  • 41. Data: 2016-09-14 11:11:05
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 10:55, KIKI pisze:

    > No to będzie może pierwszy dom gdzie spróbujemy to naprawić. Piany tam
    > wpuścić nie wolno, bo odsadzi styropian. Pianą trzeba zrobić po
    > wszystkim żeby zalać wieniec i połączyć z tym styro. Ale pod placki nie
    > wolno. Może tam wsypać kulki styropianowe?
    >
    > Jakby kupić kulki, zrobić jakieś narzędzie do wsypania i to zasypać?
    > Może jakoś za pomocą sprężonego powietrza żeby te kulki tam jednak wpadły??
    > Później wezwać firmę od piany z agregatu i zalać całe wieńce.

    Mozna smialo piana niskoprezna po kawalku. Wstrzykiwac do formy plackow.
    Jak placki zwiaza to nie zadnej obawy, ze kolejne uzupelnienia oderwa
    styropian.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2016-09-14 11:40:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 09:50:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 13 Sep 2016 07:31:07 -0700 (PDT), Budyń

    > Dla jakich warunków to wyliczyłeś?

    dla zadnych, projektu nie widzialm -zgaduję tylko. Takie rzeczy dokladnie to mozna
    tylko ozk policzyc.
    Lisciasty - wpisz w swoje dane ten styropian i napisz co wyjdzie, tzn jaka
    temperatura w garazu sie bedzie utrzymywac i jak sie zmienią straty.

    b.

  • 43. Data: 2016-09-14 11:52:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Sep 2016 02:40:08 -0700 (PDT), Budyń

    > dla zadnych, projektu nie widzialm -zgaduję tylko.
    > Takie rzeczy dokladnie to mozna tylko ozk policzyc.

    Tak właśnie myślałem. :P

    Ja miałem to policzone takie dwa warianty i nie chodzi o rzeczywiście nic
    nie znaczącą różnicę 5/6 sC, tylko by w zimie temperatura w garażu nie
    spadła (nawet podczas największych mrozów) poniżej 4sC. Brak izolacji
    pomiędzy nieogrzewanym garażem to właśnie mi zagwarantuje, ergo, to nie
    będą tylko straty ciepła, ale określony i zamierzony rezultat osiagnięty w
    najtańszy możliwy sposób.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2016-09-14 11:52:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Sep 2016 14:23:41 +0200, quent

    > Może mieć to sens jesli nad garażem nie ma (a u liściastego nie ma)
    > pomieszczenia mieszkalnego, które byłoby mocno wychładzane.

    U mnie nad 1/4 garażu jest łazienka. Ten narożnik będzie oczywiście
    docieplony -- aczkolwiek tutaj też można niedocieplać, a jedynie uwzględnić
    większą moc grzewczą w tym pomieszczeniu. Ale dla takiego rozwiązania nie
    były policzone moje "straty", a tylko dla braku ocieplenia ścian na
    parterze ("kotłowni", łazienki i wiatrołapu) aby utrzymać zawsze w garażu
    temp. > 4sC.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2016-09-14 11:56:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 11:51:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > będą tylko straty ciepła, ale określony i zamierzony rezultat osiagnięty w

    jak masz wprowadzone daj dalsze dane:
    ile bedzie w garazu z ocieplona scianą i ocieplona podłogą, i koszt energii
    ile bedzie w garazu z nieocieplona scianą i ocieplona podłogą, i koszt energii
    ile bedzie w garazu z ocieplona scianą i nieocieplona podłogą, i koszt energii

    sam jestem ciekaw co wyjdzie.

    b.

  • 46. Data: 2016-09-14 11:58:03
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.09.2016 11:11, Maniek4 wrote:
    > W dniu 2016-09-14 o 10:55, KIKI pisze:

    > Mozna smialo piana niskoprezna po kawalku. Wstrzykiwac do formy plackow.
    > Jak placki zwiaza to nie zadnej obawy, ze kolejne uzupelnienia oderwa
    > styropian.

