  • 51. Data: 2015-07-31 15:56:05
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:817e7f73-c439-4056-a67c-513ec9eea6b5@go
    oglegroups.com...

    > zawsze jest stosowana uznaniowosc, ocennosc - nie wiem zatem o czym
    > piszesz.

    O tym że dyrektor ma oceniać np. schludność nauczyciela

    > Nie jestesmy robotami zeby mozna zasady opisac jak w maszynie
    > matematycznej.

    Oczywiście. Ale też nie jesteśmy zwolennikami systemu feudalnego gdzie pan
    mógł robić co chce ze sługą. A szef z pracownikiem.

    > To jest wlasnie droga do produkcji kolejnych dziwnych osobnikow. Przy
    > jakiejs okazji w ramach depresji pod wplywem mediow i wlasnego ojca
    > zacznie sie twoja corka zastanawiac czemu jest jej > zle - i byc moze
    > wymysli ze na pewno dlatego ze jest facetem. I nikt jej nie pomoze bo
    > odmawiac zmiany plci jest niepolitycznie. A trzabyło normalnie wychowac i
    > w razie choroby leczyc...

    Oczywiście że jest to możliwe - potrafię sobie wyobrazić modę na zmianę
    płci. Tak jak byłą moda na długie włosy u chłopaków czy obcinanie się na
    krótko wśród dziewczyn - ot forma młodzieńczego buntu. W tym roku "modne" są
    np. tzw. dopalacze.

    Zagrożeń nie zlikwidujemy przez to że ich zakażemy. Naszą rola jako rodziców
    jest takie wychowywanie dzieci by nie podążały za modą, ale kierowały się
    własnymi zasadami.

    Myślisz że dawniej nie było młodych ludzi dochodzących do błędnego wniosku:
    "nie potrafię sobie znaleźć dziewczyny i jestem kiepski w grze w piłkę to
    pewnie jestem gejem". Byli. Tyle że dawniej to było skrywane a teraz sobie
    taki jeden czy drugi zmieni "płeć" na facebooku. A jak za kilka lat znowu ją
    zmieni w rytm zmiany nastroju to co?

    > Płeć to na 99,999% organy.

    O widzisz i teraz się z Tobą zgadzam. Ale z tych procentów wynika że nadal
    około 400 Polaków ma inne narządy niż psychikę czy hormony. Dlaczego miałbym
    odmawiać im prawa do zmiany płci w dowodzie osobistym jeszcze zanim dokonają
    operacji narządów? I dlaczego miałbym odmawiać im prawa do tego by się do
    nich zwracać tak jak sobie tego życzą?

    > Czyli na przyklad ze biją chrzescijanie dajesz islam. Cala ta logika jakas
    > podejrzanej próby.

    Powtarzam po raz trzeci ja nie daję przykładów że biją chrześcijanie. Ze
    zdania że błędnie rozumiana religia może prowadzić do przemocy. W _żaden_
    sposób nie wynika że to chodzi o _każdą_ religię a więc i chrześcijaństwo. A
    jedynie że _jakaś_ religia może prowadzić do przemocy.

    > gdybyś tam napisal islam-> itd slowa bym nie powiedzial. Ale ty to
    > uogólniasz na inne religie a jako przyklad podajesz islam.

    Nie ja uogólniam tylko to ogólne zdanie znalazło się w konwencji i stąd w
    naszej dyskusji. Ja się jedynie sprzeciwiłem pisaniu że ono jest nieprawdą.
    Owszem jest nieprecyzyjne ale nie błędne.

    > i statystycznie mam racje.

    Dlatego nikt nie będzie miał do Ciebie pretensji jak raz na milion razy się
    pomylisz i zwrócisz do kogoś inaczej niż tego sobie życzy, ale nie widzę
    powodu byś miał to robić celowo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2015-07-31 16:16:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mówi Ci coś nazwa miejscowości Srebrenica i rok 1995?

    Mówi i parę innych miejsc (głównie w Afryce) w ostatnich latach też. Ale
    zauważyłeś gdzieś tam jakiegoś Papieża, albo może chociaż biskupa który tych
    ludzi do boju prowadził? A może chociaż publicznie namawiał?

