  • 11. Data: 2009-04-08 06:25:52
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 07:55, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > Mozna oczywiscie zamówic brame i pól metra szersza, lecz wówczas traci sie
    > uszczelke, która chowa sie za wegarkiem.

    Możesz coś bliżej opowiedzieć na ten temat? O co chodzi z tym
    "traceniem uszczelki" ?

  • 12. Data: 2009-04-08 07:08:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote:

    > Możesz coś bliżej opowiedzieć na ten temat? O co chodzi z tym
    > "traceniem uszczelki" ?

    Na prowadnicy bramy znajduje się uszczelka, która jest dociskana do paneli
    bramy. Wygląda to bardzo estetycznie (czarna ramka wokół bramy), a także
    zapobiega dostawaniu się zimnego powietrza do środka. Jeśli Przesuniesz
    prowadnicę głębiej, uszczelka schowa się za węgarkiem, co spowoduje brak
    połączenia glifu z panelami bramy (będzie po prostu szpara na 3-4cm), a
    także dopuści zimne powietrze do wewnętrznej strony ściany garażu. Wtedy
    ocieplanie glifów styropianem nie ma sensu...
    Ocieplić natomiast można górny glif - tam zywkle jest betonowe nadproże.
    Bramy normstahla nad panelami posiadają metalową blendę, zamontowaną na
    stałe do prowadnic. Jeśli nadproże zrobisz nieco wyżej, bramę można opuścić
    o jakieś 10cm (pokaże się blenda) a następnie od dołu nadproża dokleić pas
    styropianu.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2009-04-08 07:47:49
    Od: "er-kran" <e...@o...pl>

    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Tej tezy to ja bym nie byl taki pewien. To znaczy zrobia na wymiar, pytanie
    > tylko za ile. Sugerowal bym zorientowac sie w cenie takiej operacji. Jak
    > wstawialem w zeszlym roku, to roznica w bramach Wisniowskiego pod wymiar i
    > standardowa byly niestety znaczne.

    Co to znaczy standardowa ?
    Producenci okien i bram lubią wmawiać klientom, że istnieje coś takiego jak
    standardowy wymiar okna czy bramy. Taki dziwny zabieg marketingowy. I klienci
    to "kupują". Wypadałoby się roześmiać takiemu sprzedawcy w nos i iść do
    konkurencji.
    Przykład z czasu kiedy zamawaiałem stolarkę okienną. Urzędowski miał tańsze
    okna niż konkurencja ale liczył jak za woły w przypadku
    okien "niestandardowych" (hehe). No to poszedłem do konkurencji gdzie każdy
    wymiar jest traktowany tak samo. Cena jest proporcjonalna do wymiaru, w miarę
    liniowo. Byli zdziwieni kiedy ich zapytałem o okna standardowe. Nie ma czegoś
    takiego, usłyszałem.
    Brama garażowa "standardowa"? To samo co powyżej. Zamawiałem moją u
    Normstahla. Cena liniowo proporcjonalna do wymiarów. Są oczywiście pewne
    wymiary progowe przy których np. trzeba dać mocniejszy napęd ale to chyba
    naturalne. Albo listwę wzmocnienia, jak u Hormanna.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 14. Data: 2009-04-08 08:12:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "er-kran" <e...@o...pl> wrote:

    > Co to znaczy standardowa ?

    Jeśli chodzi o bramy - taka, której wymiary są podane w katalogu.

> [...]
    > wymiary progowe przy których np. trzeba dać mocniejszy napęd ale to chyba
    > naturalne. Albo listwę wzmocnienia, jak u Hormanna.

    A to ciekawe. Ja zamiawiałem bramę jesienią 2008 i w chyba 10 firmach
    (rozważałem normstahl i hormann) różnica między 500cm a 520cm była znaczna.
    Brama 520cm kosztowała znacznie więcej niż brama 550cm. W normstahlu,
    którego ostatecznie wybrałem, różnica między 500cm a 520cm wyniosła prawie 4
    tys. zł. Krispol i wiśniowski w ogóle odmówili przyjęcia zamówienia na bramę
    garażową ponad 500cm (Krispol proponował przemysłową, chyba za 15 tys. zł
    :))

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2009-04-08 08:30:20
    Od: a...@g...com

    On 8 Kwi, 10:12, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > A to ciekawe. Ja zamiawia em bram jesieni 2008 i w chyba 10 firmach
    > (rozwa a em normstahl i hormann) r nica mi dzy 500cm a 520cm by a znaczna.
    > Brama 520cm kosztowa a znacznie wi cej ni brama 550cm. W normstahlu,
    > kt rego ostatecznie wybra em, r nica mi dzy 500cm a 520cm wynios a prawie 4
    > tys. z . Krispol i wi niowski w og le odm wili przyj cia zam wienia na bram
    > gara ow ponad 500cm (Krispol proponowa przemys ow , chyba za 15 tys. z
    > :))

    Dla mnie to tez dziwne. Moj sasiad liczy od m2, a nie od jakichs
    "standardowych" wymiarow. Byc moze duzi producenci maja jakies
    standardowe wymiary (ot produkuja sto bram dziennie o wymiarze 250x210
    wiec moga puscic taniej bo to juz masowka :) ale mniejsi - kazda brame
    robia indywidualnie, na wymiar. Jutro / pojutrze bede mial montowane
    moje bramy 340x240 to pochwale sie cena i fotkami :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-04-08 08:43:23
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > garażową ponad 500cm (Krispol proponował przemysłową, chyba za 15 tys. zł