    Niskoprężna piana też podnosi. Pod brodzik sobie dałem tak, że położyłem
    na płasko pustaka i zostało z 1cm więc dałem piany niskoprężnej i
    położyłem ze 2 worki kleju 50kg razem.

    Czuję do dzisiaj pod stopami, że jednak brodzik jest wygięty w środku w
    górę. Pewnie placki u Liściastego mogą odskoczyć

  • 47. Data: 2016-09-14 12:09:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 11:58, KIKI pisze:

> [...]
    >
    > Czuję do dzisiaj pod stopami, że jednak brodzik jest wygięty w środku w
    > górę. Pewnie placki u Liściastego mogą odskoczyć

    Kleilem w ten sposob nie raz i zawsze bylo dobrze. Ale fakt, ze nie
    wiadomo jak u Lisciastego zwiazany jest klej z wiencem.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2016-09-14 12:11:54
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.09.2016 11:58, KIKI wrote:

    Ale ja bym zrobił próbę. Liściasty, przyklej styropian do kawałka
    betonu, murku czy pustaka. Odczekaj kilka dni i wpuść pianę. Zobaczymy.

    Na razie to masz wentylowany/wietrzony mur, którego tak zostawić nie można.

    Pozostanie jeszcze wiania między otworami okiennymi. Napiera wiatr z
    jednej strony, włazi pod styropian i wyłazi szczeliną z drugiej strony
    przy obróbce okna i gniazdkami.

    Przynajmniej o ten 1cm dookoła przy murłacie go powstrzymasz. Nie będzie
    tak łatwo podwiewać warstwy ocieplenia.

    Spróbuj jednak zasypać tą szczelinę ile się da. Samo uszczelnienie pianą
    od góry to jedno, bo odetnie wielką powierzchnię wylotu po całym
    obwodzie. Ale zasypanie będzie barierą wewnątrz muru tam niżej.

    Bo nie wolno wciskać piany głęboko. Piana tylko do zatkania od góry.
    Mówię kup kulki styropianowe i spróbuj wsypać ręcznie, później weź
    powietrze z kompresora i wdmuchuj te kulki żeby zeszły w dół. Oczywiście
    z umiarem dmuchaj.
    Może są jakieś pistolety do kulek styro ale z małym końcem.

  • 49. Data: 2016-09-14 12:16:04
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.09.2016 12:09, Maniek4 wrote:

    > Kleilem w ten sposob nie raz i zawsze bylo dobrze. Ale fakt, ze nie
    > wiadomo jak u Lisciastego zwiazany jest klej z wiencem.

    Trzeba ostrożnie z tym.
    Może by tak kupić kamerkę inspekcyjną?

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =kamera%20inspekcyjna%20android&bmatch=base-relevanc
    e-aut-1-5-0913

    od około 60zł w górę. Są takie z główką 5mm. Trzeba sprawdzić aukcje,
    która ma małą końcówkę. Kamerki do Androida i PC. Najpierw to bym zrobił
    inspekcję na ile placków w ogóle jak to jest przyklejone.

    Kamerka poniżej 100zł. Przyda się i do samochodu.

  • 50. Data: 2016-09-14 12:16:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 11:56, Budyń pisze:

> [...]
    > ile bedzie w garazu z ocieplona scianą i nieocieplona podłogą, i koszt energii

    Tez nie ocieplalem garazu. Miedzy garazem a kuchnia i jadalnia jest
    kotlownia i spizarnia. Nieocieplona sciana w garazu gwarantuje, ze
    temmp. w duze mrozy nie spadnie ponizej zera. Pisanie, ze jakoby
    nieizolowana posadzka to samo zapewniala to jest wierutna bzdura. A
    nieogrzewane i nieizolowane pomieszczenia stanowia bufor miedzy scianami
    zewnetrzmyni, znaczy robia za ocieplenie.

    Pozdro.. TK