    > Wybacz, ale mam styczność z osobami zbyt mocno związanymi z KK i zbyt
    > mocno zaangażowanymi w życie KK

    Znaczy się znasz papieża? Czy może autorów katechizmu? Bo wiesz ja też znam
    takich co to _niby_ są katolikami, ale sami nie widzą co wyznają. Na
    szczęście znam też takich którzy wiedzą i to najlepsi ludzi jakich znam.

    > Oczywiście, że nie ma. Tak samo jak nie ma w Koranie oraz tak samo jak nie
    > ma w konstytucji państwowej.

    A tam nie ma. Zarówno w Biblii jak i w Koranie jest zapis o karaniu śmiercią
    homoseksualistów.
    Z Koranu nie pamiętam a z Biblii to "nie pozwolisz żyć mężczyźnie
    współżyjącemu z mężczyzną".

    I zarówno Żydzi 3000 lat temu jaki i _niektórzy_ Muzułmanie jeszcze obecnie
    nadal tę karę stosują.

    A i chrześcijanie mieli taki okres że palili się nawzajem na stosach. Ale to
    było _kiedyś_.

    > To zwierzchnicy kościoła sami tworzą ramy, do których podporządkowania
    > zmuszają wszystkich i to niezależnie czy są to wierni tego kościoła czy
    > też nie.

    Do czego zmusza Ciebie papież Franciszek? Mnie do niczego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2015-07-31 17:46:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 16:16, Ergie pisze:

> [...]
    > znam takich co to _niby_ są katolikami, ale sami nie widzą co wyznają.
    > Na szczęście znam też takich którzy wiedzą i to najlepsi ludzi jakich

    Kościół to nie tylko i wyłącznie papież i biskupi, ale ogół jego
    wyznawców. Taki kościół jacy jego wyznawcy.

    > A tam nie ma. Zarówno w Biblii jak i w Koranie jest zapis o karaniu
    > śmiercią homoseksualistów.
    > Z Koranu nie pamiętam a z Biblii to "nie pozwolisz żyć mężczyźnie
    > współżyjącemu z mężczyzną".

    Oj Biblia to specyficzna beletrystyka, zwłaszcza Stary Testament, w
    którym takich "kwiatków" była cała masa.

    > I zarówno Żydzi 3000 lat temu jaki i _niektórzy_ Muzułmanie jeszcze
    > obecnie nadal tę karę stosują.
    >
    > A i chrześcijanie mieli taki okres że palili się nawzajem na stosach.
    > Ale to było _kiedyś_.

    Tu cisną się na usta słowa autorstwa Czesława Wydrzyckiego:
    "Dziwny ten świat, świat ludzkich spraw, czasem aż wstyd przyznać się. A
    jednak często jest, że ktoś słowem złym zabija tak, jak nożem"
    Niestety najbardziej wyczulone na takie słowa są dzieci.

    > Do czego zmusza Ciebie papież Franciszek? Mnie do niczego.

    Do zmian w prawie państwa, które podporządkowują cały naród.

  • 54. Data: 2015-07-31 17:47:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 15:24, Budyń pisze:

    > gdybys nie zwrocil uwagi mowimy o konwencji przemocowej -> wplywu religii na
    przemoc.

    > Ale jesli juz chcesz rozszerzac to zamim zarzucisz temat to sie rozejrzyj o czym
    piszesz - bo zdaje sie masz jakies lemingowe zrodla informacji.

    Gdybyś nie zwrócił uwagi to właśnie o tym piszę.
    Przemoc jaka by nie była jest przemocą.
    Bo katolicy nienawidzą pedałów to spalą "tęczę".
    Bo "pedały to zboczeńcy" to ktoś pobije pedała na podwórku czy na ulicy
    Niestety w kamienicy, gdzie mieszkałem mieszkał homoseksualista. Często
    mu wybijano szyby, a kilka razy go pobito pomimo, że nigdy nie szukał zwady.
    Dzieci wychowywane w domu , w którym jest brak tolerancji w imię swoich
    zasad pobiją kolegę ze szkoły. Nie wspomnę już o sytuacji, kiedy ktoś w
    szkole wyzywa innych od pedałów. Nie mów, że nie spotkałeś się z takimi
    przypadkami prześladowań w szkole?
    U nas dzieciaki prześladowały nawet tych, którzy nie chodzili na lekcje
    religii.
    Ciekaw jestem kto ich tego nauczył?

