  • 11. Data: 2011-06-26 22:31:24
    Temat: Re: Budowa schodow wejsciowych
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1go4r9epz72y3$.17bm95rqqie64.dlg@40tude.net...

    > Beda zdylatowane od domu, to na pewno.

    Chodzi nie tylko o dylatację ale o przenikanie ciepła na zasadzie
    przewodzenia, jak po radiatorze. Nie wystarczy dać 1cm tam trzeba wsadzić
    tak z 6cm.

  • 12. Data: 2011-06-27 11:05:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 15:21:18 +0200, Maciek napisał(a):

    (...)

    OK, skoro zasadniczo wiekszosc glosow jest za wylewaniem, to pytanie nr 2:
    w ramach oszczednosci chce te schody czesciowo podsypac tluczniem/gruzem
    (raczej gruzem). Najnizszy stopien bedzie na calym przekroju z litego
    zbrojonego betonu i bedzie mial szerokosc fundamentu, ale dwa wyzsze moga
    chyba byc nieco ciensze? Pytanie tylko, jak mocno to zbroic i jaka musi byc
    w tym wypadku minimalna grubosc betonu - 5-7 cm wystarczy?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2011-06-27 12:36:06
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > chyba byc nieco ciensze? Pytanie tylko, jak mocno to zbroic i jaka musi byc
    > w tym wypadku minimalna grubosc betonu - 5-7 cm wystarczy?

    Zbroisz co 10-15cm wzdłuż biegu schodów drutem żebrowanym 10-12mm. W poprzek
    wiążesz gładkim. Zbrojenie układasz dołem, przy podporach powinno przechodzić na
    górę. Przy podporach powinny być 2 warstwy zbrojenia. Spójrz na przekrój
    jakichkolwiek schodów żelbetowych, zrozumiesz o co chodzi. 5-7cm byłoby
    wystarczające, gdybyś pod spodem miał deski... w rzeczywistości nie osiągniesz
    takiej dokładności, a druty będą się pewnie przemieszczać. Dla świętego spokoju,
    w najcieńszym miejscu, dałbym 10cm mierzone prostopadle do spodu biegu.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2011-06-27 17:33:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 14:36:06 +0200, Bartek napisał(a):

    (...)

    Chyba musze faktycznie poszukac jakiegos przekroju, bo nie za bardzo jarze
    8-)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał