  • 101. Data: 2018-09-06 18:31:05
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 17:39 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Ale identycznie jest za granicą ;) Porównujmy jednak podobny standard :)
    > pozdr.

    Booking, filtry: Portugalia, cztery gwiazdki, przy plaży, z basenem,
    tydzień dla 4 osób (ze śniadaniami) od 3.08.2019 do 10.08.2019
    najtańszy - 5333 PLN
    kolejno 5973, 6882, 6927, 7272

    Twojego za 1500 nie ma, daj linka.

    Do tego przydałoby się tam polecieć (nie wtedy kiedy są tanie loty) tylko
    kiedy rodzice i dzieci mają urlopy/wolne - dodatkowe 5000 (z bagażami w
    obie strony, wliczony tranzyt z lotniska) - rodzina nie spakuje się tylko
    do podręcznego.
    Jedzenie - niech będzie biedronka i markety 30EUR/dzień - mamy kolejne
    800. Zwiedzanie?, wycieczki? - kolejny 1000. Suma 12 kPLN.

    TG

  • 102. Data: 2018-09-06 19:27:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 18:31:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Booking, filtry: Portugalia, cztery gwiazdki, przy plaży, z basenem,
    > tydzień dla 4 osób (ze śniadaniami) od 3.08.2019 do 10.08.2019
> [...]

    1500 to płaciłem na Malcie kolego :)

    W Portugalii miałem 4 różne hotele bo się przemieszczaliśmy.
    Hotel w Polsce liczyłem dla 2 osób - dla czterech wychodzi blisko 8k pln,
    czyli nadal drożej niż Portugalia.

> [...]
    > kiedy rodzice i dzieci mają urlopy/wolne - dodatkowe 5000 (z bagażami w
    > obie strony, wliczony tranzyt z lotniska) - rodzina nie spakuje się tylko

    Że Ty nie możesz się dostosować do terminu bo nie masz takiej możliwości
    to jest tylko i wyłącznie Twój problem ;) Mi tydzień w jedną czy w drugą
    nie robi różnicy - nie muszę klepać urlopu rok wcześniej. Współczuję.

    > Jedzenie - niech będzie biedronka i markety 30EUR/dzień - mamy kolejne
    > 800. Zwiedzanie?, wycieczki? - kolejny 1000. Suma 12 kPLN.

    30Eur w biedronce? To chyba na tydzień :)
    W każdej knajpie najesz się do syta za 10-12Eur na osobę.
    Śniadania 4-6 Eur. Żeby sobie nie pierdolić dla pierdolenia - google.com
    "ceny w restauracjach w Portugalii", pierwszy link:

    http://infolizbona.pl/ceny-portugalia-2017-restaurac
    je-bary-kluby-kawiarnie-lizbonie-porto-algarve/

    ŚREDNIE CENY W RESTAURACJACH W PORTUGALII, W ROKU 2017
    [...]

    DANIA GŁÓWNE W PORTUGALSKICH RESTAURACJACH - CENA 2017
    grillowany łosoś: 7-15 EUR
    grillowane sardynki podawane z ziemniaki oraz sałatą: 5-10 EUR
    okoń morski: 7-11 EUR
    dorsz a lagareiro: 8-12 EUR
    zapiekanka z dorsza Bacalhau a Brás: 7-13 EUR
    gulasz z ryb i warzyw tzw. caldeirada: 12-20 EUR
    cataplana z owoców morza: 20-35 EUR/dla 2 osób
    krewetki w sosie curry: 6-10 EUR
    ośmiornica z rusztu: 8-15 EUR
    wieprzowina gotowana z małżami w białym winie, podawana z pieczonymi ziemniakami,
    tzw. carne de porco a alentejana: 9-13 EUR
    bitki wołowe z jajkiem sadzonym, podawane z frytkami i ryżem, tzw. bitoque: 6-9EUR
    kurczak z rożna z frytkami: 6-10 EUR
    grillowana polędwica wieprzowa: 7-15 EUR
    gulasz portugalski, tzw. cozido a portuguesa: 6-10 EUR
    ryż z kaczką: 7-10 EUR
    cielęcina w sosie śmietanowo-kawowym: 8-15 EUR

    Dziękuję, dowidzenia.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2018-09-06 19:47:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 19:27 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > 1500 to płaciłem na Malcie kolego :)
    No fakt, nie doczytałem.

