  • 1. Data: 2009-03-30 14:18:17
    Temat: Budowa garażu
    Od: "ZOZ Mail Piaseczno" <z...@z...org.pl>

    Witam
    Jeszcze nigdy niczego nie budowałem (no oprócz zabawy klockami w przedszkolu
    ;-)), a teraz przyszło mi stawiać garaż. Mam sporą działkę, mam tam
    wytyczone miejsce i teraz co dalej? Architekt? No bo jakiś plan potrzebny?
    Pozwolenie na budowę pewnie też potrzebne. Podpowiedzcie jak do tego się
    zabrać najsensowniej.
    No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7
    metrów, wystarczy?

    Z góry i dołu dzięki

  • 2. Data: 2009-03-30 14:47:14
    Temat: Re: Budowa garażu
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    > No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    > samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7

    No to po kolei:
    - jeżeli na tym terenie obowiązuje plan zagospodarowania
    przestrzennego to potrzebujesz wypis i wyrys z tego planu.
    Jezeli nie ma PZP to wystap o warunki zabudowy,
    - znajdź geodetę i zleć mu wykonanie mapy do celów projektowych - 3-4
    egz.
    - 4 egz. projektu budowlanego budynku (gotowy lub indywidualny) - twój
    wybór
    - jeżeli projekt indywidualny to ten sam projektant może zrobić
    adaptację do warunków miejscowych - projekt zagospodarowania działki,
    - jeżeli projekt gotowy to muszisz znaleźć projektanta, który zrobi
    taką adaptację,
    - warunki techniczne przyłączenia projektowanego budynku do mediów -
    woda, kanalizacja, prąd, gaz - w zależności od tego co będzie
    zaprojektowane w budynku,
    - uzgodnienia narzucone w planie zagospodarowania przestrzennego -
    musisz przeczytac wypis z planu lub dać go projektantowi, jeżeli sam
    nie czujesz się na siłach,
    - decyzja o wyłączeniu gruntów z produkcji rolniczej, jeżeli wcześniej
    już to nie było zrobione (dla innej inwestycji),
    - uzgodnienie wjazdu na działke z właściwym zarządca drogi,
    no i oczywiście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania
    nieruchomościa na cele budowlane i wniosek o pozwolenie na budowę.

    Jeżeli masz jakieś pytania to śmiało....

    pozdr
    Sławek

  • 3. Data: 2009-03-30 15:12:58
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZOZ Mail Piaseczno" <z...@z...org.pl> napisał w wiadomości
    > No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    > samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7
    > metrów, wystarczy?
    >
    > Z góry i dołu dzięki
    To zależy jak duże te pierdoły :-)
    Druga sprawa to wielkość samochodów
    oraz jaki dojazd (wjazd) do garażu.
    W zależności od sytuacji ww wymiary
    mogą byc dobre lub nie. Czasem lepiej dać
    troche na wyrost niż się później męczyć.

    Pzdr
    J23

  • 4. Data: 2009-03-30 15:23:01
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    > samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7

    Za maly. Zazycz sobie po metr do dwu szerszy i dluzszy.
    Obserwuje (tu w Usa) wiele garazy pod "roznymi katami" i stwierdzam, ze kazdy
    jest za maly. Praktycznie samochody stoja otoczone z przodu, z bokow i nawet z
    gory duza iloscia starych sprzetow, pudel, szafek i stolow zastawionych kupa
    niepotrzebnych rzeczy, ktorych szkoda wyrzucic, bo sie moga przydac. Rowery
    wisza pod sufitem na hakach, kosiarki na scianach a z sufitu zwisaja jeszcze
    pilki na sznurkach aby przy wjezdzaniu samochodem nie wjechac za daleko, tylko
    tyle coby sie drzwi za nim zasunely.
    I chcialem zwrocic uwage na cos, co nazywam syndromem dachu nad garazem, o
    ktorym malo kto wie, a o czym snulem osnowe na innym watku.
    Otoz te dachy na polnocnej stronie polaci, lub cale, gdy od poludnia
    osloniete sa drzewami lub bryla budynku, po kilku latach pokrywaja sie
    zielenina; na tych "szynglach" czy papach, ktorymi sa kryte, pojawiaja sie
    zielone porosty, plesnie, mchy i inne flory, wymagajace okresowego
    spryskiwania pokrycia "chloraksem" lub innymi spalajacymi je srodkami.
    Otoz przyczyna tego jest betonowa posadzka w garazu, wylewana bezposrednio na
    grunt, ktora w letnie parne dni normalnie sie poci czyli nawilgaca z powodu
    skraplanie sie na niej pary wodnej z powietrza.
    Dlatego zachecam do wykonania tej posadzki na 10-20 cm warstwie izolacyjnej
    jaka jest siany, o jednorodnym uziarnieniu czyli w miare rownoziarnisty zwir,
    (grawel) material sypki, ktory dzieki swej 30 procentowej porowatosci robi za
    wystarczajaco dobra izolacje cieplna. To powoduje, ze ta posadzka uzyskuje
    temperature zblizona do temperatury powietrza a nie gruntu, (ktory zima/lato
    ma temperature okolo 8 - 10 stopni C) i tak wykonana plyta jest sucha.
    Garaz zazwyczaj ogrzewany nie jest i powietrze latem w nim jest rowniez
    chlodniejsze, ono przez zazwyczaj nieocieplany sufit, ochladza dach, na ktorym
    noca pojawia sie rosa stwarzajac warunki do wegetacji tej zieleniny, a ona
    moze byc powodem przyspieszonej degradacji polnocnej strony pokrycia, co
    czesto widuje.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2009-03-30 17:39:54
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    > samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7

