  • 1. Data: 2016-09-12 23:55:33
    Temat: Budowa Liściastego
    Od: KIKI <n...@e...il>

    Przeniosłem tutaj żeby nie robić syfu w innym wątku.

    https://goo.gl/photos/nX8afcghnRwe1wHZ7

    Zadam kilka pytań, może masz zdjęcia lub je zrobisz.

    1. Mur kończy się wieńcem. Tamto miejsce musi być szczelnie
    ostyropianowane. Czy masz zdjęcia ze środka i z zewnątrz ale po ociepleniu?

    2. Oczywiście porotherm wymagał zatarcia tynkiem przed klejeniem
    styropianu i styropian klejony na ramkę.
    https://duckduckgo.com/?q=klejenie+styropianu&t=iron
    browser&iar=images&iax=1&ia=images&iai=http%3A%2F%2F
    www.info-ogrzewanie.pl%2Fp%2Fo%2Fbaumit_klejenie_sty
    ropianu.jpg

    3. Te dolne dwie wartstwy cegieł w jakim są celu? One będą tylko robić
    mostek termiczny między ściankami fundamentu i ścianami/podłogą.
    Te cegły są zbędne a wręcz szkodliwe. Jeżeli chciałeś to trzeba było dać
    takie coś:
    http://www.stahlton.pl/index.php?option=com_content&
    view=article&id=75&Itemid=201

    4. Czy okna mają od spodu listwy przyparapetowe? One znacznie
    usztywniają. Jaki był cel pozostawienia okiem w takim stanie na klinach
    drewnianych, które i tak osiądą i okno przestanie się otwierać?
    Otwór okienny trzeba było dopasować i wypoziomować wcześniej i postawić
    okna na listwie przyparapetowej na ciepłym Ytongu.

    5. Pamiętaj aby nie obrabiać kominów zwykłymi blachami wchodzącymi pod
    dachówkę, bo kominy będą ciekły. Są takie taśmy do obróbki kominów. Nie
    zrób metodą tradycyjną, bo deszcz pod kątem się tam wleje.

    6. Jeżeli garażu nie będziesz grzać to pryjegające ściany należy
    ocieplić od środka z zapasem na sąsiednie ściany.

  • 2. Data: 2016-09-13 00:09:36
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: KIKI <n...@e...il>

    https://duckduckgo.com/?q=wieje+z+gniazdek&t=ironbro
    wser&ia=web

    Jeżeli zrobisz zdjęcia od środka i może wydłubiesz trochę ocieplenia
    tego wieńca od góry od środka to zrób zdjęcia żeby było widać jaka jest
    szpara. Może wystarczy wziąć ekipę z pianą z agregatu i kazać im to
    zalać po uprzednim oczyszczeniu dostępu do muru od wewnątrz.

    Aha i nie wygłupiaj się w wełnę z rolki na sufit. Wełna z rolki nie
    działa. To jest mina. Zrób koryto i zasyp siekaną wełną lub kulkami
    styropianu tak około 50cm grubości żeby trzymało.

  • 3. Data: 2016-09-13 06:44:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 23:55:37 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > 1. Mur kończy się wieńcem. Tamto miejsce musi być szczelnie
    > ostyropianowane. Czy masz zdjęcia ze środka i z zewnątrz ale po ociepleniu?

    Porobię dzisiaj, wiem że to trzeba uszczelnić i jestem pewny na 90%
    że styropianowcy tego nie zrobili bo nikt nie był na strychu.
    Chyba że (stąd te 10% niepewności ;) jakoś automagicznie z zewnątrz
    zrobili.

    > 2. Oczywiście porotherm wymagał zatarcia tynkiem przed klejeniem
    > styropianu i styropian klejony na ramkę.

    Niestety nie wiem jak kleili :/ Ale przynajmniej pianowali połączenia
    i robili dość powoli, wyglądało to nawet porządnie.

    > 3. Te dolne dwie wartstwy cegieł w jakim są celu? One będą tylko robić
    > mostek termiczny między ściankami fundamentu i ścianami/podłogą.

    Nie wiem po co cegły, w każdym razie są poniżej ocieplenia podłogi,
    podłoga wewnątrz jest z 15cm powyżej cegieł.

    > 4. Czy okna mają od spodu listwy przyparapetowe? One znacznie
    > usztywniają. Jaki był cel pozostawienia okiem w takim stanie na klinach
    > drewnianych, które i tak osiądą i okno przestanie się otwierać?

    To był pierwszy etap okien, potem tam domurowali gazobeton i zrobili
    dość szczelnie, bo macałem.

    > 5. Pamiętaj aby nie obrabiać kominów zwykłymi blachami wchodzącymi pod
    > dachówkę, bo kominy będą ciekły. Są takie taśmy do obróbki kominów. Nie
    > zrób metodą tradycyjną, bo deszcz pod kątem się tam wleje.

