  • 11. Data: 2009-12-03 15:19:27
    Temat: Re: Brama garazowa - jak szerokosc?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:hf6p0n$ko$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Czyli przy segmentowej olać termikę i montowac normalnie a wegarka nie
    > ocieplać, tylko od przodu, natomiast w świetle wjazdu zostawić ściane
    > otynkowaną? To termicznie bardzo słabe rozwiązanie. Przy murze 30 cm masz
    > kilka m2 powierzchni o temp. pokojowej wystawionej na zimno.

    Przy segmentowej po prostu nie dmucha Ci zimnem, ino tak se ucieka. Dobrej
    izolacji raczej nie bedzie, chyba, ze zalozysz dwie bramy - jedna za druga
    ;-)

  • 12. Data: 2009-12-03 15:28:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czyli przy segmentowej olać termikę i montowac normalnie a wegarka nie
    > ocieplać, tylko od przodu, natomiast w świetle wjazdu zostawić ściane

    Przy segmentowej nie ma takiego problemu- tam możesz węglarek ocieplić nawet
    i 30cm styro(montujesz po prostu szerszą bramę).
    Segmentowa montowana jest wewnątrz garażu.
    Przy bramie uchylnej z ociepleniem weglarka jest gorzej.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-12-03 18:22:40
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > Segmentowa montowana jest wewnątrz garażu.
    > Przy bramie uchylnej z ociepleniem weglarka jest gorzej.

    No właśnie z tego co rmzawiałem z "fachowcami" (Horman) to jest lekki
    problem z tym ocieplaniem wegarka, gdyz tam jest jakaś listwa/uszczelka,
    która powinna iśc na skraju wegarka i uszczelniać oraz dawac efekt wizualny.
    A zamontowanie bramy normalnie i potem doklejenie styro na węgarku mocno
    wpłynie na te "efekty uszczelkowe". Ale nie przyglądałem się bramie z bliska
    więc eksperiencji nie mam.
    Co do przemarzania garazu to może nie jest duzy problem, chyba, że chce się
    miec ciepły garaz (12-15) i ma się nad nim sypialnię i łazienkę :)

    --
    Mariusz

  • 14. Data: 2009-12-03 20:46:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Co do przemarzania garazu to może nie jest duzy problem, chyba, że chce
    > się miec ciepły garaz (12-15) i ma się nad nim sypialnię i łazienkę :)

    Nie miałem do czynienia z Hormanem- u siebie montowalem bramę Skorpion,
    uszczelki faktycznie tam są i je właśnie zamontowałem do styropianu na
    węglarku. Brama jest szersza to zachodzi za weglarek a uszczelki montowałem
    do styro-. Styro był zaiagnięty klejem i uszczelki przykleiłem od wewnątrz
    garażu na silikon do tego kleju. Już prawie dwa lata tak mam i jest ok.

    Kris

  • 15. Data: 2009-12-04 08:33:34
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 3 Gru, 20:23, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
    > Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9d448ece-5cb8-4086-84cc-14d92d14887f@
    s31g2000yqs.googlegroups.com...

    > Prawie robi w tym wypadku dużą różnicę bo brama MUSI byc węższa od
    > otworu.
    > ----------
    > Tego, że brama musi być węższa od otworu nie kwestionuję.
    > Natomiast brama nie wychodzi na zewnątrz,
    > tylko wchodzi do środka pod sufit,
    > oprócz może ~10 cm.

    > Niby są ale właśnie odpada Ci jeszcze po te 12cm z każdej strony ne te
    > sprężyny i prowadnice.
    > --------------------------
    > A w segmentowej nie odpada po bokach,
    > skoro ma być szersza od otworu ?

    Chodzi o to że w uchylnej brama "zabiera" część szerokości otworu.
    Segmentowa tego nie robi, za to zabiera trochę ściany w garażu ale to
    ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.
    Moim zdaniem jeżeli ma to być brama w garażu nieogrzewanym to
    zdecydowanie uchylna. Nie ma sensu przepłacac za segmentową. Teraz
    równiez do uchylnych sa napędy jezeli ktoś potrzebuje.
    Jeżeli garaż w domu to juz trzeba się zastanowić na co warto wydac
    kase. Moja brama segmentowa kosztowała ok 2700 bez napędu. Uchylna
    kosztowałaby max 1500.
    Owszem w przypadku segmentowej można lepiej ocieplić ścianę ale nie da
    się tego zrobić bez mostków. Mostek ten jednak jest zdecydowanie
    mniejszy. Przy uchylnej wyniesie ok połowy grubości ściany x obwód
    (bez dołu), przy segmentowej bedzie to ok 2-3cm x obwód otworu bramy
    (bez dołu).
    Ja dałem segmentową bo nie chciałem jeszcze zwężać otworu przez bramę
    uchylną i dodatkowo ociepliłem sufit i ścianę styku garażu z domem
    (5cm styro).
    Gdybym nad garażem nie miał sypialni to w garażu dałbym szerszu otwór,
    bramę uchylną i ociepliłbym tylko ścianę pomiędzy garażem a domem.

    Pzdr
    QbaB

  • 16. Data: 2009-12-04 08:56:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 3 Gru, 20:23, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
> [...]
    s31g2000yqs.googlegroups.com...
    >Owszem w przypadku segmentowej można lepiej ocieplić ścianę ale nie da

    Gdzie przy segmentowej będą mostki cieplne w murze?
    Przecież ściane jak i framugę możesz docieplić od zewnatrz stryopianem ile
    chcesz.
    Jedynie ew. nieszczelności na uszczelkach i sama brama grubości kilku cm
    powoduja utratę ciepła.
    Uchylna możesz pogrubić(doklejajac np styropian) segmentowej już nie.
    Jednak nie ma co przesadzxać z tymi bramami. U mnie zeszłej zimy było kila
    dni że na zewnatrz mróz dochodził do -20st.
    W nieogrzewanym garażu(w bryle budynku) temperatura była wtedy chyba 5-10stC
    więc żadna tragedia. Ścianę pomiedzy garażem a domem mam nieocieplona sufitu
    równiez nie ocieplałem. Nad garażem mam pokój i nie zauważyłem aby była
    różnica temeratury podłogi w pomieszczeniu nad garażem a sypialnia( w
    posadzce na pięrze 5cm styro).

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-12-04 09:39:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > A koło segmentowej Ci nie ucieknie ?

    Mniej - segmentowa powinna byc szersza od swiatla, uchylna musi byc wezsza.

    > Jak już komuś bardzo zależy,
    > to do uchylnej dołoży uszczelki "na docisk".

    Ale zdajesz sobie sprawe, ze czesc bramy wychodzi, a czesc wchodzi - slabo
    widze te uszczelki.

    > "Na przesuw" słabo to widzę.

    No ja po bokach mam gumy.

  • 18. Data: 2009-12-04 09:40:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Niby, że przy uchylnej dmucha ?
    > Z jakąś zdezelowaną miałes do czynienia,
    > czy co ?

    Ty massz pewnie uchylna?

  • 19. Data: 2009-12-04 10:14:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nawet dwie :-)

    No wlasnie.

    BTW Jedyna obiekywna metoda porownania to kamera termowizyjna.

  • 20. Data: 2009-12-04 11:37:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No właśnie mam i nic mi nie wieje.

    Wieje to byla przesada oczywiscie.

    > Ty za to masz segmentową i wypowiadasz się o wiejącej uchylnej ;-)

    Ja mam dwie segmetowe (w dwoch garazach) i jestem pewien, ze lepiej izoluja.