  • 51. Data: 2018-09-04 22:18:22
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 21:59 Maniek4 <S...@o...pl> pisze:

    > Któregoś razu 1600 km od domu skończyła mi się klimatyzacja w
    > samochodzie. Termometr na autostradzie pokazywał 44C. Nie wiem
    > jak Wam, ale akurat w "tamtym" klimacie nasze temperatury
    > odczuwam zdecydowanie bardziej. Trzydzieści pare to "tam" wydaje
    > się dużo więcej. Zatem to czego brakuje Ci w Polsce mi jak
    > najbardziej nie. W sierpniu tego roku przy ponad trzydziestu
    > chętnie zmieniłem klimat na nartach w Druskiennikach.

    Bo byłeś pewnie w Chorwacji/Grecji.
    Nawet w Barcelonie jest parówa jak w PL. Dalej na południe (w Hiszpanii)
    masz pustynię - zupełnie inny klimat. 35 st na południu jest dużo bardziej
    komfortowe niż nasze 28 w lipcu. Wszystko jest kwestią wilgotności.
    Sam uważałem tak jak Ty dopóki nie odczułem tego na własnej skórze.

    TG

  • 52. Data: 2018-09-05 07:29:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.09.2018 o 19:47, Maniek4 pisze:
    > Spytam przy okazji, jest jakiś głębszy sens jechać/lecieć parę
    > tysi kilometrów, żeby leżakować przy basenie, jak podobne
    > atrakcje są w zasięgu ręki?
    Jest sens taki, że siedząc w domu ma się atrakcje w zasięgu ręki oraz
    obowiązki, pracę itp. też w zasięgu ręki. Wyjazd pozwala się od tego
    odciąć. I tyle.
    Jacek

  • 53. Data: 2018-09-05 08:52:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 04 Sep 2018 22:18:22 +0200, Tomasz Gorbaczuk

> [...]
    > komfortowe niż nasze 28 w lipcu. Wszystko jest kwestią wilgotności.
    > Sam uważałem tak jak Ty dopóki nie odczułem tego na własnej skórze.

    Dlatego ja jeżdżę na morświnowanie tylko do Egiptu/Turcji. Tam 45sC jest
    lepsze niż u nas 28-30 bo u nas wilgotność czasem 90% a tam 15%. Poza tym
    hotele to zupełnie inny poziom (przynajmniej te w których ja bywałem,
    owszem, nie najtańsze, ale wg mnie warto zapłacić trochę więcej i nie
    tracić nerwów). Raz z polecenia szwagra wpadliśmy do hotelu w Egipcie,
    Serenity się zwał, niby nowy i wypasiony, tak po dwóch dniach spieprzaliśmy
    do "naszego" hotelu (Jaz Aquamarine) aż się kurzyło, bo to była przepaść w
    zakwaterowaniu, obsłudze, jakości jedzenia a nawet picia. Ale ludzie tam
    jeździli i sobie chwalili.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2018-09-05 10:00:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-04 o 22:00, Sebastian Rusek pisze:

    > A wiesz może co to był za środek? Ja dociekliwy jestem, jak kupowałem
    > basen stelażowy to też dostałem jakiś worek z tabletkami bez opisu.
    > Wyglądały podejrzanie znajomo (spojler: zdarza mi się regenerować złoża
    > kationitu;) i nie pachniały basenem (chlorem znaczy się...;) Pomęczyłem
    > sprzedawcę kilkoma mailami i nie dałem się zbyć jakimiś zdawkowymi
    > odpowiedziami i okazało się, że to sól po prostu jest....
    >
    > Wartość zabijająca życie w basenie prawie żadna. Odpisałem sprzedawcy,
    > że nie zdawałem sobie sprawy, że kupuję towar luksusowy: basen morski i
> [...]
    i-sol-tabletkowana-solanka-do-stacji-uzdatniania-wod
    y-25-kg.jpg

    A może jednak nie sól ino 'aktywny tlen' w tabletkach?
    Również wygląda podobnie.
    https://static2.rolmarket.pl/pol_pl_Chemochlor-aktyw
    ny-tlen-tabletki-do-dezynfekcji-wody-basenowej-metod
    a-tlenowa-3kg-10735_2.jpg

    --
    Pete

  • 55. Data: 2018-09-05 10:06:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Sep 2018 10:00:10 +0200, Pete

    > A może jednak nie sól ino 'aktywny tlen' w tabletkach?

    Może to tabletki do generatora chloru? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2018-09-05 10:27:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 22:00, Sebastian Rusek pisze:

> [...]
    > sprzedawcę kilkoma mailami i nie dałem się zbyć jakimiś zdawkowymi
    > odpowiedziami i okazało się, że to sól po prostu jest....

    Nazwy nie pamiętam teraz, ale na pewno były jakieś związki chloru w
    składzie.
    Nie mniej pewnie jakoś nieumiejętnie stosowałem, jako totalnie zielony
    ;) w temacie.

    Do tego nie nalaliśmy wody do pełna, żeby nasza 3,5 letnia córka w miarę
    bezpiecznie mogła się w tym bawić i myślę, że to też był błąd, bo jak
    teraz czytam konieczna jest jakaś tam cyrkulacja tej wody, a pewnie ją
    tym zaburzyłem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 57. Data: 2018-09-05 11:12:50
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 05.09.2018 o 10:27, Kżyho pisze:

    > Nazwy nie pamiętam teraz, ale na pewno były jakieś związki chloru w
    > składzie.

    Nooo NaCl też ma chlor w składzie, ale nie o ten związek chloru chodzi;)

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 58. Data: 2018-09-05 11:19:34
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 05.09.2018 o 10:00, Pete pisze:
    > A może jednak nie sól ino 'aktywny tlen' w tabletkach?
    > Również wygląda podobnie.

    Nie lizałem, opieram się na info od sprzedawcy, dokładnie:
    "Tabletki solne, skład Chlorek Sodu NaCl min 99,4%"

    W opisie basenu była "chemia basenowa", która okazała się po prostu
    solą. Nie neguję - to też chemia, ale spodziewałem się innych związków
    chloru;) Domyślam się, że to taki dupochron żeby ludzie sobie tabletkami
    do basenu krzywdy nie zrobili...

    W paczce z basenem był po prostu woreczek z tabletkami bez informacji co
    to jest i jak to stosować - stąd w ogóle zacząłem gadać ze sprzedawcą.
    Jakbym miał napisane, że to sól to bym od razu dokupił to co potrzebne.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 59. Data: 2018-09-05 11:22:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Sep 2018 11:19:34 +0200, Sebastian Rusek

    > Nie lizałem, opieram się na info od sprzedawcy, dokładnie:
    > "Tabletki solne, skład Chlorek Sodu NaCl min 99,4%"

    To prawdopodobnie były tabletki do chloronatora. Dlaczego, to już nie wiem.
    Może przez przypadek, jeśli w komplecie go nie było.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2018-09-05 11:32:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 11:12, Sebastian Rusek pisze:

    > Nooo NaCl też ma chlor w składzie, ale nie o ten związek chloru chodzi;)

    NaCl z chemii jeszcze pamiętam i bym rozpoznał ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /