  • 41. Data: 2009-04-11 02:11:08
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Tornad" <t...@o...net> wrote in message
    news:605e.000002fc.49dfed60@newsgate.onet.pl...

    > I tego sie obawiam, ze wczesniej czy pozniej ta metoda dojdzie rowniez do
    > nas
    > tj. do Polski, jako ze wszystko z tego hamerykanskiego raju rzadzacy
    > Polska
    > zrzynaja i sie na niej wzoruja. Szkoda gadac.

    Ameryka jeszcze troszkę i się sama wykończy polityką zagraniczną i
    wewnętrzną wobec własnych obywateli.
    Powiedz, jak tam wygląda ubezpieczenie zdrowotne? No taki nasz ZUS tam nie
    istnieje. Opowiedz coś o tym.

  • 42. Data: 2009-04-11 04:52:20
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > wewnętrzną wobec własnych obywateli.
    > Powiedz, jak tam wygląda ubezpieczenie zdrowotne? No taki nasz ZUS tam nie

    Za bardzo sie tym nie interesuje bo mnie to wqrwia. Najtansze ubezpieczenie
    takie, ze idziesz do lekarza coby ci przepisal tylenol na przeziebienie czy
    jakis supernowoczesny lek na stress, po ktorym bedziesz mial sraczke, kosztuje
    600 dolarow miesiecznie. Ja, ani zona, z tego nie korzystamy; tak sie zlozylo
    (odpukac), ze w ciagu 20 lat ja bylem u lekarza zaledwie pare razy, w tym dwa
    obowiazkowo bo trzeba bylo sie przebadac na aidsa i zaszczepic jak nam papiery
    dawali; tu chorowitym tylko usiasc i plakac albo sie modlic jak kto jeszcze
    umie. Mam kolege wzietego lekarza, ktory prowadzi swoj gabinet ale sam jest
    chorowity, to nawet sie nie przyznaje ile placi. Inny mlody kolega, ktory
    pracowal na budowie i belka czy cos tam mu na leb spadlo, byl pare dni w
    szpitalu gdzie go na wszystkie strony poprzeswietlali, to mu do domu przyslali
    rachunek na 47 tysiecy. Ale jakos zalatwil, ze mu to umorzyli, roznie bywa
    zalezy kto, gdzie i u kogo pracuje. Znam przypadek, gdy nasz Rodak pracujacy w
    firmie u Polaka tyle, ze z punktami za pochodzenie, spadl z dachu i lezal tam
    polamany, to dopiero jak wlasciciel domu, w ktorym pracowal z pracy wrocil, to
    go wlasnym wlasnym samochodem odwiozl do szpitala; temu wlascicielowi przyszlo
    placic, bo ten "Polak" choc powinien, nie placil temu pracownikowi
    ubezpieczenia. Obowiazkiem "inwestora" jest sprawdzenie czy pracownik najemny
    ma ubezpieczenie gdyz w przypadku gdy na jego posesji cos mu sie stanie, to
    wlasciciel musi pokryc koszty ew. leczenia. A gorzej gdy takiemu potem trzeba
    placic dozgonna rente gdy bedzie do pracy niezdolny... U nas tez do tego
    dojdzie, zobaczysz i uwazaj:)
    To tylko pare przykladow. Za porod nasze nieubezpieczone kobitki placa 8
    tysiecy a tymczesem Meksykanki masowo przez zielona granice przyjezdzajace tu
    rodzic, to one maja te usluge za darmo i jeszcze prawem ziemi nowonarodzony
    Meksyk obligatoryjnie dostaje amerykanskie bywatelstwo. Tak, ze to za
    skomplikowane dla mnie aby jakies racjonalne zasady choc z grubsza zrozumiec.
    Czesto wlasciciele zondaja ubezpieczenia na wypadek, gdy mu cos uszkodzisz, np
    stracisz antyczna waze w czasie malowania, to dodatkowe ubezpieczenie. Bywa,
    ze wlasciciel Twoim wzorem nie odbierze roboty; na te okolicznosc tez moge sie
    ubezpieczyc. Te ubezpieczenia sa tez poje..ne bo np. jak oswiadczysz, ze
    malujesz na zewnatrz uzywajac drabiny to placisz cztery razy drozej niz gdy
    powiesz, ze malujesz wewnatrz tylko do wysokosci 8 stop czyli do sufitu.
    Od tego potem jest cala sfora adwokatow, ktorzy jesli nawet w razie wypadku
    wywalcza odszkodowanie to ci nalicza takie koszty, ze dla ciebie nic, albo
    niewiele zostanie. Adwokat liczy sobie po 500 - 800 dolarow za godzine
    swojej "ciynzkiyj" pracy, przy czym nie okresli ci ile godzin mu to zajmie i
    ile lat potrwa proces. Wieksze firmy placa ubezpieczenie tzn. automatycznie
    obcinaja ci zarobki o te 6 czy 8 stow na miesiac, co czesto prowadzi do
    absurdow; moja zona pracowala przez dwa lata w firmie ubezpieczeniowej
    wlasnie, miala pelne ubezpieczenia z czesciowym dla mnie nawet, ale co z tego
    jak przynosila co dwa tygodnie czeczek na niecale 400 dolarow a za to sie tu
    nie wyzyje.
    Szkoda gadac...
    Pzdr.
    Tornad

  • 43. Data: 2009-04-11 14:08:08
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    [...]
    No to Ameryka to lipa panie lipa.
    Chyba, że sie jest rekinem biznesu...

