  • 1. Data: 2011-09-26 12:32:57
    Temat: Bruczek kamnienny
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Hello dobrzy ludzie :-)

    Chcę ułożyć sobie wokół i za domem trochę chodniczków, ale nie chcę
    oklepanej kostki betonowej. Myślę o kamieniu polnym, którego u nas za
    friko są miliony :-).

    Stawiam raczej na drobniejszy bruczek - wiem, że zabawa będzie, ale nie
    spieszy mi się i po trochu mogę sobie go układać.

    Jak się do tego zabrać? Może ktoś podrzuci linka do łopatologicznego
    poradnika...?

    Już trochę przejrzałem net, ale każda wskazówka mile widziana.
    Aaa... no i czy ktoś ma może praktykę w łupaniu kamieni? Jakie
    narzędzia? Cięcia kątówką chciałbym uniknąć, bo na tarcze zbankrutuję.

    pozdrawiam
    Robert G.

    PS...
    Ale pogoda !!! :-D

  • 2. Data: 2011-09-26 12:53:25
    Temat: Re: Bruczek kamnienny
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 26.09.2011 14:32, Robert G wrote:
    > Jak się do tego zabrać? Może ktoś podrzuci linka do łopatologicznego
    > poradnika...?

    najlatwiej to na suchym betonie, podsypujesz kazdy kamien i go wbijasz
    na odpowiednia wysokosc.

    > Już trochę przejrzałem net, ale każda wskazówka mile widziana.
    > Aaa... no i czy ktoś ma może praktykę w łupaniu kamieni? Jakie
    > narzędzia? Cięcia kątówką chciałbym uniknąć, bo na tarcze zbankrutuję.

    Mlotek i duzo wprawy

  • 3. Data: 2011-09-26 13:01:19
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Sawicki napisał:

    > najlatwiej to na suchym betonie,

    Suchy beton, czyli mieszanka cementu z piachem w takiej proporcji jak do
    zaprawy betonowej, ale bez wody - czy tak? :-) Potem polać z węża???

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-09-26 13:57:03
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 26 Wrz, 14:32, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > friko są miliony :-).

    > Jak się do tego zabrać? Może ktoś podrzuci linka do łopatologicznego

    Witaj
    Miałem ten sam dylemat bo pytanie jest o to co kłaść ale też jak
    kłaść.
    Najczęściej spotykana jest podsypka cementowo-piaskowa i piach lub
    miał (granitowy, bazaltowy) w fugi.
    Ale jak często można zauważyć rok, dwa i od północnej strony trawka i
    mech zaczyna rosnąć. Dodatkowo jak masz tak położony wjazd do garażu
    to dość często zamiatasz garaż z miału.
    Dlatego też wybrałem rozwiązanie z pełną fugą - część (opaskę) wersja
    drenażowa, a niedługo robię podjazd z fugą cementową.
    Jest no rozwiązanie droższe od suchego "betonu" ale na pewno
    spokojniejsze w eksploatacji.
    Opaskę kładłem sam (mała kostka granitowa 8x6 cm) - fajna zabawa, ale
    na większe powierzchnie na pewno "zaproszę" brukarza.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2011-09-27 09:53:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 14:32, Robert G pisze:
> [...]
    > Aaa... no i czy ktoś ma może praktykę w łupaniu kamieni? Jakie
    > narzędzia? Cięcia kątówką chciałbym uniknąć, bo na tarcze zbankrutuję.

    Miałem taki zamiar - ale jak pomyślę o odśnieżaniu...

    Chyba, że uda ci się znaleźć prawie równy inaczej łopata zawsze będzie o
    coś haczyć. A może się mylę

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-09-27 09:56:30
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 27.09.2011 11:53, Ariusz wrote:
    > Miałem taki zamiar - ale jak pomyślę o odśnieżaniu...
    >
    > Chyba, że uda ci się znaleźć prawie równy inaczej łopata zawsze będzie o
    > coś haczyć. A może się mylę

    dobija sie klepka albo zageszczarka i nic nie haczy

  • 7. Data: 2011-09-27 11:08:36
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Sawicki napisał:

    > dobija sie klepka albo zageszczarka i nic nie haczy

    Ja znowu idealnie odśnieżonego nie muszę mieć - aż do czarnego... Jak mi
    napada śniegu po kolana, to wystarczy, że zgarnę warstwę do 'twardego' :-).

    Próbowałem już trochę wczoraj i całkiem to spoko idzie. Na twardy grunt
    warstwa żwiru jako podsypka, potem warstwa zaprawy betonowej, i w tą
    zaprawę kamyczki. Żmudna robota, ale efekt jest. Jak większy kawałek
    wybrukuję, to zapodam fotki :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-09-27 11:17:33
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 11-09-26 15:01, Robert G pisze:

    > Suchy beton, czyli mieszanka cementu z piachem w takiej proporcji jak do
    > zaprawy betonowej, ale bez wody - czy tak? :-) Potem polać z węża???
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    jak żona chodzi w obcasach to się zabije na tych kamieniach :)

  • 9. Data: 2011-09-27 13:38:06
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > warstwa żwiru jako podsypka, potem warstwa zaprawy betonowej, i w tą
    > zaprawę kamyczki. Żmudna robota, ale efekt jest. Jak większy kawałek

    Na suchym, czy mokrym betonie?
    Jakie duże kamienie?
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6497
    (20110927) __________

  • 10. Data: 2011-09-27 13:50:55
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > Na suchym, czy mokrym betonie?
    > Jakie duże kamienie?

    Dałem suchy, ale jak będę miał następne podejście, to spróbuję mokry.
    Co do wielkości, to tak między wielkością ziemniaka, a dużego jabłka.

    pozdr.
    Robert G.