  • 55. Data: 2015-07-31 18:18:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 12:35, Budyń pisze:

    > co w tym złego ze prawo chroni zboczenców? To zdaje sie dosc retoryczne pytanie.

    Budyń, co Ty pierniczysz?
    Jakich zboczeńców?

    > Ale moze pytasz co w tym złego ze prawo chroni osoby chore - jesli uznamy je za
    chore to najpierw trzeba je leczyc, sprawdzic dlaczego sa chore i jesli zaklocony
    proces wychowawczy spowodowal chorobe zaburzenia rozpoznania wlasnej plci to trzeba
    sie zajac prostowaniem owych procesow wychowaczych.

    I tak też się czyni.
    To nie jest tak jak Ci się wydaje, że na Twoje życzenie utną Ci
    "małego", bo Tobie się podoba pipka.
    Aby móc dokonać zmiany płci trzeba przejść długotrwały proces, w tym
    także i leczenie.

    > z biskupem gadales? :)

    Czy coś w tym złego?

    > otoz to -trafiles w punkt: kultura. W naszej kulturze sa ustalone wzorce i do nich
    sie odnosimy piszac statut szkoly umiejscowionej nie w afryce lecz tu.

    To Ty cały czas nie rozumiesz.
    To, że Ty jesteś tak, a nie inaczej wychowany nie oznacza, że inni w
    Twoim otoczeniu muszą się podporządkowywać Twoim wzorcom i wyobrażeniom.

    > i pewna doza wspolczucia.

    i zapewne niesmaku, bo i ja mam takie odczucia, ale ponad emocjami
    posiadam jeszcze rozum, który nie pozwala mi uzewnętrzniać swoich odczuć
    względem takich osób, a nakazuje mi traktować takich ludzi z należytym
    im szacunkiem jako ludzi.

    > nie ma to jak kopnac w kk

    Bo taki jest KK.

    > dorosłej? Raczej nie. A gdybym spotkal z jedna albo dwie na widzianych milion to
    byloby to tylko potwierdzenie ze to skrajny margines.

    Ale nie zaprzeczysz, że takie sytuacje się zdarzają. Nawet dam Ci
    przykład: Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Michała Szpaka, miałem
    naprawdę wielki problem go zakwalifikować (mężczyzna, kobieta czy może
    trans, bo go wcześniej nie znałem) - oczywiście z całym szacunkiem do
    jego talentu. Kilka podobnych mu osób w życiu już mi się zdarzyło spotkać.
    Niestety wiele osób transseksualnych nosi zarówno cechy żeńskie jak i
    męskie. Dlatego tym bardziej nie powinieneś mieć problemów z nazywaniem
    tych osób tak jak sobie życzą. Przecież w majtki nikomu nie zaglądasz,
    ani nie będziesz żądał aby się obnażyli przed Tobą, bo masz wątpliwości
    jak się do nich zwracać.

    > widzisz, probujesz sprowadzic temat do fanatyzmu religijnego a udowadniasz tylko
    wlasna obsesje.

    Własne obsesje?
    Żartujesz sobie. Gdyby wszyscy byli tak tolerancyjni jak ja to w ogóle
    nie byłoby tej dyskusji.

    > Czy ja kiedykolwiek powoluje sie na argument "bóg tak chciał"? Nie, pisze zawsze
    o DNA, socjologi i korzysciach/stratach społeczych.
    > Zatem zainteresuj sie szczegółami wlasnie wprowadzonej ustawy:
    > nie wymaga ona zadnych poprawek chirurgicznych klienta a wyłacznie jakis opinii
    lekarskich, i nie zabrania powtorzenia tego procesu w przyszlosci. Gdzie mój
    fanatyzm?
    > Natomiast jakos ciekawostke dorzuce - sprawa dotyczy niewielkiej liczby osób. A
    systemy informatyczne przewidują jeden pesel. Trzeba bedzie wydac kupe kasy na
    poprawki do systemów - moze zreszta o to chodzi, na informatyce najlepsze lody mozna
    krecic.

