  • 141. Data: 2018-09-07 21:31:21
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 21:20:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Chyba ledwo rok minął

    Oj Kris. Wy (w kilka osób) mnie tu jechaliście już w 2006-2007r jak
    się do budowy przymierzałem i liczyłem / planowałem ocieplenia. Pamiętam
    ten kwik i chichy śmichy jak 20cm styropianu liczyłem :-) Dzisiaj 20cm
    to absolutny standard, a niektórzy dają jeszcze więcej :-)

    > Dopiero z etapu młodzieńczego wychodzisz, więc wszystko przed Tobą

    To kiedy się etap młodzieńczy kończy? Bo ja już prawie 40-stkę mam na
    karku ;)

    > Myśmy to już przerabiali, przerabiamy- teraz Twoja kolej
    > jak to było?: wrzucasz hasło na FB "kto chętny na wyjazd" i wyjeżdżacie- czy jakoś
    tak. Dalej tak się da czy się trochę zmieniło?

    Pewnie, że się da - w każdej chwili :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 142. Data: 2018-09-07 21:32:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 21:30:52 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Trochę inaczej, czyli poza prawem?
    > W Polsce, jak w większości Europy, istnieje wymagany prawem obowiązek
    > szkolny.

    Ja wychodzę z założenia że to rodzic decyduje o losach dziecka. Ty
    niestety widzę, że jak prawdziwy niewolnik oddałeś się rządzącym, którzy
    to prawo ustalają :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 143. Data: 2018-09-07 22:19:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 21:31:23 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Oj Kris. Wy (w kilka osób) mnie tu jechaliście już w 2006-2007r jak
    > się do budowy przymierzałem i liczyłem / planowałem ocieplenia. Pamiętam
    > ten kwik i chichy śmichy jak 20cm styropianu liczyłem :-)

    I jak dzisiaj w OZC wpiszesz 20 vs 12 to zwrot w rozsądnym czasie nie wyjdzie
    Ale nie wpiszesz bo jak zaczepem proponować żebyś to i owo posymulował to okazało się
    ze Twój projekt ozc wcięło.
    W jakiejś profesjonalnej firmie mogłeś miejsce na backupy wykupic;((

    > Dzisiaj 20cm
    > to absolutny standard, a niektórzy dają jeszcze więcej :-)

    bzdurzysz
    20 cm teraz to żaden standard. Fakt faktem ze czasami widuję tak ocieplane chałupy
    czasami ale to nadal wyjątki.
    Aż z ciekawości znajomego co największą lokalną hurtownie budowaną u nas prowadzi jak
    mu się styro 20cm sprzedaje.
    Bo w 2008 jak pytałem to czy duże zrobił i pierwsze słyszał. Nikt go o taki styro nie
    pytał to i nie sprowadzał

    > Pewnie, że się da - w każdej chwili :-)

    To korzystaj
    Ja jestem na etapie że córa kilkadziesiąt km dalej szkole wybrała więc praktycznie z
    domu wybyła.
    I czekam czy to wybór ostateczny czy jeszcze zdanie zmieni
    Bo jak ostateczny to jakieś mieszkanie muszę jej tam kupić bo za wynajmy podobna kase
    miesięcznie zapłacę

  • 144. Data: 2018-09-07 22:58:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 22:19:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I jak dzisiaj w OZC wpiszesz 20 vs 12 to zwrot w rozsądnym czasie nie wyjdzie

    Pewnie, że wyjdzie.

    > Ale nie wpiszesz bo jak zaczepem proponować żebyś to i owo posymulował to okazało
    się ze Twój projekt ozc wcięło.
    > W jakiejś profesjonalnej firmie mogłeś miejsce na backupy wykupic;((

    Przecież liczyliśmy to dziesiątki razy :)

    > bzdurzysz
    > 20 cm teraz to żaden standard. Fakt faktem ze czasami widuję tak ocieplane chałupy
    czasami ale to nadal wyjątki.

    20cm to dzisiaj absolutne minimum. Nikt mniej nie daje. Oczywiście dla
    standardowej ściany 2W :)

> [...]
    jak mu się styro 20cm sprzedaje.
    > Bo w 2008 jak pytałem to czy duże zrobił i pierwsze słyszał. Nikt go o taki styro

    Czyli typ "panie ja zawsze sprzedaję 10cm - weź pan i będzie dobrze".
    Ja ocieplałem bodaj w 2009 to lokalna hurtownia (Lubar) akurat budowała
    swoją nową siedzibę i całość ocieplali właśnie styropianem 20cm, bo jak
    chciałem kupić to akurat im na magazynie zabrakło i "oddali" mi trochę
    kupionego swojego (im się nie spieszyło aż tak i mogli poczekać).

    > To korzystaj

    Korzystam ile się da :-)

    > Ja jestem na etapie że córa kilkadziesiąt km dalej szkole wybrała więc praktycznie
    z domu wybyła.

    To też korzystaj :)

    > I czekam czy to wybór ostateczny czy jeszcze zdanie zmieni
    > Bo jak ostateczny to jakieś mieszkanie muszę jej tam kupić bo za wynajmy podobna
    kase miesięcznie zapłacę

    Raczej nie, chyba że chcesz żeby sama wynajmowała całe mieszkanie. A zwykle
    studenci mieszkają po 3-4 osoby na 2-3 pokojach i choćbyś nie wiem jak
    liczył to nigdy nie wydasz tyle co na mieszkanie;) 15 lat temu to było
    bardzo opłacalne bo mieszkania były super tanie. W Gliwicach 60m2 3 pokoje
    kosztowały na Sikorskiego od 60k pln. Dzisiaj w zależności od standardu
    150-250k. Sam troszkę żałuje, że wtedy nie kupiłem 2-3 mieszkań zamiast
    rozpierniczać kasę na głupoty. Ale dzisiaj to już się średnio opłaca
    - te mieszkania już raczej w górę nie pójdą, bloki się starzeją, ceny już
    są z kosmosu.

    Ja idę inną drogą i zaczynam "developerkę" garażową :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 145. Data: 2018-09-07 22:59:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 22:58:32 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > kosztowały na Sikorskiego od 60k pln. Dzisiaj w zależności od standardu

    Hm... Na Sikorniku chyba jednak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 146. Data: 2018-09-07 23:41:11
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    > Trochę inaczej, czyli poza prawem?
    > W Polsce, jak w większości Europy, istnieje wymagany prawem obowiązek
    > szkolny.

    Są dwie inne drogi:
    1. Przejście na realizowanie obowiązku szkolnego poza szkołą, nauka
    samodzielna i chodzenie do szkoły tylko na egzaminy roczne.
    2. Nauka samodzielna i chodzenie do tradycyjnej szkoły z minimum 50%
    frekwencji (tyle jest przez prawo wymagane), ale nie sądzę żeby ktoś był
    takim kozakiem żeby to próbować egzekwować ;)

    --
    Pozdr.
    Sebastian Rusek

  • 147. Data: 2018-09-07 23:49:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 22:58:32 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przecież liczyliśmy to dziesiątki razy :)

    I nigdy w rozsądnym czasie zwrot nie wyszedł

    > Czyli typ "panie ja zawsze sprzedaję 10cm - weź pan i będzie dobrze".

    On sprzedaje to co ludzie kupować chcą
    Widocznie nie było wtedy zapotrzebowania na styro 20cm a teraz zapotrzebowanie na ten
    styro też jest znikome

> [...]
    > chciałem kupić to akurat im na magazynie zabrakło i "oddali" mi trochę
    > kupionego swojego (im się nie spieszyło aż tak i mogli poczekać).

    Widocznie lokalne uwarunkowania albo na Ślasku zdominowanym przez mniejszośc.....
    bardziej rzozrzutne ludziska;)

    > Raczej nie,

    Kurs wróżenia na odległość skończyłeś?

    > Ale dzisiaj to już się średnio opłaca

    U nas daleko od Warszawki to się jeszcze opłaca

    > Ja idę inną drogą i zaczynam "developerkę" garażową :)
    Kilka lat temu od komornika kupiłem wąską działkę 65 x 9,5m i zastanawiałem się czy
    tam garaży nie pobudować pod wynajem ale to na przyszłość zostawię. Jak to żona moja
    mówi: "jeść nie woła"

  • 148. Data: 2018-09-08 02:44:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 23:49:59 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I nigdy w rozsądnym czasie zwrot nie wyszedł

    Zawsze wychodził w rozsądnym :-) Oczywiście jak zastosowałeś 20cm przy
    budowie, a nie jak dokładałeś 10cm do istniejącego 10cm.

    > On sprzedaje to co ludzie kupować chcą

    Może ludzi tam macie więcej niedouczonych? Nie wiem, nie osądzam ale
    20cm styro to jest absolutny standard obecnie :-)

    > Widocznie lokalne uwarunkowania albo na Ślasku zdominowanym przez mniejszośc.....
    bardziej rzozrzutne ludziska;)

    Prędzej potrafiące liczyć.

    > Kurs wróżenia na odległość skończyłeś?

    Skrajne warunki -> mieszkanie 150k pln (czyli super tanie jak na zapewne
    miasto w którym jest jakaś sensowna uczelnia), wynajem 3000 pln (czyli
    bardzo drogo). Przy
    wynajmie w 3 osoby = 1000 pln / osobę * 5 lat * 12 mcy = 60k pln. W swoim
    mieszkaniu trzebaby i tak płacić czynsz ~500 pln więc pewnie różnica
    wyszłaby bliżej 30k pln VS 150k pln :-) No nijak w 5 lat to się nie może
    zwrócić. Acz oczywiście lepiej płacić za swoje niż komuś.

    > Kilka lat temu od komornika kupiłem wąską działkę 65 x 9,5m i zastanawiałem się czy
    tam garaży nie pobudować pod wynajem ale to na przyszłość zostawię. Jak to żona moja
    mówi: "jeść nie woła"

    Kwestia gdzie ta działka. Jak na zadupiu to się nie opłaci. Dookoła mnie
    mieszka 20k ludzi i garaże wynajmujesz z miejsca z pocałowaniem ręki
    za 300 pln / mc bo zwyczajnie nie ma gdzie parkować ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 149. Data: 2018-09-08 21:43:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 07 Sep 2018 23:41:11 +0200, Sebastian Rusek wrote:
> [...]
    > frekwencji (tyle jest przez prawo wymagane), ale nie sądzę żeby ktoś był
    > takim kozakiem żeby to próbować egzekwować ;)

    Alternatywy oczywiście istnieją, ale to całkiem poza kontekstem tego
    wątku. Tutaj było "nie pójdziesz przez tydzień do szkoły bo urządzamy
    sobie wczasy na Majorce".

    Mateusz

  • 150. Data: 2018-09-08 22:35:58
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    > Alternatywy oczywiście istnieją, ale to całkiem poza kontekstem tego
    > wątku. Tutaj było "nie pójdziesz przez tydzień do szkoły bo urządzamy
    > sobie wczasy na Majorce".

    No to zależy od tego co mieści się w słowie "szkoła", bo jeśli byłaby to
    instytucja z mojej alternatywy numer jeden to podejrzewam, że taki
    wyjazd prędzej pociągnąłby całą szkołę na Majorkę niż spowodowałby
    jakieś negatywne konsekwencje.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek