  • 11. Data: 2012-09-06 11:54:09
    Temat: Re: Budowa mostka dojazdowego przez rów.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.09.2012 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:

    > Jeszcze dwa lata wcześniej (kolega miał identyczną sytuację w tym samym
    > urzędzie) nie wymagali. Tutaj chodzi o to, żeby urzędnik miał robotę. Ktoś
    > musi wydać warunki, gdzie indziej ktoś musi uzgodnić, gdzie indziej ktoś ma
    > przez tydzień zajęcie przy postępowaniu w sprawie pozwolenia na budowę tego
    > zjazdu...

    Ba, obok mojej działki, przy tej samej drodze prywatnej, stoi niedokończona
    budowa, rozpoczęta w 2008 bodajże, która dostała PnB bez zrobienia zjazdu!
    :) Ale w urzędzie ich to w ogóle nie obchodziło. Tamci mogli bez zjazdu, ja
    muszę ze zjazdem, to przecież oczywiste.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2012-09-06 12:44:47
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-06 10:25, Edyward pisze:
    > Obecenie na działkę (okolice Wrocławia) muszę jeszcze podciągnąć media. Dojechać
    tam można jedynie przez działkę sąsiada, więc zakładam że korzystniej byłoby
    wybudować taki mostek zanim zacznę tam podciągać media (prąd, woda), Zakładam że
    zakład energetyczny (Tauron) też musi tam jakoś dojechać zeby się dokopać ze skrzynką
    prądową. Odpada z tego powodu opcja, że wyjazd z działki zrobię w ramach budowy
    domu.

    Prądu już do działki nie ciągną jak nie masz pozwolenia na budowę. Inne
    wod-kan robisz sam na podstawie warunków - projektu - a czy uzgodnią ci
    projekt jak nie masz pozwolenia?? Z gazem chyba podobnie jak z prądem.

    Pół roku temu facet niedaleko mnie zrobił sobie mostek, po miesiącu go
    rozbierał, a po kolejnych 3 znów robił.

    Jak masz życzliwych sąsiadów to może od razu lepiej wystąpić o PnB na
    ten mostek, albo zrób z czegoś co łatwo będzie zdemontować. Nie wiem,
    czy za samowole są jakieś mandaty, kary i jak wygląda praktyka.

    Ariusz

  • 13. Data: 2012-09-06 13:06:13
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    On Thursday, September 6, 2012 12:46:07 PM UTC+2, Ariusz wrote:

> [...]
    >
    > ten mostek, albo zrób z czegoś co łatwo będzie zdemontować. Nie wiem,
    >
    > czy za samowole są jakieś mandaty, kary i jak wygląda praktyka.

    Ok, nie chodzi mi o podłączenie prądu, tylko możliwość podłączenia tj. skrzynkę
    prądową w której w przyszłości będą mogli włączyć prąd. Prawde mówiąc widzę nie jedną
    gołą działkę ze skrzynką, więc chyba do złożenia wniosku na podłączenie nie trzeba
    pozwolenia na budowę

  • 14. Data: 2012-09-06 13:29:10
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-06 13:06, Edyward pisze:

> [...]
    gołą działkę ze skrzynką, więc chyba do złożenia wniosku na podłączenie nie trzeba

    Był okres, że ciągnęli prąd do działki niezależnie czy było PnB czy nie
    było, teraz nie ma takiej możliwości. Jest PnB - jest prąd :(. Chyba, że
    znów coś się zmieniło.

    Ariusz

  • 15. Data: 2012-09-06 14:14:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Sep 2012 13:29:10 +0200, Ariusz napisał(a):

    (...)

    Nie wiem, czy istnieje jeszcze cos takiego jak "prad budowlany", ale
    normalny prad w docelowej taryfie krakowski Enion wlacza... jak zglosisz
    budynek do uzytkowania. Jakos na wiosne wpadli na ten gienialny pomysl.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 16. Data: 2012-09-06 15:06:19
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

> [...]
    >
    > Był okres, że ciągnęli prąd do działki niezależnie czy było PnB czy nie
    > było, teraz nie ma takiej możliwości. Jest PnB - jest prąd :(. Chyba, że

    No nie bardzo,
    podlacza ZE i tez do niego trzeba
    sie zwrocic o przylacze.
    PnB to zupelnie osobna sprawa.
    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2012-09-07 09:21:42
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-06 15:06, Adams pisze:

    > No nie bardzo,
    > podlacza ZE i tez do niego trzeba
    > sie zwrocic o przylacze.
    > PnB to zupelnie osobna sprawa.
    > pozdrawiam
    > Adams

    Jeden tel do energetyki rozwiąże problem - pewne przepisy się zmieniają
    dość często.

    W 2009-2010 energetyka nie ciągnęła prądu do posesji jeżeli nie było
    PnB, a prąd budowlany to tymczasowy ciągnięty wyłącznie na potrzeby
    budowy czyli już z PnB - choć to drogie rozwiązanie i, w niektórych
    przypadkach, podwójne płacenie.

    Ariusz

  • 18. Data: 2012-09-07 10:00:57
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Sep 2012 09:21:42 +0200, Ariusz <a...@i...eu> wrote:

> [...]
    > PnB, a prąd budowlany to tymczasowy ciągnięty wyłącznie na potrzeby
    > budowy czyli już z PnB - choć to drogie rozwiązanie i, w niektórych

    To chyba zależy gdzie (czytaj: jaki dostawca), bo moje obserwacje (choćby
    u sąsiada zza miedzy) mówią co innego.

    RobertP.

  • 19. Data: 2012-09-07 10:07:11
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości
    Witam.
    > Jeden tel do energetyki rozwiąże problem - pewne przepisy się zmieniają
    > dość często.
    Dokladnie, co ciekawe, a duzo zalezy kto odbierze
    telefon, to juz inna inszosć ;-)

    > W 2009-2010 energetyka nie ciągnęła prądu do posesji jeżeli nie było PnB,

    Byc moze, nie chce sie tu klocic, ale jest sporo dzialek tzw, uzbrojonych
    gdzie prad jest w granicy - oraz inne instalacje - a PnB nie ma, roznie
    jest.
    Dzialki maja rozny charakter i nie koniecznie trzeba budowac zeby miec
    prad, wode, czy kanalizacje.

    >a prąd budowlany to tymczasowy ciągnięty wyłącznie na potrzeby budowy czyli
    >już z PnB - choć to drogie rozwiązanie i, w niektórych przypadkach,
    >podwójne płacenie.

    I tu tez roznie bywa, prad budowlany np. placilem do momentu
    wykonania instalacji wewnatrz budynku,
    poki mialem rodzielnie budowlana placilem prad budowlany,
    po podlaczeniu tzw. rodzielnie na gotowo zmienilem taryfe.

    Pani w okienku zapytala sie czy mam instalacje
    elektryczna w domu czy dopiero bede robil,
    elektryk dostarczyl papier ze wszystko
    jest wykonane tak jak ma byc.

    Teren Slaska, dawny Vatenfall.

    pozdrawiam
    Adams

  • 20. Data: 2012-09-07 22:35:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 09:58:48 +0200, Maciek napisał(a):

    > A takie dzialania tylko utwierdzaja ludzi w przekonaniu, ze urzedy nalezy
    > zaorac, a przepisy gremialnie olewac. Boze, co za kraj.

    Co zrobić... Z drugiej strony - przez samowolki potem nagle zdziwko, bo
    solidne deszcze i powódź, bo woda nie ma jak spływać.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356