  • 1. Data: 2009-06-03 08:32:19
    Temat: Buczące bezpieczniki /pytanie
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

    Witam
    Pytanie laika, mam skrzyneczkę z bezpiecznikami B16 i chyba B20. I gdy
    włacze np. zmywarke i kuchenke elektryczną to zaczyna mi w tej skrzyneczce
    buczeć głośno. Skrzyneczka założona ze 3-4 lata temu przez uprawnionego
    elektryka.
    Czy cos się psuje, cos jest nie tak jak powinno ?

  • 2. Data: 2009-06-03 08:58:57
    Temat: Re: Buczące bezpieczniki /pytanie
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > elektryka.
    > Czy cos się psuje, cos jest nie tak jak powinno ?

    nie powinno byc nic słychać
    zlokalizuj uszkodzenie przez kolejne wyłaczanie poszczególnych obwodów
    i wymień uszkodzony element

  • 3. Data: 2009-06-03 09:36:15
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zauważyłem, że jak żona piecze coś w piekarniku i włączy dodatkowo czajnik
    to u mnie też brzęczy mimo, że wartość bezpiecznika jest dobrze dobrana. To
    wygląda na cewkę w bezpieczniku. Sprawdziłem czy się grzeje ale jest OK. Ja
    myslę, że to wada niektórych eSek.

    PC

  • 4. Data: 2009-06-03 12:10:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PC wrote:
> [...]
    > dobrze dobrana. To wygląda na cewkę w bezpieczniku. Sprawdziłem czy
    > się grzeje ale jest OK. Ja myslę, że to wada niektórych eSek.

    te dwa urządzenia są na jednym bezpieczniku?

    a ile mają w sumei mocy? a jki tam jest bezpiecznik.

  • 5. Data: 2009-06-03 12:25:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "CHlorek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > elektryka.
    > Czy cos się psuje, cos jest nie tak jak powinno ?

    eSy mogą buczeć i jest to jak najbardziej ich normalną cechą.
    Po prostu eSy zbudowane są w formie cewek, wewnątrz których poruszają się
    rdzenie mechanizmu zapadkowego. Podczas przepływu prądu o dużym natężeniu
    poprzez cewkę, rdzeń może drgać w rytm przebiegu sieci, a drgania te
    przenoszą się na obudowę oraz skrzynkę.

  • 6. Data: 2009-06-03 14:07:14
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

> [...]
    > rdzenie mechanizmu zapadkowego. Podczas przepływu prądu o dużym natężeniu
    > poprzez cewkę, rdzeń może drgać w rytm przebiegu sieci, a drgania te

    czyli generalnie nie powinienem sie niepokoić ? czy wymienić bezpiecznik?
    na jednym bezpieczniku jest kuchenka (pewnie ze 2 lub 2,5 kw) i zmywarka
    (nie wiem ile 600W), buczy tylko jak sa te dwie rzeczy razem odpalone.

  • 7. Data: 2009-06-03 14:16:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    CHlorek wrote:
> [...]
    > bezpiecznik? na jednym bezpieczniku jest kuchenka (pewnie ze 2 lub
    > 2,5 kw) i zmywarka (nie wiem ile 600W), buczy tylko jak sa te dwie

    zmywarka 600W :) może sprawdź sobie w instrukcji obsługi ile pobiera prądu
    grzałka w zmywarce...

  • 8. Data: 2009-06-03 15:11:47
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

    > zmywarka 600W :) może sprawdź sobie w instrukcji obsługi ile pobiera
    > prądu grzałka w zmywarce...
    no dobra, wszystko jedno ile, niech poibera sobie i 2,5 kw, chodzi o to czy
    to buczenie jest normalne.

  • 9. Data: 2009-06-03 15:43:36
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > chodzi o to czy to buczenie jest normalne.

    Zależy jak bardzo jest to głośne.
    Jeżeli tak głośne przypominające brzęczenie, że aż przeszkadza to może
    oznaczać, że w mechanizmie eSa wyrobiły się zbyt duże luzy.
    Jeżeli Ci to przeszkadza to wymień eSa - koszt raptem 8-12zł
    Jeżeli jest to niezbyt głośne typowe buczenie, a nie brzęczenie to jest to
    normalny objaw przy dużych poborach prądu.

  • 10. Data: 2009-06-03 18:49:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > Jeżeli jest to niezbyt głośne typowe buczenie, a nie brzęczenie to
    > jest to normalny objaw przy dużych poborach prądu.

    imho jak tam są podpięte dwa sprzęty biorące w szczycie po 2.5 czy 3kW to
    może być normlanie przeciążony bezpiecznik