  • 21. Data: 2010-07-05 09:17:14
    Temat: Re: Brakujące 4 cm w kuchni...
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:i0s7dt$pi4$1@news.onet.pl...

    > A gdzie cargo i szuflady?

    A cargo to ponad 1000zł potrafi kosztować to fakt
    A np wysuwana z blatu kolumna z gniazdkami elektrycznymio to kolejne kilka
    stówek
    Ale nie jest obowiązkowe
    Ja nie mam i dobrze mi się z tym żyje. Mam duże głębokie szuflady w których
    trzymam gary itp i swietnie to sie u mnie sprawdza zamiast carga.

    > 1000zl/m dotyczy skrzynki, zawiasow i frontow. Jak dojdzie co do czego to
    > za ciut ladniejsze uchwyty trzeba bedzie doplacic drugie tyle a jedna
    > szuflada bluma to ze 200zl. Dojda jeszcze lakierowane fronty i zrobi sie
    > 2000zl/m. Takie podawanie cen to jak punkt hydraulika.

    Tu masz racje. Ale gościu pyta o proste mebelki które sa w sprzedazy w Ikei,
    raptem 3 szafki do zabudowy

    > Takie rzeczy to ja tez slyszalem i kogos takiego nawet znam, ale nie jest
    > to polowa ceny. Widzialem tez duza kuchnie za 3000zl, tyle ze pozniej sie
    > okazalo, ze to robota w ramach dlugoletniej wspolpracy. Co mi po takiej
    > cenie skoro i tak za tyle nikt mi nie zrobi?

    Jedni maja "dojście" do grzejników elektrycznych za pół ceny inni do
    stolarza, jeszcze innym instalację gazowa prawie darmo robia;)

    Życie

    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-07-05 09:31:33
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ja nie mam i dobrze mi się z tym żyje. Mam duże głębokie szuflady w
    > których trzymam gary itp i swietnie to sie u mnie sprawdza zamiast carga.

    Ja carga mam dwa, jedno duze na soki, napoje i pudelkowo torebkowe produkty
    w stylu cukier, ryz i drugie cargo male na przyprawy i podreczne drobiazgi.
    Szuflad tez troche mam wieksze i mniejsze, natomiast wysuwanych gniazdek to
    ja nawet nie widzialem. :-)

    > Tu masz racje. Ale gościu pyta o proste mebelki które sa w sprzedazy w
    > Ikei, raptem 3 szafki do zabudowy

    Ja mu nie doradzam robienia kuchni za konkretne pieniadze, tu kwota juz
    padla i moze sie zdziwic, ze finalnie bedzie dwa razy wyzsza. :-)

    > Jedni maja "dojście" do grzejników elektrycznych za pół ceny inni do
    > stolarza, jeszcze innym instalację gazowa prawie darmo robia;)
    >
    > Życie

    Hehe, to prawda. Tylko dla porownania takie przyklady sa malo przydatne.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-07-05 09:53:50
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i0s7ur$r78$1@news.onet.pl...
    > Szuflad tez troche mam wieksze i mniejsze, natomiast wysuwanych gniazdek
    > to ja nawet nie widzialem. :-)

    To nie wiesz co tracisz;))
    http://www.dacter.pl/powerport.htm

    > Ja mu nie doradzam robienia kuchni za konkretne pieniadze, tu kwota juz
    > padla i moze sie zdziwic, ze finalnie bedzie dwa razy wyzsza. :-)

    Kto pyta nie błądzi. Ja tez będą na etapie kuchni sadziłem że na zamówienie
    indywidualne to kosmiczne pieniadze kosztuje. A okazało się ze nie taki
    diabeł straszny
    W tej branzy straszne przebitki są na robociżnie. Ceny materiałów rzekłbym
    niskie([płyty, blaty)
    Pół roku temu potrzebowałem proste al;e duze biurko dla córki. Ceny u
    wykonawców padały od 500zł w góre.
    Zrobiłem sam. Rozrysowałem poszczególne elementy, w lokalnej hurtowni dla
    stolarzy przycieli mi płyty wg projektu( normalnie licząć za mkw płyty, nic
    nie doliczali za cięcie). Do tego wkręty, prowadnica do szuflady, półka na
    klawiature. Okleili mi jeszcze boki płyty w cenie 1zł za m bieżący.
    Zmontowalem to w domu w godzine czasu. Koszt łączny poniżej 100zł(mojej
    godzina pracy nic mnie nie kosztuje)

    > Hehe, to prawda. Tylko dla porownania takie przyklady sa malo przydatne.

    Dla porównania to podałem dwa linki z cenami.
    Dla porównania to można popatrzec ceny mebli gotowych w sklepach- proste
    zestawy zaczynaja się juz od 1200zł
    Czy cennik Ikei- jawny jest
    Górna granica cen nie istnieje zapewne

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-07-05 14:24:45
    Temat: Re: Brakuj?ce 4 cm w kuchni...
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > bluma to ze 200zl. Dojda jeszcze lakierowane fronty i zrobi sie 2000zl/m.
    > Takie podawanie cen to jak punkt hydraulika.