    7 m na szerokosci i 5,5 na gleboskosc starcza.

    jesli chcesz murowany to tak jakbys dom budowal, papierow masa i kierownik
    budowy musi byc, eee, szkoda gadac,

    moje przemyslenia na ten temat sa takie, bo za pare lat tez bede budowal 10
    m x 5,5 m
    budowa wiaty metoda szkieletowa bez wypelnienia.
    Pozniej wg potrzeb zabudowa scian lub wydzilenie male pomieszczenia
    gospodarczego z wiaty /sciany dzialowe/
    Zreszta wiate mozna tez zamknac siatka betafence/deskami z przeswitem i
    roleta azurowa. Przynajmniej samochody przewieje a zima nie beda zamrozone
    szyby.

  • 6. Data: 2009-03-31 07:44:04
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    > roleta azurowa.  Przynajmniej samochody przewieje a zima nie beda zamrozone

    No to jesteś w błędzie.
    Budowa wiaty nie wymaga pozwolenia na budowę ale tylko powierzchni
    zabudowy do 25 m2, przy czym łączna ich liczba nie moze przekraczać 2
    na każde 500m2 powierzchni działki.
    W związku z tym twoje przemyslenia biorą w łeb ponieważ to co
    planujesz będzie miało pow. 55 m2.
    Poza tym jeżeli nawet wybudujesz wiatę o "przepisowych" wymiarach a
    później ją "obudujesz" to będzie to traktowane jak samowola budowlana.
    Naprawdę nie ma tu znaczenia że jest to tylko wiata. Niestety przepisy
    mamy jakie mamy. Poza tym wcale nie musisz budować najpierw wiaty "bez
    ścian". Takie obudowanie o jakim piszesz jest traktowane również jako
    wiata, więc po co te kombinacje?

  • 7. Data: 2009-03-31 08:13:40
    Od: arch <s...@w...pl>

    A tak zapytam...jesteś z Piaseczna?
    Jeśli tak to mogę ci zrobić projekt i wszystkie inne papiery.

    pozdr
    Sławek

  • 8. Data: 2009-03-31 09:01:59
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    A tak zapytam...jesteś z Piaseczna?
    Jeśli tak to mogę ci zrobić projekt i wszystkie inne papiery.

    O rany... już mi przeszło... nic nie buduję. Z Piaseczna nie ale bardzo
    blisko, codziennie jestem bo tu pracuję. Daj kontakt na priv w sprawie tego
    projektu.

  • 9. Data: 2009-03-31 11:05:28
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ;-)), a teraz przyszło mi stawiać garaż.

    Byl bardzo niedawno na ten temat watek
    na pl.misc.samochody,
    Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

    > No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    > samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7
    > metrów, wystarczy?

    Malo. Mnie na 1 samochod + kosiarka i milion pierdol wyszlo 7x6.

    7 na glebokosc (5-metrowy samochod chce obejsc dookola)

    i 6 na szerokosc (obejsc, gdy ma otwarte drzwi).

    pozdrawiam

    pluton

  • 10. Data: 2009-03-31 18:03:03
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > mamy jakie mamy. Poza tym wcale nie musisz budować najpierw wiaty "bez
    > ścian". Takie obudowanie o jakim piszesz jest traktowane również jako

    no to bedzie tylko wiata z wydzielonymi czesciami zaslanianami roletami, a
    mam 3500 m czyli moge takich wiat postawic 6 szt czyli wiecej niz myslalem,
    :-)