  • 11. Data: 2009-10-16 16:26:56
    Temat: Re: Brak pr?du i c.o.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 04:45:27 +0200, JS napisał(a):

    > Może i lepsze, ale ma maleńki akumulator

    Do większości możesz dołączyć większy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-10-16 16:41:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > W nowych UPSach, gdzie pojemnosc aku jest zapisana w firmware sterujacego
    > kontrolera ten numer juz nie przechodzi.

    Znaczy trzeba starego z dezelu. Mam takie dwa za darmo, bo akumulator siadl.
    Jeden obsluguje osw. awaryjne, drugi czeka na przeznaczenie.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-10-17 06:22:15
    Temat: Re: Brak prądu i c.o.
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Czy umiesz sobie wyobrazić, że prądu nie ma dłużej, jak 1 dzień? Nie? Wytęż
    szare komórki.
    W niektórych rejonach do tej pory nie ma prądu od wtorku. Możliwość
    ururomienia c.o. choćby na 6 godzin w takiej sytuacji (przynajmniej dla
    mnie) wydaje się być dość istotna.
    Jacek

  • 14. Data: 2009-10-17 07:13:09
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > W niektórych rejonach do tej pory nie ma prądu od wtorku. Możliwość
    > ururomienia c.o. choćby na 6 godzin w takiej sytuacji (przynajmniej dla
    > mnie) wydaje się być dość istotna.

    dokladnie! U siebie tez musze zrobic jakies awaryjne zasilanie. W zimie
    2005r 3 dni bylismy bez pradu, temperatury na zewnatrz ponizej -10. W tym
    czasie w domu temperatura spadla do 16stC, skonczyla sie ciepla woda w
    kranie, dobrze ze kuchenka byla gazowa. W okolicznych marketach zniknely
    wszystkie agregaty pradotworcze i byl na prawde niezly kanal. Teraz zamiast
    gazu - plyta ceramiczna, czyli nawet nie ma szans na ciepla herbate.
    Co do samego tematu, chyba raczej zdecyduje sie na agregat spalinowy.
    Benzyna zawsze jest dostepna, mozna na tym jechac bez konca. A akumulator,
    chocby i najwiekszy w koncu powie dosc (a jak stal nieuzywany rok, to
    bedzie to raczej szybciej niz pozniej) i jestesmy w punkcie wyjscia.

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2009-10-17 07:19:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    JS pisze:
    > Czy umiesz sobie wyobrazić, że prądu nie ma dłużej, jak 1 dzień? Nie? Wytęż
    > szare komórki.
    > W niektórych rejonach do tej pory nie ma prądu od wtorku.

    A ja zamierzam zrobić c o grawitacyjne z kotłem na ekogroszek i z drugim
    rusztem, na którym w razie draki można palić bez wspomagania
    elektrycznego - pono takie dwumodułowe kotły są i mają nie być znacząco
    droższe.

    Buduję na wsi, gdzie brak prądu to żadna nowina i o ile komputery można
    sobie jakoś tam pozasilać przez pewien czas, to już uzależnianie się od
    prądu, czy jego braku w przypadku centralnego jak na zewnątrz -25 st C,
    to już jazda raczej ostra... :-).

    A tyle u mnie niestety bywa praktycznie każdego roku mimo opowiastek o
    łagodnych zimach... :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 16. Data: 2009-10-17 07:29:26
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > rusztem, na którym w razie draki można palić bez wspomagania
    > elektrycznego - pono takie dwumodułowe kotły są i mają nie być znacząco

    mam taki kociol, sam dodatkowy ruszt kosztuje niewiele a czesto sie przydaje
    (chocby do utylizacji desek szalunkowych po budowie). U mnie problemem jest
    jednak pompka - grawitacyjnie u mnie to nie dziala.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2009-10-17 08:26:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A ja zamierzam zrobić c o grawitacyjne z kotłem na ekogroszek i z drugim
    > rusztem, na którym w razie draki można palić bez wspomagania

    Tyle ze sa tego dosc istotne ograniczenia w rodzaju samego systemu
    ogrzewania.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-10-17 08:37:53
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > mam taki kociol, sam dodatkowy ruszt kosztuje niewiele a czesto sie przydaje
    > (chocby do utylizacji desek szalunkowych po budowie). U mnie problemem jest
    > jednak pompka - grawitacyjnie u mnie to nie dziala.

    Do grawitacji trzeba sie niestety przygotowac na etapie projektu. Gleboka piwnica na
    kociol i miejsce na bruzdy w scianach z grubymi rurami, rzejniki czlonowe. Niestety
    sa "fachowcy", którzy wciskaja ludziom kit, ze instalacja na pólcalowych rurkach z
    grzejnikami zasilanymi dolnie w wylewce pójdzie grawitacyjnie "bo dolozyli zawór
    zwrotny kulowy".

  • 19. Data: 2009-10-17 13:44:20
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomek" napisał:

> [...]
    > wszystkie agregaty pradotworcze i byl na prawde niezly kanal. Teraz
    > zamiast gazu - plyta ceramiczna, czyli nawet nie ma szans na ciepla

    a nie lepiej zrobić C.O. grawitacyjne?:O)

  • 20. Data: 2009-10-17 14:18:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hbcjur$6fe$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > a nie lepiej zrobić C.O. grawitacyjne?:O)

    Taka podlogowke np. w domu bez piwnicy...

    Pozdro.. TK