    --
    Mariusz

  • 44. Data: 2009-04-11 19:36:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polska
    > zrzynaja i sie na niej wzoruja. Szkoda gadac.

    Nono, jestem pod wrazeniem tekstu, zwlaszcza tej wolnosci i raju. W
    kontekscie podatkow wypada to raczej nawet nie blado. Za rozwijane
    przescieradlo placic podatki, to juz jakas paranoja, daszki wieksze o jedna
    deske co rok aktualizowane to jak opowiesci z oddzialu dla psychicznie
    chorych. Mam nadzieje, ze ta wolnosc z za oceanu nie predko tu dotrze.
    Pomyslec tylko, ze to byl kiedys niemal raj utracony. 3maj sie cieplo w te
    swieta i nie tylko.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-04-12 21:35:37
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Jak ktos planuje automatyke to i tak nie ma co zwracac uwagi na sprezyny i
    > lekkosc otwierania.

    Tylko i wyłącznie pilot, ale z uwagi na sypialnię (moją) nad garażem
    chciałbym aby napęd (mechanizm) był cichy bo na razie ja wychodzę szybciej
    do pracy, ale może w końcu kiedyś będe pracował z domu więc jak żona rano
    będzie wyjeżdżała coby mnie sama brama nie budziła...

    --
    Mariusz

  • 46. Data: 2009-04-12 21:41:59
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Po analizach i kombinacjach wymysliłem takie oto coś:
    1. Skoro chce miec do dyspozycji 250 cm i powalczyć nieco z mostkami
    termicznymi zrobię dziure w murzę na 262 cm (standard hormana), będę miał 12
    cm na tynki i ocieplenie
    2. W tej chwili mam w projekcie wysokość wjazdu 210 cm, u hormana jest to
    212,5 cm (co ciekawe dla bramy 262 jest tylko jedna wysokość), do tego w tej
    chwili mam wysokośc garażu 232 cm to jak z tego wybrnąć? Podnieść nadproże o
    te 2,5 cm?
    3. Jaki typ prowadzenia? Widze kilka różnych ale w czym do końca tkwi
    różnica nie czaję. Widzę, że chodzi o wysokość w świetle wjazdu do wysokości
    garazu, oraz o różne mechanizmy naciągowe. Ale który jest "najlepszy" albo
    który dla mnie odpowiedni? (czy one różnią się np. kultura pracy - hałas?)

    Czy ten szybszy napęd hormana jest głosniejszy? (chciałbym szybszy, ale
    chciałbym też cichy)

    --
    Mariusz

  • 47. Data: 2009-04-13 07:20:44
    Od: a...@g...com

    On 12 Kwi, 23:41, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
    > Po analizach i kombinacjach wymysliłem takie oto coś:

    IMHO za duzo kombinujesz, hormann jest drogi, a juz podnoszenie
    nadproza specjalnie dla niego to porabany pomysl ;-)

    [...]
    > chwili mam wysokośc garażu 232 cm to jak z tego wybrnąć? Podnieść nadproże o
    > te 2,5 cm?

    Nadproze garazowe jest zbrojone przede wszystkim dolem, a 2,5cm to
    standardowa otulina.. Podniesienie takiego nadproza to nie taka prosta
    sprawa - podciac go nie mozesz bo zbrojenie wyjdzie na wierzch i nie
    bedzie mialo otuliny, a brak otuliny to jak brak zbrojenia.. Trzeba
    "jakos" podtrzymac to co trzyma teraz nadproze, wyciac w calosci
    nadproze i wylac je wyzej... I robic to wszystko dla Hormanna ?? ;-)

> [...]

    > Czy ten szybszy napęd hormana jest głosniejszy? (chciałbym szybszy, ale

    Naped kup sobie niezaleznie od bramy -> za b. dobrej klasy naped Came
    ja bede placil 1,2k pln / brame (z pilotem czterokanalowym zeby
    moznabylo nim obslugiwac obie bramy garazowe + wjazdowa + jeszcze
    cos ;)

    Mialem wkleic fotki bram - ja zrobic kurde zapomnialem ale zonka
    trzasnela kilka - niestety tylko z zewnatrz wiec nie widac
    szczegolow ;) Same sprezyny napedowe i wszystkie linki mam zamocowane
    na nadprozu, z tego co widzialem u innych sa one czasem zamocowane na
    srodku sufitu (w miejscu do ktorego otwiera sie brama). Same bramy
    chodza super mimo ze nie sa jeszcze nasmarowane (zostawiamy to az
    bedzie po brudnych robotach, bo by sie cale zasyfilo..). Jestem
    zadowolony - cene poznam w tym tygodniu ;-)) A to fotki (jutro jak nie
    zapomne to bachne od srodka):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1413
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1410

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2009-04-13 13:51:46
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 09:20, a...@g...com wrote:

    > zadowolony - cene poznam w tym tygodniu ;-)) A to fotki (jutro jak nie
    > zapomne to bachne od srodka):

    Dodalem nowe fotki od srodka:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1408

    No.. konkurs rozpoczety, cene bede znal za 2-3 dni ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2009-04-13 18:37:04
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    > Dodalem nowe fotki od srodka:
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1408
    >
    > No.. konkurs rozpoczety, cene bede znal za 2-3 dni ;-)
    > pozdr.

    Mam taka sama brame z wygladu od wewnatrz :-)