    IMHO nie masz racji. Na moim lokalnym rynku "plyciarzy" (rzemieslnicy z Wadowic,
    Kalwarii) cena wyjsciowa góra + dól + uchwyt metalowy + blat 28mm daje ok. 800zl/m. Z
    dodatkami typu:
    - blat 38mm Kronopol
    - cargo 45cm
    - nózki chromowane mat
    - szuflada Blum
    - obrzeza plyt wykonczone ABS

    cena 4m mebli wzrosla o 600zl. Kupowanie Bluma do kazdej szuflady to IMHO szastanie
    pieniedzmi - z doswiadczenia zyciowego niszczy sie tylko ta górna od sztucców. Skoro
    kolega ma projekt mebli z Ikei to co za problem przejsc sie do plyciarza i po prostu
    poprosic o wycene tego samego.

  • 25. Data: 2010-07-05 19:59:37
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba za metr.

    Taniej niż najtaniej http://miniurl.pl/57446 799 za 1.8m . Nie znam jakości
    ale jest. Pozostaje jeszcze ewentualny transport

  • 26. Data: 2010-07-05 22:13:29
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Dla porównania to podałem dwa linki z cenami.
    > Dla porównania to można popatrzec ceny mebli gotowych w sklepach- proste
    > zestawy zaczynaja się juz od 1200zł
    > Czy cennik Ikei- jawny jest

    Eee no myslalem o tych grzejnikach. :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-07-05 22:53:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Wadowic, Kalwarii) cena wyjsciowa góra + dól + uchwyt metalowy + blat 28mm

    Biorac pod uwage jakis lokalny rynek to moge nie miec racji, pytanie tez z
    jakiej firmy jest cargo, bo kilka druciakow to ja juz widzialem. Niech
    bedzie, ze to tez klasa Bluma. Pytanie ile jest tych cargo, moze jakies
    szafki narozne z magic cos tam? Same uchwyty metalowe o ktorych piszesz to
    rozstrzal kilkaset procent i kazdy metalowy, no i fronty lakierowane czy
    zwykla plyta w ciemnym kolorze prawie nie dajaca sie utrzymac w czystosci, a
    moze gdzies fornir, podswietlane polki w wiszacych szafkach za bagatela
    2000zl sztuka? Pewnie srednio jakas cene wyjsciowa mozna ustalic pamietajac,
    ze to cena wyjsciowa.

    > cena 4m mebli wzrosla o 600zl. Kupowanie Bluma do kazdej szuflady to IMHO
    > szastanie pieniedzmi - z doswiadczenia
    > zyciowego niszczy sie tylko ta górna od sztucców.

    Ja robilem wyceny kuchni w kilku firmach. We wszystkich wyjsciowo cena byla
    podobna, cos jak ten cennik z metra. Kuchnia spora wiec cena nie jest niska,
    ale pomijajac to. Jak doszlo do szczegolow to okazalo sie, ze szuflady np.
    to zwykle skrecane skrzynie na zwyklych prowadnicach i tak bylo w wiekszosci
    przypadkow. Lakierowane fronty podnosza znacznie cene, ale latwosc
    utrzymania czystosci jednak kusi, fornir z ktorego zrezygnowalem rowniez
    tani nie jest. Pytam przy okazji ile by kosztowaly szuflady z domykaczami,
    wtedy w ogole nie mialem o tym pojecia, ale w srodku wydaly mi sie
    solidniejsze i wysuwaja sie cale a mniejsza o domykacze. Okazalo sie, ze
    prawie wszyscy za takie szuflady kazali sobie doplacac po co najmniej 200zl
    a o firmie szuflad nie bylo mowy. Po prostu przyszedl chlop z ulicy,
    zobaczyl pierwszy raz i sie spodobalo. Tak moga orznac kazdego lepszego
    prosto z ulicy montujac co kolwiek co wyglada jak Blum. Wybralem najbardziej
    mi pasujacy projekt z wszelakim Blumem w standardzie. W moim przypadku to
    kwestia wyboru a nie szastania pieniedzmi, bo gdzie indziej zaplacilbym
    podobne pieniadze za skrzynie na wkrety z wypadajacym z czasem dnem pod
    wiekszym obciazeniem i zacierajacymi sie chinskimi prowadnicami. Scenariusz
    dosc prawdopodobny. Jak sobie licze mniej wiecej srednio za te meble to z
    ceny szczegolnie zadowolony nie jestem, bo nie mieszcze sie w cytowanych tu
    kwotach, znajomi wykanczajacy kuchnie tez jakos nie moga.

    >Skoro kolega ma projekt mebli z Ikei to co za problem przejsc sie do
    >plyciarza i po prostu poprosic o wycene tego
    >samego.

    Zaden problem i szczerze mowiac od tego bym zaczal a nie kul tynki i sciany
    narazajac sie na prawdopodobnie jeszcze wieksze koszty tylko dla tego, ze
    jakas glupia szafka sie nie miesci.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-07-05 22:55:39
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Taniej niż najtaniej http://miniurl.pl/57446 799 za 1.8m . Nie znam
    > jakości ale jest. Pozostaje jeszcze ewentualny transport

    Poczekajmy jeszcze z rok to moze w Biedronce beda. :-))

    Pozdro.. TK