  • 131. Data: 2016-09-15 23:03:15
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-15 o 19:14, Lisciasty pisze:

    > Ja mam 2 bramy (jak widać zresztą na fotach). Taka konfiguracja chyba
    > jest ciut lepsza, bo to i tak jest kawał ruchomego złomu, a im szersza
    > tym pewnie większe potencjalne problemy i nieszczelności.

    Obawiam sie, ze jest odwrotnie. Krawedzi przez ktore wieje jest dwa razy
    tyle.

    Pozdro.. TK

  • 132. Data: 2016-09-15 23:06:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-15 o 14:13, Lisciasty pisze:

    > I nawet tanie, może spróbuję.
    >
    > A tak a'propos tanizny, trafiają się np. pianki montażowe
    > lekko przeterminowane (np. o 2-3 tygodnie) w cenie naprawdę
    > zachęcającej. Czy jest jakieś ryzyko w braniu tego czegoś,
    > czy można próbować?

    Piana sie nie starzeje w znaczacym tepie. Smialo mozna brac jak jest
    gaz. Szczelnosc puchy to w tym najwiekszy problem.

    Pozdro.. TK

  • 133. Data: 2016-09-15 23:17:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W przypadku dwóch bram będą dwa napędy i to pewnie zrobi dodatkową cenę,
    > ale jak się napęd wysra, to raczej tylko jeden i łatwiej taką małą bramę
    > będzie otworzyć niż 5m potwora. Czy mniej będzie się wietrzyć, raczej
    > wątpię.

    Wielkość nie ma znaczenia :-> Bramy posiadają sprężyny które mają za
    zadanie równoważyć ciężar płaszcza. Także niezależnie czy on ma 2,5m czy
    6m powinieneś móc podnieść go ręcznie używając tej samej siły dla obu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 134. Data: 2016-09-16 21:51:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > zawsze jeszcze coś wychodzi (jak z tą bramą garażową co mnie właśnie
    > oświeciło).

    Coś w temacie bram jeszcze potrzebujesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 135. Data: 2016-09-16 23:08:28
    Od: KIKI <n...@e...il>

    Niech nam Liściasty powie i zrobi foty jak naprawił usterki żeby potomni
    mogli się czegoś nauczyć.

  • 136. Data: 2016-09-17 17:24:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2016 11:27:20 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Właśnie szukam kupca na zestaw do przeróbki auta na elektryczne,
    > temat mnie przerósł, za dużo pracy zawodowej, dzieci, wyjazdów
    > i innych przeszkadzaczy ;)

    Jak to wygląda i jaki koszt? Z ciekawości pytam w sumie, bo ja się raczej
    do tego nie zabiorę. Co prawda zrobiłem sobie CarPC, ale przerobienie auta
    na elektryka to już kompletnie inna bajka. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 137. Data: 2016-09-18 21:17:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 17:23:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Jak to wygląda i jaki koszt? Z ciekawości pytam w sumie, bo ja się raczej
    > do tego nie zabiorę. Co prawda zrobiłem sobie CarPC, ale przerobienie auta
    > na elektryka to już kompletnie inna bajka. ;)

    Trza mieć silnik około 13kW, kilkanaście akumulatorów trakcyjnych,
    sterownik, prostownik do ładowania. Kupić padakę odpowiednią,
    wybebeszyć z niej wszystko poza hamulcami i skrzynią biegów i wsadzić
    elektrykę ;) To tak w ogromnym skrócie. Koszt mniej więcej 20 tysiaków.
    Chyba ;)

    L.

  • 138. Data: 2016-09-18 22:13:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 18 Sep 2016 12:17:27 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > wybebeszyć z niej wszystko poza hamulcami i skrzynią biegów i wsadzić
    > elektrykę ;) To tak w ogromnym skrócie. Koszt mniej więcej 20 tysiaków.

    A po co zostawiać skrzynię biegów w elektryku?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 139. Data: 2016-09-19 09:11:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 18 Sep 2016 12:17:27 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Trza mieć silnik około 13kW, kilkanaście akumulatorów trakcyjnych,
    > sterownik, prostownik do ładowania.

    Pisałeś, że masz taki komplet?

    > Kupić padakę odpowiednią,

    No to mam, stoi pod domem klekot... 8 lat ma, jeżdżę od nowości, silnik,
    DPF i skrzynię jeszcze opchnę, bo jest na to popyt. ;) Jeżdże teraz bardzo
    mało i na małych odcinkach (dziennie 5km, raz w tygodniu max. 80km).

    > wybebeszyć z niej wszystko

    Co ze wspomaganiem, ogrzewaniem i klimatyzacją? Jednak bym chciał to mieć.
    :> Sprężarkę wiadomo, można zasilić. Nagrzewnicę też wymienić na prąd? W
    sumie mam webasto, poczułbym się prawie jak w zaporożcu. :D

    > i skrzynią biegów poza hamulcami

    Po co skrzynia biegów? ;P

    > i wsadzić elektrykę ;)

    Akumulatory się montuje zamiast zbiornika paliwa
    czy (obok tego również) w komorze silnika?

    > To tak w ogromnym skrócie.
    > Koszt mniej więcej 20 tysiaków. Chyba ;)

    Nie ma firm które się tym zajmują?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 140. Data: 2016-09-19 09:27:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2016 23:17:49 +0200, Mateusz Bogusz

    > Wielkość nie ma znaczenia :-> Bramy posiadają sprężyny które mają za
    > zadanie równoważyć ciężar płaszcza. Także niezależnie czy on ma 2,5m czy
    > 6m powinieneś móc podnieść go ręcznie używając tej samej siły dla obu.

    Ja może bym nie miał problemu, ale dziecko chcące wyprowadzić sobie rower
    już będzie mieć problem... a tak zawsze jedna z bram powinna działać.

    --
    Pozdor
    Myjk