    > Że Ty nie możesz się dostosować do terminu bo nie masz takiej możliwości
    > to jest tylko i wyłącznie Twój problem ;) Mi tydzień w jedną czy w drugą
    > nie robi różnicy - nie muszę klepać urlopu rok wcześniej. Współczuję.
    Nie ma czego, ja mogę, ale mam Żonę na etacie, która musi zaplanować urlop
    w styczniu. Dzieci maja szkołę i swoje obozy/kolonie. Podejrzewam, że z
    50% Polaków tak ma.

    > 30Eur w biedronce? To chyba na tydzień :)
    Ja liczę 4 osobową rodzinę - owoce, warzywa, picie, soczki, płatki, mleko
    i takie tam duperele.

    > W każdej knajpie najesz się do syta za 10-12Eur na osobę.
    No to mamy 40-50EUR dziennie

    > Śniadania 4-6 Eur.
    Kolejne 16-24 Eur dzienie

    Żeby sobie nie pierdolić dla pierdolenia - google.com
    > "ceny w restauracjach w Portugalii", pierwszy link:
    (...)

    Policz to x4 dodaj napoje, dodaj deser, dodaj przystawki i wyjdzie Ci
    100EUR

    A gdzie transport, zwiedzanie, "Tato kupimy lody, cukierki, napoje,
    śliczne świerzaki, magnesiki na lodówkę itp."

    > Dziękuję, dowidzenia.

    TG

  • 104. Data: 2018-09-06 20:00:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 19:47:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Nie ma czego, ja mogę, ale mam Żonę na etacie, która musi zaplanować urlop
    > w styczniu. Dzieci maja szkołę i swoje obozy/kolonie. Podejrzewam, że z
    > 50% Polaków tak ma.

    Cóż - wszystkim współczuję. Bez ironii :)

    > No to mamy 40-50EUR dziennie

    No.

    > Kolejne 16-24 Eur dzienie

    No.

    > Policz to x4 dodaj napoje, dodaj deser, dodaj przystawki i wyjdzie Ci
    > 100EUR

    No.

    Ale nie wiem do czego dążysz?
    Bo ja ciągle się odnoszę, że nad polskim morzem jest drożej. Jak jeszcze
    policzysz, że przez połowę pobytu leje deszcz i odliczysz sobie te dni
    od urlopu to już w ogóle wychodzi kosmos :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2018-09-06 21:40:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 20:00 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > policzysz, że przez połowę pobytu leje deszcz i odliczysz sobie te dni
    > od urlopu to już w ogóle wychodzi kosmos :-)

    Dążę do tego, że nad polskim morzem nie jest drożej niż w Twojej
    przykładowej Portugalii.
    Jak oprócz jedzenia i spania doliczysz transport i inne wakacyjne atrakcje
    płacone w EUR to Ci wczasy w Portugalii wyjdą o 50% drożej. Ty jesteś
    niereprezentatywny - wyszukujesz tanie okazje, jedziesz kiedy je
    znajdziesz. Większość planuje urlop z wyprzedzeniem, jedzie z dziećmi i
    wychodzi zupełnie inna kalkulacja.
    Sam nie jeżdżę od wielu lat nad polskie morze ale nie z tego powodu, że
    jest drogo (bo nie jest). Nie pasuje mi klimat, komary temp wody i tłumy
    ludzi.

