  • 61. Data: 2016-09-14 19:13:06
    Temat: Re: Budowa Liściastego
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 14 Sep 2016 00:16:49 +0200, KIKI napisał(a):

    > Też niegłupi pomysł. Ale samym kruszywem czy z czymś zmieszać?

    Samą mielonką, taką drobną. Podobno szybko to idzie i w pionie daje całkiem
    niezłe U. Perlit niedrogi, a bloczki i tak są na miejscu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 62. Data: 2016-09-14 21:16:38
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 14 września 2016 17:00:19 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Na pewno trzeba zbudować inżektor z kawałków śmieci plastikowych i
    > kompresorem rozpylać te kulki. Elektrostatyka może faktycznie
    > przeszkadzać. Trzeba dać im energii kibetycznej plus zapadanie pod
    > własnym ciężarem.
    > Ale nie wiem, bym wysypał kilka szklanek i dmuchnął z kompresora tak po
    > troszeczku.
    > Jak już nie będzie włazić więcej to dopiero zapianować całość.
    >
    > Nie wiem ile tam jest obwodu ale dla 50mb ściany x 3m to dale 150m2 *
    > 0.01m szczelina to 1.5m3 minus placki. Trzeba kupić worek czy dwa i

    Pomysł z kulkami ma szanse zadziałać jak szpara jest większa niż 2-3x średnica kulek.
    Feler z dmuchaniem jest taki że jak dmuchasz to powietrze będzie wolało wyłazić
    szparą a nie iść wgłąb.
    Nie sądze też aby wibracje jakkolwiek temu pomogły.

    Z drugiej strony cienka warstwa piany (3-5-10cm) nie odsadzi tego styro. A jak sie
    opianuje dookoła to nie będzie przewiewu.
    Cyrkulacja miedzy sciana a styro nie powinna byc problemem.

    dla pewności można opleść ten dom czujnikami 1wire - ds1820.
    Wtedy ciagle mozna wiedzieć czy sciana zewnetrzna pod styro jest ciepla.
    Jak nagle temperatura opadnie to znaczy ze wiatr hula.

    Ale nie sądze aby opadło.

    Mysle ze demonizujesz klejenie na placki. Zgodze sie ze ramki lepsze ale jak styro
    klejony na placki a szpara niewielka (2-5mm) i dookoła szczelne to raczej wielkich
    strat nie będzie.

    Co do szczytów sie zgadzam. Szczelne powinny byc. Tak samo tynki/zaprawa w fugach w
    porotermie.

  • 63. Data: 2016-09-14 21:22:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 19:53:55 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ja tam wcale nie wiem czy pokaze -

    Spoko spoko, ja nie jestem delikates :>

    Poddasze jest problematyczne, bo przy tej pogodzie zdechnąć można jak się tylko
    wsadzi łeb przez właz. Fotki szczeliny są w albumie:

    https://goo.gl/photos/nX8afcghnRwe1wHZ7

    Jak wcześniej pisałem, słabo to widać ale szczelina jest grubości
    "na palec", w środku widać gęsto poplackowane placki.
    Sypanie tam kulek styropianowych jest słabo wykonalne, może by tam
    po prostu nasypać piachu? Albo perlit?

    L.

  • 64. Data: 2016-09-14 21:26:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 08:49:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jakoś brakuje mi tam okien.
    > Te co sa sprawiają wrażenie za małych w stosunku do kubatury budynku.
    > Ale to takie moje tylko pierwsze wrażenie po obejrzeniu tych kilku zdjęć.

    Ja mam też takie wrażenie, ale jak się siedzi w środku to jest ok,
    doświetlenie dobre. Przy czym ja nie ingerowałem w ilość okien
    ze względów energooszczędnych ;) Kazałem tylko wywalić okno
    z kotłowni i garażu.

    L.

  • 65. Data: 2016-09-14 21:31:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 11:40:12 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Lisciasty - wpisz w swoje dane ten styropian i napisz co wyjdzie, tzn jaka
    > temperatura w garazu sie bedzie utrzymywac i jak sie zmienią straty.

    Nie pochylałem się zanadto nad garażem. Potraktowałem go jako
    "przestrzeń nieogrzewana z przynajmniej 2 ścianami zewnętrznymi,
    z drzwiami zewnętrznymi". Współczynnik redukcyjny 0,6 dla ścian chałupy
    graniczących z garażem. Może jakoś to przemodeluję w wolnej chwili,
    ale nie wiem czy to takie istotne, jakoś zgrzewa mnie ile będę miał
    w tym garażu, może niesłusznie ;)

    L.

  • 66. Data: 2016-09-14 21:34:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Świeże fotki z dziubania dziury pod ciepłą pompę. Planowane
    2 dziury po 100m, na razie dzisiaj udało się zrobić jedną
    i wpakować sondę.

    https://goo.gl/photos/g3FGGTa6HtaVtNgM7

    L.

  • 67. Data: 2016-09-14 21:39:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:11:59 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Pozostanie jeszcze wiania między otworami okiennymi. Napiera wiatr z
    > jednej strony, włazi pod styropian i wyłazi szczeliną z drugiej strony
    > przy obróbce okna i gniazdkami.

    Okna będą zaklejone dookoła akrylem, nic nie będzie wiać. Gniazdka
    po obrobieniu drutów zakleję silikonem, jak wyżej.
    Reszta styro jest zrobiona szczelnie, a tam gdzie coś znajdę to uszczelnię.

    > Przynajmniej o ten 1cm dookoła przy murłacie go powstrzymasz. Nie będzie
    > tak łatwo podwiewać warstwy ocieplenia.

    Nie mam murłaty :>

    L.

  • 68. Data: 2016-09-14 21:41:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 08:29:20 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Rolety nadstawne???

    Że jakie że? Moja nie rozumi.

    L.

  • 69. Data: 2016-09-14 21:45:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:09:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Kleilem w ten sposob nie raz i zawsze bylo dobrze. Ale fakt, ze nie
    > wiadomo jak u Lisciastego zwiazany jest klej z wiencem.

    No jest nawalone plackami. Zakładam że na ścianie jest placków mniej,
    a przy wieńcu więcej, ale mogę się mylić.

    L.

  • 70. Data: 2016-09-14 21:48:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 17:00:19 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Elektrostatyka może faktycznie
    > przeszkadzać. Trzeba dać im energii kibetycznej plus zapadanie pod
    > własnym ciężarem.

    Słabo to widzę, poblokuje się na pierwszych kilku warstwach placków
    i nic nie opadnie na dół, za lekkie i za klejące.

    > Nie wiem ile tam jest obwodu ale dla 50mb ściany x 3m to dale 150m2 *
    > 0.01m szczelina to 1.5m3 minus placki. Trzeba kupić worek czy dwa i
    > spróbować.

    Obwodu jest ponad 80m z tego co pamiętam.

    L.