  • 11. Data: 2011-07-29 12:02:39
    Temat: Re: Budowa - domku przez szerszenie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2011 13:37, Maseł pisze:

    > Ale za to przynoszą dzieci...

    Sąsiadowi w zeszłe lato jeden się natrętnie do drzwi balkonowych dobijał ;)

    Ale chyba jakiś "niewypał" ;->

  • 12. Data: 2011-07-30 00:39:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik SJS napisał:

    > Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > w wiadomości grup dyskusyjnych:j0qvu8$fun$...@i...gazeta.pl...

    > Bociany też niszczą pszczoły

    Biorąc na sztuki liczebność bocianów i liczebność pszczół to chyba
    bociany dla pszczół zagrożenia istotnego nie stanowią - cała polska
    populacja bocianów (ponoć druga na świecie po białoruskiej - cóż, oni
    mają więcej miejsca i prawie całe Polesie...) to mniej więcej tyle ile
    pszczół w jednym roju...

    Szpaki i wróble też zjadają. Stare, chore i niezdatne do pracy na rzecz
    roju.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2011-07-31 15:27:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapach jadu. Identyczna sytuacja jest z pszczołami i osami. Różnica polega
    > tylko na tym że osy (a więc i szerszenie) nie mają zadziorków w żądle, co
    > pozwala im żądlić wiele razy, także po wyczerpaniu zawartości woreczka
    > jadowego. Pszczoła jeśli użądli - z automatu umiera po kilku godzinach,
    > więc 2 razy zastanowi się zanim użądli.

    > AS (techn. pszczelarz)

    Jak specjalista, to powiedz jak wyciągnąć żądło pszczoły spod skóry, razem z
    jego przyległościami w kolorze białym (obstawiam resztki woreczka jadowego
    czy jak to się tam zwie).
    Jako że paskudna pszczoła napadła mnie kilka dni temu przy koszeniu trawy i
    zostawiła mi w ręce taką niespodziankę, już jest to wszystko nieźle
    wygojone - zintegrowane ze skórą, a od początku nic co dałoby się podważyć
    nie występowało, ale jednak w skórze siedzi, więc chciałby się tego pozbyć.

    Jak to wydostać na powierzchnię?
    Maść ichtiolowa?

  • 14. Data: 2011-08-16 12:05:36
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Pszczoły? Agresywne?

    Owszem czasami bardzo!
    1. Jak pszczelarz dokarmia ul - lataja jak szalone w promieniu 40m od uli.
    2. Po wybieraniu miodu - atakuja jak mysliwce (zawsze w glowe).
    3. Jak nie ma kwiatow to zadla z nudow.
    4. Nie lubia kolorowych ubran i niektorych powszechnie stosowanych
    kosmetykow.

    Ja mam takie spostrzezenia - sasiad ma ule.
    Moze poporstu dupa z niego, a nie pszczelarz?

    Mozna sie nauczyc odpowiednich zachowan, aby unikac uzadlen. Jednak w
    przypadku imprez ogrodowych, niekazdy z gosci potrafi ignorowac latajace
    wokol owady i na swoje nieszczescie macha rekami jak opetany :)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z