  • 11. Data: 2009-10-20 13:04:20
    Temat: Re: Brykiet kominkowy w praktyce
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A czy nie jest tak, że te brykiety są właśnie mocniej sprasowane, niż
    > naturalna gęstość drewna? Tak zawsze to sobie tłumaczyłem...

    I tak jest.
    Liczyc na tonach i wartosci opalowej, wszystko bedzie prostsze.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-10-20 13:07:27
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ale w jednym i drugim przypadku to zawsze 1 kg.

    Ale co to ma znaczenie skoro oni porownuja WARTOSC OPALOWA w tym "1T
    brykietu = 4 -6 mp drewna" ;) ?

    Robia skrot myslowy po prostu.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 13. Data: 2009-10-20 13:08:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Juz nie pamietam dokladnych obliczen ale wyszlo mi ze jesli kupic brykiet
    > za ~350 max 400zł za tone
    > to jest to dobra alternatywa do drewna twardego (suchego).

    Gdzie kupujesz brykiet?
    Bo w mojej okolicy to 500-600zł tona

    > laduje to cieplo do bufora i brykiet idzie w nim bardzo dobrze i bedzie
    > moim podstawowym paliwem (wygoda).
    Ile kg ładujesz na jedne zasyp do pieca i na jak długio to Tobie starcza?

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-10-20 13:08:01
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Kg drewna czy kg brykietu- co za znaczenie

    Ano takie, że drewno kupuje się na m3/mp,
    a brykiet na pudełka/worki w kg.

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2009-10-20 13:11:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ale co to ma znaczenie skoro oni porownuja WARTOSC OPALOWA w tym "1T
    > brykietu = 4 -6 mp drewna" ;) ?
    >
    > Robia skrot myslowy po prostu.

    Ok rozumie.
    Czyli teoretycznie 1tona brykietu ma mieć wartość opałową 2-2,5 tony
    drewna(4m3drewna to ok 2 tony)
    Ja u siebie pale drewnem własnie. Z ciekawości kupie ze 100kg brykietu i
    porównam.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-10-20 13:12:51
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ano takie, że drewno kupuje się na m3/mp,
    > a brykiet na pudełka/worki w kg.

    I nie da sie tego chocby w przyblizeniu policzyc ?:)
    Pomijam oczywiscie fakt notorycznego "ciulania" sprzedawcow drewna na tych
    "mp" - wiadmomo ze znaczenie ma ulozenie. I to powoduje najwieksze problemy
    przy zakupie drewna.

    U jednego takiego lokalnego speca scena: przyjezdzam, podaje wymiary skrzyni
    i mowie ze sam se to drewno uloze. A on "sprzedaemy tylko z ulozeniem
    naszym". Nawrót i do widzenia.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 17. Data: 2009-10-20 13:16:17
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Gdzie kupujesz brykiet?
    > Bo w mojej okolicy to 500-600zł tona

    W tym roku nie kupilem - w tamtym kupiłem pare ton, jeszcze mam.
    Ja nie pisze ze takie ceny SĄ tylko za takie sie opłaca kupić. Ale i chyba
    bywają bo w tym roku widzialem palety kostek (brykiet) 960kg za 400zł (Górny
    Śląsk, nie wiem czy Żory czy Rybnik jakoś tak). Oczywiscie w lecie.

    > Ile kg ładujesz na jedne zasyp do pieca i na jak długio to Tobie starcza?

    Po rozpaleniu (sa jeszcze jakies patyki na dole) wchodzi chyba caly worek
    25kg
    i spala sie około 3godzin - ale ja mam piec z buforem i pale piecem na full
    (np 85st na piecu, piec 28kW na drewnie nominalnie)
    stad jesli chcesz tym palic w instalacji bez bufora to czas spalania nie
    bedzie miarodajny (bo bedziesz palil na mniejsza temperature docelową).

    Kane

  • 18. Data: 2009-10-20 13:18:42
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ok rozumie.
    > Czyli teoretycznie 1tona brykietu ma mieć wartość opałową 2-2,5 tony
    > drewna(4m3drewna to ok 2 tony)

    NIE ! Jedna tona brykietu wg mnie ma wartosc opalowa jak JEDNA TONA suchego
    drewna ;)
    Ale jedna tona suchego drewna to CONAJMNIEJ 3mp drewna opałowego suchego bo
    gestosc drewna jest znacznie nizsza niz gestosc brykietu.

    > Ja u siebie pale drewnem własnie. Z ciekawości kupie ze 100kg brykietu i
    > porównam.

    Warto kupic chocby dla wlasnej satysfakcji ze sie sprawdzilo.

    Kane

  • 19. Data: 2009-10-20 13:23:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Brzoza to np 600kg na metr ale SZESCIENNY. Standardowy przelicznik 0,65 dla
    metrow przestrzennych daje nam 390kg dla metra przestrzennego suchej brzozy
    (uczciwego). Tj 2,5 metra przestrzennego suchej brzozy bedzie ważyc okolo
    tony. Cena metra przestrzennego SUCHEJ brzozy (połupanej itp -gotowca) nie
    bedzie niższa niz 180zł liczac z transportem i ułozeniem (mowie o suchej -
    sezonowana conajmniej rok).
    2,5 mp * 180 zl = 450zł. Jesli kupisz brykiet taniej (z transportem i
    ułożeniem - prostszym jesli brykiet kostka) to jesteś w domu ;)

    Kane

  • 20. Data: 2009-10-20 13:27:50
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > A on "sprzedaemy tylko z ulozeniem naszym". Nawrót i do widzenia.

    I stąd się biorą "magiczne" różnice w cenach drewna.
    Jak również, to, ile ono jest (i czy w ogóle) sezonowane.

    Pzdr

    JKK