  • 1. Data: 2015-12-07 13:17:14
    Temat: Brama garażowa się nie otwiera
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witajcie,

    od wczoraj mam problem. Tzn. brama otwiera się, ale trzeba pilota
    skierować wprost na mechanizm z odległości metra. Wtedy na 10
    przyciśnięć reaguje z 7 razy.

    Po wyjściu przed dom na 20 przyciśnięć zareaguje z 1 raz.

    Pierwsze co zrobiłem to oczywista wymiana bateryjki w pilocie. Fakt,
    lampka świeci intensywniej, ale zmian w działaniu żadnych.

    Uprzedzając pytania to mam tylko jednego pilota, bo drugi ostatnio "się
    zgubił".

    W każdym razie co można zrobić? Na początek mogę kupić nowego pilota.
    Ale może to jakaś popularna awaria, nowy pilot nic nie da i to strata
    czasu? Miał ktoś tak?

    Dzięki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-12-07 13:53:03
    Temat: Re: Brama garażowa się nie otwiera
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 13:17:13 UTC+1 użytkownik twistedme napisał:
> [...]
    >
    > Pierwsze co zrobiłem to oczywista wymiana bateryjki w pilocie. Fakt,
    > lampka świeci intensywniej, ale zmian w działaniu żadnych.

    Zdemontuj dekiel od napedu przy bramie i zobacz czy antenka (kawalek drutu)
    siedzi poprawnie w zlaczu? Moze tam sie cos poluzowalo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-12-08 12:06:42
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-07 o 13:53, Adam Sz. pisze:

    > Zdemontuj dekiel od napedu przy bramie i zobacz czy antenka (kawalek drutu)
    > siedzi poprawnie w zlaczu? Moze tam sie cos poluzowalo.
    > pozdr.

    Czary mary :)

    Coś chyba nie kontaktowało jednak w pilocie. Mimo, że lampka świeciła to
    nie dawał sygnału. Na początek, zamiast wchodzić na drabinę,
    postanowiłem go jeszcze raz rozkręcić - popatrzyłem, popukałem
    delikatnie śrubokrętem, skręciłem i ...działa :)

  • 4. Data: 2015-12-09 00:01:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    twistedme pisze:

> [...]
    > postanowiłem go jeszcze raz rozkręcić - popatrzyłem, popukałem
    > delikatnie śrubokrętem, skręciłem i ...działa :)

    Kiedyś kluczyki do samochodu upadły mi w sklepie na podłogę. Samochód
    się już nie otworzył, alarm się nie rozbroił. Na szczęście sklep
    blisko, szybko przywieźli mi zapasowe. W domu rozkręciłem, dmuchęłem
    w środek i tak oto tchąłem w pilota nowe życie. Działał. Tam w środku
    jest kondensatorek obrotowy, trymerek. Jak się przykurzy, ruszy przy
    upadku, albo ogólnie z czasem zestarzeje, to zmienia się częstotliwoć.
    Tym trymerlim można pokręcić delikatnie w jedną lub drugą stronę. Ale
    do tego trzeba mieć plastikowy instrument, metalowy może zakłócać.
    Tak też zrobiłem. Przed operacją strojenia trzeba było być tuż obok
    samochodu by go otworzyć, po tej zabawie reaguje z kilkudziesięciu.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2015-12-09 00:09:08
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    l...

> [...]
    >Tak też zrobiłem. Przed operacją strojenia trzeba było być tuż obok
    >samochodu by go otworzyć, po tej zabawie reaguje z kilkudziesięciu.

    Wzruszyła mnie twoja opowieść.

  • 6. Data: 2015-12-09 00:22:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost pisze:

    > Wzruszyła mnie twoja opowieść.

    Odrobina wzruszeń nikomu jeszcze nie zaszkodziła.
    Niektórym nawet może pomóc w życiu, uczynić je lepszym.

    --
    Jarek