    Akurat dekarzy miałem solidnych (wrzucę później jakieś fotki),
    ponoć dekarze z dziada pradziada, jedna z niewielu ekip do której
    nie mam zastrzeżeń ;)

    > 6. Jeżeli garażu nie będziesz grzać to pryjegające ściany należy
    > ocieplić od środka z zapasem na sąsiednie ściany.

    Grzany nie będzie, ale jest ocieplony tak samo jak dom, bramy też są
    solidne, a od mieszkania jest buforowany kotłownią, pralnią
    i korytarzami, więc przypuszczam że będzie ok.

    L.

  • 4. Data: 2016-09-13 06:46:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 00:09:39 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    > szpara. Może wystarczy wziąć ekipę z pianą z agregatu i kazać im to
    > zalać po uprzednim oczyszczeniu dostępu do muru od wewnątrz.

    Dzisiaj tam podłubię bo sam jestem ciekaw :>

    > Aha i nie wygłupiaj się w wełnę z rolki na sufit. Wełna z rolki nie
    > działa. To jest mina. Zrób koryto i zasyp siekaną wełną lub kulkami
    > styropianu tak około 50cm grubości żeby trzymało.

    Na razie jest wełna między pasami dolnymi konstrukcji dachu, chcę na to
    położyć jeszcze sporo materiału, tylko muszę wpierw poprawić to co
    spartaczyli układacze i uszczelnić dziury. Czekam na chłodniejszy dzień
    bo na razie nie da się tam pracować :>

    L.

  • 5. Data: 2016-09-13 06:53:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 23:55:37 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Przeniosłem tutaj żeby nie robić syfu w innym wątku.
    >
    > https://goo.gl/photos/nX8afcghnRwe1wHZ7

    Tu jeszcze fotki dachu od środka, jak ktoś chce się poznęcać ;P
    Jade na budowe...

    https://goo.gl/photos/eAtfYCai2mX1DPwQ6

    L.

  • 6. Data: 2016-09-13 07:34:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 06:53:03 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Tu jeszcze fotki dachu od środka, jak ktoś chce się poznęcać ;P
    > Jade na budowe...
    >
    > https://goo.gl/photos/eAtfYCai2mX1DPwQ6

    drewno jest nieokorowane i jakis robal moze sie uaktywnic. U mnie jeden był, kilka
    lat było słychac jak chrupie. Przy remoncie sie okazało ze deskę 3cm na dlugosci 2m
    solidnie zeżarł. A potem zdechł.

    Weż ogrodowy spryskiwacz i całosc od srodka pojedz impegnatem póki jeszcze mozesz tam
    łazic.

    Aha, sciane garazu miedzy budynkiem to bym ocieplił, 5cm styropianu tam daj.

    b.

  • 7. Data: 2016-09-13 08:29:19
    Od: quent <x...@x...com>

    Rolety nadstawne???

  • 8. Data: 2016-09-13 08:36:43
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-13 o 07:34, Budyń pisze:

> [...]
    tam łazic.

    > Aha, sciane garazu miedzy budynkiem to bym ocieplił, 5cm styropianu tam daj.

    Nie wiem czy tak się umawiałeś z wykonawcą ale to jakiś żart z tym
    deskowaniem dachu. Masz jako deskowanie najtańszy sort tarcicy która
    jako tako trzyma wymiar, taniej na tartaku kupisz już tylko opał.
    To drewno nie powinno mieć nawet kawałka kory bo będą problemy.

  • 9. Data: 2016-09-13 08:49:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 23:55:37 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Przeniosłem tutaj żeby nie robić syfu w innym wątku.
    >
    > https://goo.gl/photos/nX8afcghnRwe1wHZ7

    Jakoś brakuje mi tam okien.
    Te co sa sprawiają wrażenie za małych w stosunku do kubatury budynku.
    Ale to takie moje tylko pierwsze wrażenie po obejrzeniu tych kilku zdjęć.

  • 10. Data: 2016-09-13 09:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 08:49:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Te co sa sprawiają wrażenie za małych w stosunku do kubatury budynku.
    > Ale to takie moje tylko pierwsze wrażenie po obejrzeniu tych kilku zdjęć.

    A tu jak widze ta platanine desek to mnie naszło:
    Czy nie można było tego zrobić jakoś inaczej- konstrukcja jak w dachach z poddaszem
    użytkowym i cała praktycznie przestrzeń nad parterem byłaby do wykorzystania. Nie
    mówię o celach mieszkalnych ale graciarnia itp.
    Koszt w drewnie pewnie podobnie by wyszedł przeliczając na m3 a chociaż byłoby gdzie
    przysłowiowe pranie wieszać.