  • 121. Data: 2016-09-15 19:16:17
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 19:00:23 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Przepraszam. :( Spróbuj naprawić jak najwięcej.

    Spoko, jest to problem marginalny przy niektórych życiowych
    problemach. To raczej wyzwanie i możliwość podłubania :>

    > Wykonawców nie masz szans pogonić za to?

    Do pogadania przy flaszce, ale generalnie mówiąc to nie.

    > Ciii... ja też niedługo startuję, może będę miał bliżej. ;)

    No to git ;)

    L.

  • 122. Data: 2016-09-15 19:42:53
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 15.09.2016 19:01, Myjk wrote:
    > Thu, 15 Sep 2016 09:47:41 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Przepraszam. :( Spróbuj naprawić jak najwięcej.
    > Wykonawców nie masz szans pogonić za to?

    Teraz mamy rok 2016, a nie 2006. Teraz obowiązuje gwarancja i rękojmia
    na towary i usługi.
    Nie rozumiem czemu nie wystąpić do wykonawcy o usunięcie wad i zrobienie
    wszystkiego w zgodzie ze sztuką budowlaną.

    > Ciii... ja też niedługo startuję, może będę miał bliżej. ;)

    Ty jak starujesz to zapodaj foty już od etapu wytyczenia przez geodetę,
    zanim koparka wjedzie.
    Powinieneś już wiedzieć jak podłączyć prąd i media, zrobić uziom
    fundamentowy i wypuścić wąs dokładnie tam gdzie będzie rozdzielnia i
    ewentualnie w innych punktach gdzie by było potrzebne dodatkowe uzieminie.

    Pamiętaj o tym! I nic nie rób bez konsulatcji. Zanim zaczniesz robić
    ławy musisz wiedzieć gdzie będzie rozdział sieci TN-C na TN-S, to
    wcześniej trzeba zaplanować.

    Żeby budowy nie zjebać od pierwszeko ruchu szpadlem.

  • 123. Data: 2016-09-15 19:47:41
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 15.09.2016 18:45, Lisciasty wrote:

    > Nie mówię że to źle, ale nie w tej formie. Pisałem wielokrotnie
    > że pewne rzeczy są po mojemu, a na inne miałem mały wpływ.
    > Przyjmijmy dla uproszczenia, że siedziałem w Afryce zarabiając
    > kasę, internet miałem raz w miesiącu, a na budowie szalał teść
    > z moją żoną. Stan zastany jest taki jaki jest i żadne biadolenie
    > że mogłem wcześniej pokazać zdjęcia nic tu nie zmieni :>

    To co z Ciebie za facet, że babie pozwoliłeś decydować o takich rzeczach
    ? :-)
    W ogóle to gadasz jak potłuczony :-)

    Przecież grupę czytasz od dawna, czemu babie nie kazałeś tego czytać?
    Dzisiaj nie ma miejsc bez internetu, chyba że siedziałeś w więzieniu, to
    zgoda :-)

  • 124. Data: 2016-09-15 19:50:55
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 15.09.2016 19:14, Lisciasty wrote:

    > Taką brykę to się trzyma pod chmurką, żeby sąsiadowi gul skakał,
    > a przy okazji jako działanie uboczne mamy cały garaż na graciarnię.
    > Cieszemsiemrzemogłempomóc :>

    Nie trzyma pod chmurką, bo baterie mają mniejszą pojemność w zimnie, a w
    lecie są za gorące do ładowania.

  • 125. Data: 2016-09-15 19:52:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2016 10:14:25 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ja mam 2 bramy (jak widać zresztą na fotach). Taka konfiguracja chyba
    > jest ciut lepsza, bo to i tak jest kawał ruchomego złomu, a im szersza
    > tym pewnie większe potencjalne problemy i nieszczelności.

    Właśnie w toku dyskusji o przenikaniu z domu do garażu mnie naszło, że
    wrzucili mi po prostu bramę na szerokość (tak jak naszkicowałem) zamiast
    zasugeorwać podział. Że w garażu na środku nie chciałem słupa, to było
    wiadome od początku.