    > i umiesz zapewne to uzasadnic :-)

    Uzasadniłem to wcześniej.

    bedziesz kiedys przeciw durnym ustawom i konwencjom, kto wie. Byle nie było za późno.

    > no jak to nie? Wychowawcze propozycje genderowej europy powoduja zaklocenie
    normalnego wychowania - trzeba sie spodziewac ze ilosc osob z zaburzeniami bedzie
    rosla.

    Będą sprzyjały ujawnianiu swoich preferencji, co nie oznacza, że będzie
    ich przybywać.

    > czyli konsekwentnie postulujesz zeby to leczyc? A jesli jest poprawnopolityczny
    zakaz leczenia homoseksualistow to raczej nie jest to przypadlosc jak kazda inna,
    zgoda?

    Znasz taki zakaz? Bo ja nie. Jeżeli znasz taki zakaz to wskaż jego
    wiarygodne źródło.

    > nie rozumiesz przykazania - to ze mam milowac blizniego np złodzieja to nie oznacza
    ze mam akceptowac jego fach.

    Kierujesz się idiotycznymi zasadami zrównując homo czy transseksualistów
    ze złodziejami.
    Złodziej czyni zło innej osobie. Homoseksualista czy transseksualista
    nie czyni zła.

    > zieeeew, a umiesz podyskutowac bez odwolan do kk?

    Umiem, ale to Ty cały czas za wzór przywołujesz doktryny KK.

  • 56. Data: 2015-07-31 18:23:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 31 lipca 2015 15:56:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Oczywiście. Ale też nie jesteśmy zwolennikami systemu feudalnego gdzie pan
    > mógł robić co chce ze sługą. A szef z pracownikiem.

    własciwie to nie wiem - chciałbys zeby dyrektor miał wpływ na pracownika czy nie? Bo
    zaliles sie ze nie dało rady z ta nauczycielką nic zrobic.
    Tu nie chodzi o system feudalny ale o zakres kompetencji i odpowiedzialnosci szkoły
    której przedstawicielem jest dyrektor.

    > Zagrożeń nie zlikwidujemy przez to że ich zakażemy.

    całą mase rzeczy zakazujemy - bo to normalne w spoleczenstwie. Czemu tego akurat nie?

> [...]
    > operacji narządów? I dlaczego miałbym odmawiać im prawa do tego by się do

    dlaczego dla 400 osób mamy narazac na skrzywienia w wychowaniu kolejne 40 czy
    400tysiecy? To sie kupy nie trzyma. Im trzeba pomóc tak aby nie narazac na to samo
    innych.
    Ja im nie wróg, nawet niech panstwo sie dolozy do operacji zmiany płci - wtedy ta
    zmiana w dowodzie bedzie jakos uzasadniona. A tak budujemy panstwo kłamstwa - a
    problem zamiast sie rozwiazac (bo co to za rozwiazanie -wpis w dowodzie) rozszerzy
    sie na puki co zdrowych.

    b.

  • 57. Data: 2015-07-31 18:30:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 31 lipca 2015 17:48:18 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    piszesz - bo zdaje sie masz jakies lemingowe zrodla informacji.

    > Gdybyś nie zwrócił uwagi to właśnie o tym piszę.

    o czym? napisales co o srebernicy - w domysle ze katole w imie religii masowo
    mordowali muzulmanów. Proponuje bys doczytał szczegółów.

    > Przemoc jaka by nie była jest przemocą.
    > Bo katolicy nienawidzą pedałów to spalą "tęczę".

    To nieprecyzyjne. Katole nie zgadzają sie na promocje dewiacji, zwłaszcza gdy
    prowokacyjnie zostanie umieszczona kolo kosciola.

