wg innych
    > szacunków raczej bliżej 100 tysięcy).
    >
    > [ciach]
    Masz 100% pewność?

    > Kłamiesz.

    "Rutynowa procedura określania wieku skamieniałości rozpoczyna się od
    korelacji wiekowej zawierających je warstw skalnych. Określa się ich
    następstwo przestrzenne, odpowiadające kolejności powstania, i łączy ze
    sobą formacje skalne z różnych miejsc świata o identycznym (lub
    przynajmniej podobnym) wieku. Tym sposobem przejść można od warstw ze
    skamieniałościami, których wiek chcemy poznać, do formacji skalnej uznanej
    za standard (reper) jednostki czasu geologicznego. Ewolucja biologiczna to
    jednak proces bardzo powolny, o rezultatach widocznych w anatomii po
    upływie setek tysięcy (jeśli nie milionów) lat. Dokładność korelacji
    ewolucyjnej jest więc ograniczona. "

    "Metoda paleontologiczna (biostratygraficzna) - polega na ustaleniu wieku
    skał na podstawie znajdujących się w nich skamieniałości przewodnich,
    czyli takich, które żyły dość krótko, ale za to były bardzo
    rozpowszechnione (ich szczątki znajdujemy w wielu miejscach kuli
    ziemskiej); znajdując szczątki tych organizmów w formacjach skalnych
    położonych w różnych miejscach na kontynencie, możemy wnioskować, że skały
    te powstały w tym samym czasie."

    > Wow. Cholernie długie/grube musiały być te pnie.
    >
    > Źródło?

    tu masz jedno zdjęcie:
    https://eternityandfingerprints.wordpress.com/author
    /waszti/page/2/
    (nie komentuj treści, nie czytałem)

    tutaj masz kilka:
    http://popotopie.blogspot.co.uk/2013/05/kolumna-geol
    ogiczna-faszerstwo.html
    (nie komentuj treści, nie czytałem)

    O tych drzewach czytałem w książce, nie pamiętam niestety w której.

    > To nie granit, ignorancie, tylko piaskowiec. Pięknie się tnie
    > miedzianymi piłami i poleruje piaskiem.

    Tutaj piszą, że to jednak granit:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sacsayhuam%C3%A1n

    TG

  • 125. Data: 2014-03-30 20:16:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 18:15 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Ależ mają. To oszuści wciskają frajerom ciemnotę pokazując jakichś niby
    > ekspertów rozkładających bezradnie ręce. To dokładnie taka sama metoda,
    > jak ci rzekomi stomatolodzy polecający w reklamach konkretne pasty do
    > zębów.

    Podaj linka do metody, lub napisz kilka zdań wyjaśnienia.

    TG

  • 126. Data: 2014-03-30 20:24:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 20:16, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Podaj linka do metody, lub napisz kilka zdań wyjaśnienia.

    Bierzesz kamyczki mniej-więcej pasujące. Obłupujesz mniej-więcej.
    Bierzesz piasek i jakiś twardszy kamień. Polerujesz do skutku.

    Roboczogodzina przeciętnego niewolnika czy kogoś "nisko urodzonego" była
    wtedy bardzo tania.

  • 127. Data: 2014-03-30 20:34:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 20:01 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Szaleńcy też bywają nieźle zorganizowani.
    >
    > [ciach]
    No, robi się ciekawie, uważasz mnie za wariata? :-)

    > Odniosłem. Starannie zignorowałeś.

    Nie zignorowałeś, jeśli piszesz o tym: "A, i żeby nie było że nie odwołuję
    się do konkretów... Za dużo w tym filmie bredni czy zwyczajnie bezczelnych
    kłamstw żeby odnieść się do wszystkich, ale ten przypadek zielonych
    szkieletów" - to dopiero teraz to znalazłem.
    Nie wiem o jakie szkieletach piszesz - mi chodzi min o 23:58, 50:22,
    51:06, 51:47

    TG

  • 128. Data: 2014-03-30 20:35:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 20:24 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

> [...]
    > Bierzesz piasek i jakiś twardszy kamień. Polerujesz do skutku.
    >
    > Roboczogodzina przeciętnego niewolnika czy kogoś "nisko urodzonego" była

    I tak samo z granitem?

    TG

  • 129. Data: 2014-03-30 20:58:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 20:15, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > tego nie potrafię skomentować - widzę tylko zdjęcia w necie, lub książkach.
    > Naoczni tego nie widziałem.

    Tak właśnie na takich naiwniakach jak ty działają oszuści.

    > Masz 100% pewność?

    Fachowcy zajmujący się tematem mają pewność, a do swoich wniosków doszli
    na podstawie badań zarówno geologiczno-archeologicznych jak i genetycznych.

    [ciach]

    Głównie odnosiłem się do twojego stwierdzenia, że jak coś nie pasuje, to
    się to ukrywa. Brednia. Kłamstwo. Tak się postępuje tylko w religii.

    Co do metod szacowania wieku skał i skamieniałości to czytasz "po
    łebkach" jak przeciętny oszołom od ufologicznych, religijnych czy innych
    magicznych sensacji.

    W uproszczeniu: jeśli znasz wiek skamieniałości, to z tego szacujesz
    wiek osadów; jeśli znasz wiek osadów, to z tego szacujesz wiek
    skamieniałości. To nie jest błędne koło tylko w jednych miejscach możesz
    lepiej oszacować wiek skały a w innych wiek skamieniałości. Dodatkowo
    jest to statystycznie weryfikowane i musi się zgadzać dla wszystkich
    przypadków - jeśli coś się nie zgadza, szuka się błędu.

    Teraz jeszcze doszła metoda radiometryczna.

    > tu masz jedno zdjęcie:
> [...]

    A właśnie skomentuję. Skupiasz się na oszołomskich tekstach, czasami
    jaskrawo fałszywych (np. te brednie o spisku lekarzy w walce z
    nowotworami). Co tu dalej komentować?

    Dodatkowo: 6 metrów to wg ciebie osady z kilkudziesięciu milionów lat??

    > O tych drzewach czytałem w książce, nie pamiętam niestety w której.

    Wow, straszna tajemnica... Rosło sobie drzewko, przysypało je, na dole
    było więcej innego śmiecia organicznego, i mamy warstwę węgla na dole
    oraz wystające skamieniałe drzewo

    > Tutaj piszą, że to jednak granit:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Sacsayhuam%C3%A1n

    Dlaczego przeskoczyłeś nagle z egipskich piramid do tych murów?

    Te mury to akurat wapień i mniej trwali krewniacy bazaltu.

    Swoją droga to "idealne" dopasowanie jest tylko od frontu.

  • 130. Data: 2014-03-30 21:01:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 20:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > No, robi się ciekawie, uważasz mnie za wariata? :-)

    Odnosiłem się do twoich zachwytów, jak on ma wszystko zgrabnie ułożone.

    Ale zgodnie z zasadą "uderz w stół a nożyce się odezwą" - zaczynam.

> [...]
    > bezczelnych kłamstw żeby odnieść się do wszystkich, ale ten przypadek
    > zielonych szkieletów" - to dopiero teraz to znalazłem.

    Tych rzekomo skamieniałych do malachitu.