    W przypadku dwóch bram będą dwa napędy i to pewnie zrobi dodatkową cenę,
    ale jak się napęd wysra, to raczej tylko jeden i łatwiej taką małą bramę
    będzie otworzyć niż 5m potwora. Czy mniej będzie się wietrzyć, raczej
    wątpię.

    > Taką brykę to się trzyma pod chmurką, żeby sąsiadowi gul skakał,
    > a przy okazji jako działanie uboczne mamy cały garaż na graciarnię.
    > Cieszemsiemrzemogłempomóc :>

    Ojtam, jak sam wjedzie/wyjedzie z garażu, to też gul skoczy. ;) A poważnie,
    to w przypadku elektryków po prostu kręci mnie cisza w kabinie, no i
    oczywiście moment obrotowy. ;> Szkoda, że te auta takie drogie. :(

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 126. Data: 2016-09-15 20:04:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2016 19:42:53 +0200, KIKI

> [...]
    > i rękojmia na towary i usługi. Nie rozumiem czemu nie wystąpić
    > do wykonawcy o usunięcie wad i zrobienie wszystkiego w zgodzie

    Niedawno o tym było na grupie. Nie wszyscy robią na rachunek, to i trudno
    potem o rękojmię na usługę. Ja zamierzam po prostu pilnować, napatrzyłem
    się i naczytałem na co szczególnie zwracać uwagę. Ku temu zakupiłem też
    kamery FHD ;) i będzie permanetna inwigilacja na budowie. ;p

> [...]
    > fundamentowy i wypuścić wąs dokładnie tam gdzie będzie rozdzielnia i
    > ewentualnie w innych punktach gdzie by było potrzebne dodatkowe uzieminie.

    Ja już przestaję pisać że startuję :P bo budowa miała się zacząć zeszłej
    jesieni, a ostatecznie tą jesień chyba też prześpię i zacznę dopiero na
    wiosnę. Jedyny plus z tego opóźnienia, że kasy na budowę ciągle dopływa a i
    zawsze jeszcze coś wychodzi (jak z tą bramą garażową co mnie właśnie
    oświeciło).

> [...]
    > wcześniej trzeba zaplanować.
    > Żeby budowy nie zjebać od pierwszeko ruchu szpadlem.

    Pewnie jakiegoś bloga założę z obrazem na żywo. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 127. Data: 2016-09-15 20:09:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 19:08:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > BTW, a taka TeslaX ma 2,3m szerokości!

    Szersza od Multipli?

  • 128. Data: 2016-09-15 20:18:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 19:43:44 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Nie rozumiem czemu nie wystąpić do wykonawcy o usunięcie wad i zrobienie
    > wszystkiego w zgodzie ze sztuką budowlaną.

    skad ty sie urwałes? zgodnie z prawem to mozna se kamienice za 100baniek w warszawce
    odzyskac :-)

> [...]
    > fundamentowy i wypuścić wąs dokładnie tam gdzie będzie rozdzielnia i
    > ewentualnie w innych punktach gdzie by było potrzebne dodatkowe uzieminie.

    zwraca sie uwage ze przejscie was z betonu ma byc zaizolowane.

    b.

  • 129. Data: 2016-09-15 20:27:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 19:51:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ojtam, jak sam wjedzie/wyjedzie z garażu, to też gul skoczy. ;) A poważnie,
    > to w przypadku elektryków po prostu kręci mnie cisza w kabinie, no i
    > oczywiście moment obrotowy. ;> Szkoda, że te auta takie drogie. :(

    Właśnie szukam kupca na zestaw do przeróbki auta na elektryczne,
    temat mnie przerósł, za dużo pracy zawodowej, dzieci, wyjazdów
    i innych przeszkadzaczy ;)

    L.

  • 130. Data: 2016-09-15 22:55:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-15 o 19:47, KIKI pisze:

    > Przecież grupę czytasz od dawna, czemu babie nie kazałeś tego czytać?
    > Dzisiaj nie ma miejsc bez internetu, chyba że siedziałeś w więzieniu, to
    > zgoda :-)

    Sa. Moze nie calkiem bez internetu, ale uwierz mi, ze poza Chinami w
    miejscu gdzie sie zakwaterujesz a do Mc Donalda daleto to sa takie
    miejsca. :-)

    Pozdro.. TK