  • 1. Data: 2009-12-02 10:48:49
    Temat: Brama garazowa - jak szerokosc?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow

    Buduje mi sie garaz. Majstry wykonały otwór pod bramę garażową o szer. 242cm
    (bez tynków).
    Chcę zastosować najprostszą uchylną nieocieplaną bramę Horman.
    Jednak one mają wymiary albo 237,5 oraz 250.
    Który z tych wymiarów powinienem zastosować?
    Chyba raczej 237,5 licząc że mój otór po tynkach wyniesie jakieś 238cm....

    Th in A

  • 2. Data: 2009-12-02 11:19:47
    Temat: Re: Brama garazowa - jak szerokosc?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Jakiej byś nie dał i tak po jakimś czasie dojdziesz
    > do wniosku, że mogła być szersza ;-)
    > JKK

    :-))))) Wiem o tym
    To zresztą stanowi o tragiźmie nojego podmiotu lirycznego w tej sytuacji....

  • 3. Data: 2009-12-02 12:31:51
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 2 Gru, 11:48, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Który z tych wymiarów powinienem zastosować?
    > Chyba raczej 237,5 licząc że mój otór po tynkach wyniesie jakieś 238cm....

    Uchylna przy otwieraniu "wychodzi" cześciowo przez otwór i jest
    montowana w nim, a więc musi być weższa niz otwór.
    Brama segmentowa albo roletowa moze być szesza od otworu bo jest
    montowana za nim.

  • 4. Data: 2009-12-02 19:55:57
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Uchylna przy otwieraniu "wychodzi" cześciowo przez otwór i jest
    montowana w nim, a więc musi być weższa niz otwór.
    Brama segmentowa albo roletowa moze być szesza od otworu bo jest
    montowana za nim.

    A jak to wszystko ma się do ocieplenia ściany przy drzwiach garazowych?
    Dzwoniłem do 2 przedstawicieli Hormana i po 10 minutowej fdyskusji
    widziałem, że zupełnie nie czają w czym problem i nie potrafia mi
    odpowiedzieć jaki mur i jaka brama :( Zbywali mnie w końcu mówiąc, że jak
    wymuruję otwór to oni przyjadą i mi dobiora odpowiednią bramę. Czy ja nie
    moge wybrac sobie bramy sam i do niej wymurować otwór? Na ta chwile wydaje
    się to nie realne :( A nie chce płacić 20% więcej i czekać dłużej na bramę
    na zamówienie...

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-12-02 21:12:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > się to nie realne :( A nie chce płacić 20% więcej i czekać dłużej na bramę

    Uchylna ma chyba najslabsza termike, ja mam segmentowa.

  • 6. Data: 2009-12-02 21:39:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Uchylna ma chyba najslabsza termike, ja mam segmentowa.
    Skoro okna montować można w warstwie ocieplenia to i myśle można pokusić się
    o taki sam montaż bramy uchylnej.
    Kwestia odpowiednich uchwytów i mocowań zapewne. Ja mam segmentową i
    podobnych problemow nie miałem.
    Zreszta myśle ze wiekszym mostkiem cieplnym jest sama brama(min 5mkw
    cienkiej blachy+ pianka) niż ocieplenie ściany przy niej( więc tragedi nie
    ma. Producenci bram zapewne uważają tak samo i nie mają gotowych rozwiazań..

    Kris

  • 7. Data: 2009-12-02 22:14:26
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > cienkiej blachy+ pianka) niż ocieplenie ściany przy niej( więc tragedi nie
    > ma. Producenci bram zapewne uważają tak samo i nie mają gotowych

    Czyli przy segmentowej olać termikę i montowac normalnie a wegarka nie
    ocieplać, tylko od przodu, natomiast w świetle wjazdu zostawić ściane
    otynkowaną? To termicznie bardzo słabe rozwiązanie. Przy murze 30 cm masz
    kilka m2 powierzchni o temp. pokojowej wystawionej na zimno.

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-12-03 08:21:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > otynkowaną? To termicznie bardzo słabe rozwiązanie. Przy murze 30 cm masz
    > kilka m2 powierzchni o temp. pokojowej wystawionej na zimno.

    Ale zauważ że to tylko garaż a mróz przez te 30cm muru tak łatwo nie
    przejdzie.
    A sama brama garażowa to kilka cm pianki + blacha.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-12-03 11:47:50
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 2 Gru, 14:38, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
    > Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:291c92bf-96bb-41a9-942b-edb704d605c0@
    o9g2000vbj.googlegroups.com...
    > Uchylna przy otwieraniu "wychodzi" cześciowo przez otwór
    > --------------
    > Wchodzi do środka i to prawie w całości

    Prawie robi w tym wypadku dużą różnicę bo brama MUSI byc węższa od
    otworu.

    > i jest montowana w nim, a więc musi być weższa niz otwór.
    > -----------------
    > Sama brama tak. Natomiast prowadnice, sprężyny, etc.
    > są obok otworu (od środka).
    > Zależy jak mierzą - mnie np. firma powiedziała, że potrzeba
    > po 12 cm po bokach. W praktyce mogło by być nawet trochę mniej.

    Niby są ale właśnie odpada Ci jeszcze po te 12cm z każdej strony ne te
    sprężyny i prowadnice.

  • 10. Data: 2009-12-03 15:16:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Kwestia ile styropianu zamocujesz od wewnątrz ;-)

    Bez znaczenia - bokami dookola bramy ucieknie.