    Umówmy się, że szerokość bramy 5 m i więcej to jest już wyzwanie. Ja mam 4.5
    m, poruszałem się w przedziale do 4.8 i widziałem w tym przedziale _prawie_
    liniową zależność ceny od wymiaru.
    Przy takiej szerokości o jakiej piszesz producent musi zastosować ekstra
    usztywnienia i cena nie rośnie już liniowo tylko skokowo. Masz najlepszy
    dowód: nawet Wiśniowski nie robi takich bram czyli akurat to już naprawdę nie
    jest standard ;-)
    Możesz napisać ile kosztuje Normstahl w takim wymiarze bo aż jestem ciekaw?
    Ja zmieściłem się w 7 kPLN (450 x 225 cm) z montażem napędem etc.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 17. Data: 2009-04-08 08:49:35
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "e-kran" <e...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ciekaw?
    > Ja zmieściłem się w 7 kPLN (450 x 225 cm) z montażem napędem etc.

    Ja podobnie, ok. 7000zł, z tym że brama 500x210cm. Normstahl produkuje 2
    rodzaje bram - ja mam tańszą wersję (o ile dobrze pamiętam ok. 1000zł
    różnicy). Kolor biały. Napęd excelence.
    Jeśli chodzi o budowę bramy - jest taka sama jak przy innych wymiarach,
    wzmocnienia można dać, ale nie jest to konieczne. Cenę robi niestandardowy
    wymiar - tak jak pisałem, 550cm było tańsze, chyba o ok. 1500zł, od 520cm.
    Bramę 520cm (sama brama, bez montażu i napędu) wycenili mi na ponad 9 tys.
    zł...

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2009-04-08 17:31:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "er-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klienci
    > to "kupują". Wypadałoby się roześmiać takiemu sprzedawcy w nos i iść do

    Piszesz jak bys nie mial pojecia o produkcji przemyslowej.
    Sa szablony montazowe roznych elementow i tyle. Kazdy wymiar ma swoj
    szablon. Wkladasz blache, bzyk i wszystkie otwory wywiercone w ciagu dwoch
    sekund. Nikt z wiertarka nie lata i nie wierci kazdej dziurki z osobna.
    Chcesz miec inna, to doplacasz i tyle, co w tym dziwnego? Nie pasuje idz
    gdzie indziej, tyle ze tam byc moze zaplacisz tyle co brama z poza wymiarow
    katalogowych innego producenta i moze na to samo wyjdzie, a moze i nie. Ja
    opisalem swoja sytuacje, zeby ktos nie byl zdziwiony, co szkodzi dowiedziec
    sie wczesniej?
    Ja za brame 250x250 Wisniowskiego zaplacilem 2500zl brutto. Porownaj do
    liniowej wartosci (co by to nie znaczylo) swojej bramy.

    > Przykład z czasu kiedy zamawaiałem stolarkę okienną. Urzędowski miał
    > tańsze
    > okna niż konkurencja ale liczył jak za woły w przypadku
    > okien "niestandardowych" (hehe).

    Okna to zupelnie inna sprawa. O wiele czesciej mozna trafic na inne okna,
    niz inne bramy. Bramy latwiej mozna ustandaryzowac jak okna.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-04-08 18:38:48
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Ni nie kumam, wszedzie pisza, że przy segmentowej otwór jest obojetny bo
    brama przychodzi do niego od tyłu, od garazu (co jak jest okragły na
    górze?). Więc wyobrażam sobie, że wszystko jest mocowane do ściany a nie do
    dziury w ścianie. Skoro tak to conajwyżej mam szpare pomiędzy bramą a ścianą
    jak jest szersza a rzeczona uszczelka jest po prostu na końcu tej szpary
    (choć nie wiem czemu nie na krawędzi mimo szerzej bramy). To nie jest TAK?
    Ja nie jest tak to powaznie muszę zweryfikować wielkośc otworu, ocieplenia
    itp.

    --
    Mariusz

  • 20. Data: 2009-04-08 19:55:28
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > szpary (choć nie wiem czemu nie na krawędzi mimo szerzej bramy). To nie
    > jest TAK? Ja nie jest tak to powaznie muszę zweryfikować wielkośc otworu,

    Ściągnij z sieci jakiś folderek np. Hormanna, czy Nomstahl - tam znajdziesz
    różne przykłady montażu wraz z rysunkami wymiarowymi. Brama jest mocowana za
    otworem. Gdy masz łuk lub ocieplone nadproże, to nie widzisz uszczelki i
    tyle. Z bokami możesz tak samo zrobić, ale po co zawężać sobie otwór, skoro
    i tak nie unikniesz mostka cieplnego?

    Ściągając z sieci folerki różnych producentów zorientujesz się przy okazji,
    jakie mają wymiary standardowe i ile miejsca musisz zachować wewnątrz, aby
    wszystko się zmieściło. W wielu przypadkach podstawowe wymiary u różnych
    producentów powtarzają się, więc decyzji o konkretnej bramie nie trzeba
    teraz podejmować, ale już teraz możesz dostosować otwór do przyszłej bramy.
    Ja dzięki takim informacjom zwiększyłem wysokość otworu (na gotowo) z 220 na
    225 cm. Natomiast już po zamontowaniu bramy podkuwałem ściany po bokach
    otworu aby zmieścić 2 cm styropianu i by uszczelka była widoczna.

    Pozdrawiam,
    Druid29