  • 11. Data: 2014-02-26 22:49:11
    Temat: Re: Brak zasięgi - Wzmacniacz GSM
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-26 20:33, Marcin Ł pisze:

    > kolego jakie maszty? widziales kiedys taki wzmacniacz?
    > http://allegro.pl/wzmacniacz-repeater-zasiegu-gsm-2-
    anteny-komplet-i3926797559.html

    > antena za okno na magnesie i wtyczna do 230V i masz zasieg. Tobie chyba
    > chodzi o "podbicie" sygnalu dla calej wsi lub mniejszego miasteczka no
    > to wtedy inne koszta i inny temat.

    Jak pisałem, zależy od warunków, nie każdy mieszka w bloku na 1 czy
    drugim piętrze, gdzie aby rozmawiać trzeba wyjść na balkon i jest ok, a
    dookoła niego same pola, widziałem jak jeden wzmacniacz był montowany na
    maszcie, gdyż inaczej zasięgu nie było (leśniczówka), w innym wypadku,
    kilka domów w niewielkiej dolinie. A Ty kolego, jak zamontujesz
    wzmacniacz w sposób jaki opisujesz, to możesz całkowicie zblokować ten
    zakres częstotliwości i wtedy ruszą 2 autka z antenami w teren i
    dostaniesz mandat do zapłacenia, bo kilka bloków nie może rozmawiać
    przez komórki przez Ciebie poza najbliższymi. Nie znasz się zupełnie na tym.

  • 12. Data: 2014-02-26 22:51:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-26 17:09, MałyszOn pisze:

    > + do tego ten wzmacniacz czy razem z tym ??

    + wzmacniacz. A dobry wzmacniacz kosztuje od 1000 zł (dobry - to wcale
    nie znaczy, że dużej mocy)

  • 13. Data: 2014-02-27 07:44:59
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    dostaniesz mandat do zapłacenia, bo kilka bloków nie może rozmawiać
    przez komórki przez Ciebie poza najbliższymi. Nie znasz się zupełnie na tym.

    i znowu mylisz sprzet SOHO z masztami i sprzetem duzej mocy. w opisie
    urzadzen jest dosyc dokladnie okreslone pokrycie w m2. wiec kupujac taki
    wzmacniacz do np. hotelu wiesz jakiej mocy potrzebujesz i poza mury nie
    wychodzisz. tak jak pisalem chodzi o dom/lokal a nie wies czy miasto.

  • 14. Data: 2014-02-27 09:05:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 lutego 2014 22:49:11 UTC+1 użytkownik BQB napisał:
> [...]
    > dostaniesz mandat do zapłacenia, bo kilka bloków nie może rozmawiać
    > przez komórki przez Ciebie poza najbliższymi. Nie znasz się zupełnie na tym.

    Jakie konkretnie przepisy zabraniają montażu takiego np. wzmacniacza jak z linka
    wyżej?

  • 15. Data: 2014-02-27 11:24:23
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    TomcioPaluch wrote:
    > Witam
    > Znajomy poszukuje jakiegoś wzmacniacza gsm itp bo w ogole w domu nie ma
    > zasiegu. tzn jak stanie odpowiednio to jest, ale jest ogolnie tragedia.
    > Ma zamiar kupic jakis wzmacniacz gsm.
    > Ma dom ok 250 metrow.
    > Czy takie wzmacniacze cos daja ? Jak sie je instaluje i ile to kosztuje ??

    Najprościej będzie zainstalować telefon stacjonarny ze słuchawką
    bezprzewodową. Jeżeli chodzi o to, żeby koniecznie można było się do
    faceta dodzwonić na numer komórkowy, także wtedy, kiedy jest w domu, to
    może sobie zrobić przekierowanie z numeru komórkowego na stacjonarny
    "kiedy niedostępny". Jeżeli komórka wypadnie z zasięgu, to zadzwoni
    stacjonarny w domu.

    Drugie rozwiązanie - zakupić taki aparat telefoniczny (komórkę), który
    posiada gniazdo do podłączenia anteny zewnętrznej. Antenę postawić na
    parapecie/dachu i przychodząc do domu podłączać tel. do tej anteny.

    Wzmacniacze sygnału komórkowego oczywiście są, ale będzie to drogie,
    może działać, może nie działać. Ostatnio gdzieś czytałem, że UKE wziął
    się za ściganie tego typu urządzeń, ponieważ aby nadawać w paśmie
    komórkowym trzeba mieć koncesję i znać się na tym, a wzmacniacze GSM
    montowane metodą majsterkowicza sieją w eter zakłóceniami. Grożą za to
    mandaty.

  • 16. Data: 2014-02-27 11:26:46
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Kris wrote:
    anteny-komplet-i3926797559.html

    > Jakie konkretnie przepisy zabraniają montażu takiego np. wzmacniacza jak z linka
    wyżej?

    Prawo telekomunikacyjne?
    Chyba, że posiadasz wykupioną koncesję od UKE na nadawanie w paśmie GSM :-)

  • 17. Data: 2014-02-27 12:21:56
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    ale co nadajesz? podbijasz/przekazujesz sygnal dalej niezmieniony...

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

  • 18. Data: 2014-02-27 12:29:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Ł wrote:
> [...]
    > GSM :-)
    >
    > ale co nadajesz? podbijasz/przekazujesz sygnal dalej niezmieniony...

    nadajesz i to w paśmie chronionym.

  • 19. Data: 2014-02-27 13:07:16
    Od: MałyszOn <a...@n...pl>

    I co w takiej sytuacji robić? Zasięgu brak, a tel komórkowy potrzebny

  • 20. Data: 2014-02-27 16:08:22
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-27 13:07, MałyszOn pisze:
    > I co w takiej sytuacji robić? Zasięgu brak, a tel komórkowy potrzebny

    Jak chcesz zrobić to legalnie, to jedyne wyjście zgłosić się do
    operatora, ale ciężko się przedrzeć przez pierwszą linię infolinii. W
    każdym razie, jest to możliwe, 10 lat temu załatwiałem to dla jednej
    firmy - cała procedura trwała około 3 miesięcy, zainstalowali wzmacniacz
    selektywny - wzmacniający tylko częstotliwości danego operatora, chyba
    wtedy to była idea.