    > Bo "pedały to zboczeńcy"

    a nie? :-) Zajrzyj do słownika.

> [...]
    > zasad pobiją kolegę ze szkoły. Nie wspomnę już o sytuacji, kiedy ktoś w
    > szkole wyzywa innych od pedałów. Nie mów, że nie spotkałeś się z takimi

    nie, nie spotkałem sie. Gdzie ty zyjesz?

    > U nas dzieciaki prześladowały nawet tych, którzy nie chodzili na lekcje
    > religii.

    Co znaczy przesladowaly? Pobiły kogos czy po postu, jak to dzieci, powiedzialy "nie
    pójdziesz do nieba"? :)

    b.

  • 58. Data: 2015-07-31 19:09:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 18:30, Budyń pisze:

    > Gdybyś nie zwrócił uwagi to właśnie o tym piszę.
    > o czym? napisales co o srebernicy - w domysle ze katole w imie religii masowo
    mordowali muzulmanów. Proponuje bys doczytał szczegółów.

    Nie w imię religii, ale pod wpływem.

    > To nieprecyzyjne. Katole nie zgadzają sie na promocje dewiacji, zwłaszcza gdy
    prowokacyjnie zostanie umieszczona kolo kosciola.

    A jak katolicy prowokacyjnie manifestują drąc się publicznie to jest OK?
    Jak na prawie każdym rogu ulicy ustawiane są krzyże i kapliczki to jest OK?
    Dlaczego wszyscy "MUSIMY" się godzić na taką promocję, a przemarsz
    kilkudziesięciu osób w paradzie równości wywołuje taką burzę i agresję?
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że w takich przemarszach
    uczestniczyły osoby mocno manifestujące swoją wiarę, a poza kościołem
    czynili wiele zła.

    > a nie? :-) Zajrzyj do słownika.

    Jak by patrzeć na słownik to Ty też jesteś zboczeńcem :)

    > nie, nie spotkałem sie. Gdzie ty zyjesz?

    W Polsce. Niestety jako dziecko miałem okazję przez kilka lat mieszkać
    na wsi i takie rzeczy się działy w szkole podstawowej, do której
    uczęszczałem.
    Ponieważ byłem trochę inaczej wychowywany to zawsze stawałem w obronie
    tych, którzy byli gnębieni.

    > Co znaczy przesladowaly? Pobiły kogos czy po postu, jak to dzieci, powiedzialy "nie
    pójdziesz do nieba"? :)

    Czasami dochodziło do rękoczynów, ale najczęściej prześladowania
    polegały na rzucaniu wyzwiskami, niszczeniu zeszytów, targaniu brań i
    opluwaniu.

  • 59. Data: 2015-07-31 19:15:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 18:23, Budyń pisze:

    > całą mase rzeczy zakazujemy - bo to normalne w spoleczenstwie. Czemu
    > tego akurat nie?

    Bo państwo nie może zakazywać tego co nie szkodzi innym, ani państwu.

> [...]
    problem zamiast sie rozwiazac (bo co to za rozwiazanie -wpis w dowodzie) rozszerzy

    A czemu by nie karać homoseksualizmu śmiercią, a nieprzestrzegania
    postu publiczną chłostą?

  • 60. Data: 2015-07-31 20:44:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 31 lipca 2015 19:17:29 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Bo państwo nie może zakazywać tego co nie szkodzi innym, ani państwu.

    dosc ogólne założenie - co znaczy nie moze? Moze i robi to, zakazalo tradycyjnych
    zarówek itp. Co sobie ustawodawca wymysli to przeglosowuje.

> [...]
    sie na puki co zdrowych.

    > A czemu by nie karać homoseksualizmu śmiercią,

    a po co? Nie sam homoseksualizm zagraza spoleczenstwu, a raczej ponadreprezentatywna
    promocja.

    >a nieprzestrzegania
    > postu publiczną chłostą?

    post jest sprawą religii zatem niech sie wyznawcy sami chłoszczą nawzajem - panstwo
    im do tego niepotrzebne :)

    b.