    TG

  • 106. Data: 2018-09-06 21:50:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 21:41:05 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > niereprezentatywny - wyszukujesz tanie okazje, jedziesz kiedy je
    > znajdziesz. Większość planuje urlop z wyprzedzeniem, jedzie z dziećmi i

    Takich jak ja jest setki tysięcy. Czemu zakładasz, że to właśnie Ty jesteś
    reprezentatywny :-)

    Jest też mnóstwo osób które latają "tradycyjnie" na all inclusivy ale
    wybierają lastminuty. Wtedy nie do końca wiesz gdzie polecisz, bo bierzesz
    urlop na 2 tygodnie i masz tydzień na polowanie na tygodniowe wczasy.

    W tym roku pomogłem znajomym upolować Turcję allinclusiva - przecenione
    z 2900 na 900 pln / os., hotel 5 gwiazdek full wypas, sam bym poleciał
    choć za turasami nie przepadam :-)

    > Sam nie jeżdżę od wielu lat nad polskie morze ale nie z tego powodu, że
    > jest drogo (bo nie jest). Nie pasuje mi klimat, komary temp wody i tłumy
    > ludzi.

    To też. Ale oprócz tego jest drogo :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2018-09-06 22:02:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 21:36:08 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja się odniosę do wszystkiego. To niby prawda. Tanio dla dwóch
    > osób. Mi za chu to nie chce wyjść. Zawsze wydaje się tanio licząc
    > kwatery, żarcie. A później się okazuje, że na jakiejś starówce
    > 1,5 litra wody kosztuje 2 Eu a plecak pusty. Ostatni przykład w
    > Pradze kebab po przeliczeniu na starówce 34 zyli. Lody w kolaczu
    > 5 Eu. Piwo w knajpie lekko od 5 Eu i wyżej. Espresso w Wenecji
    > nawet 12,50 Eu. Najtańszą mocarele jaką znalazłem to bodaj 2 Eu.
    > Ceny gondoli od 100 Eu per person. Lody w Trogirze dla 5 osób bez
    > wodotryskow 70 zyli. Byle żarcie dla 5 osób to lekko 100 Eu.

    Ale nie porównuj też polskiego morza do najdroższego turystycznego
    miejsca na świecie jakim jest Wenecja ;-)

    Byłem w czerwcu na Zakhyntosie w trójkę i wielka gałka swojskich lodów
    była za 1eur, czyli taniej niż nad naszym morzem, a ceny większości
    "codziennych" produktów (jak przykładowa woda) były na poziomie cen
    w polskiej biedronce. Żarcie standardowo - 10-15Eur na osobę w każdej
    knajpie. Przelot + świetny hotel z basenem ze śniadaniami na 8 dni =
    2900 pln.

    [...]
    > przed Tobą. Mam znajomych co jeżdżą we wrześniu. Dobra pora na
    > odwiedzanie ciepłych latem miejsc. Po sezonie to i taniej. Tylko

    Pewnie. Kanary to nawet jeszcze lepiej w pazdzierniku albo listopadzie
    bo woda i powietrze tak samo ciepłe jak w sierpniu, przedłużasz sobie
    piękną pogodę (jak u nas już zimno) i taniej :)

    > jak to zrobić mając dzieci w wieku szkolnym?

    Napisać usprawiedliwienie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2018-09-06 22:03:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 22:02:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Aha, nie wiedzą gdzie polecą. To ja nie mam więcej pytań. Cały
    > podwątek psu w doopę.

    A co w tym takiego złego? :-) Przygoda to się nazywa :)
    Całe życie masz zaplanowane? To nudne!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2018-09-06 22:07:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 22:03 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > A co w tym takiego złego? :-) Przygoda to się nazywa :)
    > Całe życie masz zaplanowane? To nudne!

    Dorośniesz to zrozumiesz :-)

    TG

  • 110. Data: 2018-09-06 22:10:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 22:07:26 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Dorośniesz to zrozumiesz :-)

    Skończyły się argumenty :)
    pozdr.

    --